رفع ایرادات شورای نگهبان به توسعه فعالیت بخش غیردولتی در ورزش

کد خبر: 1271313

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رفع ایرادات شورای نگهبان به موضوع جذب و تشویق حامیان بخش غیردولتی برای فعالیت در عرصه ورزش کشور موافقت کردند.

رفع ایرادات شورای نگهبان به توسعه فعالیت بخش غیردولتی در ورزش

در نشست علنی امروز - یکشنبه ۸ بهمن ماه - مجلس شورای اسلامی رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با اصلاح ماده ۷۷ تا ۸۶ این لایحه موافقت کردند.

در ماده ۷۸ آمده است: بند الحاقی۲- به‌منظور توسعه اقتصاد ورزش و جذب و تشویق حامیان بخش غیردولتی جهت فعالیت در عرصه ورزش کشور معادل ۱۰۰درصد هزینه‌کرد اشخاص مذکور به‌منظور کمک به تحقق برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی در راستای توسعه کمّی و کیفی زیرساخت‌های عمرانی، برگزاری و شرکت در رویدادهای ملی و بین‌المللی ورزشی، مطابق آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، به‌عنوان اعتبار مالیاتی اشخاص یادشده محسوب می‌شود و در هر سال به میزان یک‌درصد از مالیات بر درآمد اشخاص مذکور به‌صورت جمعی - خرجی پس از اعمال حساب نزد خزانه‌داری کل کشور قابل کسر است.

ایراد شورای نگهبان به این ماده بدین شرح است: در ماده ۷۸ در بند الحاقی ۲، با توجه به اینکه حکم مذکور منجر به کاهش درآمد عمومی دولت می‌شود، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد.

در مصوبه کمیسیون تلفیق آمده است: در بند الحاقی (۲) ماده (۷۸) عبارت «صرفاً در خصوص موضوع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای مندرج در قوانین بودجه سنواتی با پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و تأیید سازمان» بعد از عبارت «رویدادهای ملی و بین‌المللی ورزشی» اضافه شد./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها