وزیر ارتباطات:۷۰ درصد کشور تا پایان سال تحت پوشش فیبرنوری قرار می گیرند

کد خبر: 1290170

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با افتتاح امروز ۴۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته و تلاش می شود این آمار تا پایان سال به ۷۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات:۷۰ درصد کشور تا پایان سال تحت پوشش فیبرنوری قرار می گیرند

عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح پروژه فیبرنوری استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: همزمان با دور دور سفر رئیس جمهور به استان قم پروژه فیبر نوری شهر قم به همراه ۶ شهر دیگر افتتاح می‌شود و این شهرها تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر ۷.۵ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند و تلاش می‌شود تا پایان سال این آمار به ۱۴ میلیون خانوار برسد.

زارع پور افزود: شهروندان استان قم در صورت دادن درخواست نسبت به دریافت فیبرنوری، اوپراتورها موظف هستند طی مدت یک ماه این خدمت را به آنها ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیبرنوری که دارای اینترنت پر سرعتی است می‌تواند جریان کسب و کارهای مجازی و همچنین فعالیت‌ها در فضای اینترنت را رونق دهد.

وی بیان کرد: با افتتاح امروز ۴۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته و تلاش می‌شود این آمار تا پایان سال به ۷۰ درصد برسد.

زارع پور افزود: در گام بعدی تلاش می‌شود تا مردم را نسبت به استفاده از این فناوری ترغیب کنیم تا جمعیت بیشتری بتوانند از این امکان بهره مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در این مرحله ۴۵۰ هزار نفر در استان قم تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند.

زارع پور افزود: استان قم به دلیل اینکه استفاده کنندگان اینترنت در آن زیاد است فیبرنوری سرعت آپلود و دانلود را چندین برابر می‌کنند که برای آنان بسیار کاربردی تر خواهد بود.

مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها