واکنش ایران به ترور شهید حاج صادق و همرزمانش چه می تواند باشد؟

کد خبر: 1269838

اهداف اسرائیل از ترور شهید حاج صادق و همرزمانش و نحوه واکنش ایران و جبهه مقاومت به این ترور چه می تواند باشد؟

واکنش ایران به ترور شهید حاج صادق و همرزمانش چه می تواند باشد؟

7ماه پیش واشنگتن پست از سردار صادق امیدزاده(حجت ا... امیدوار) به عنوان مغز متفکر طراحی علیه نیروهای آمریکایی نام برده بود

ساعاتی از آغازین روز هفته نگذشته بود که سپاه پاسداران در اطلاعیه ای از شهادت 4 مستشار ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه خبر داد: «در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق، 4 تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. شهادت شهیدان «حجت‌ا... (صادق) امیدوار»، «علی آقازاده»، «حسین محمدی» و «سعید کریمی» را به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده‌های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم.» خبری که بسیاری را در شوک و حیرت فرو برد. کمتر از یک ماه پس از ترور شهید سردار سید رضی موسوی که از او به عنوان  فرمانده لجستیکی سپاه قدس یاد می شد، این بار رژیم صهیونیستی به سراغ فرمانده اطلاعات سپاه قدس یعنی حاج صادق امیدوار و سه تن از همراهانش رفت  و آنان را در دمشق هدف قرار داد. شهیدی که یکی از کلیدی ترین مهره های نیروی سپاه قدس شناخته می شد و آن طور که در خبرها آمده  طراح و مجری بیرون راندن آمریکا از سوریه بود. هفت ماه قبل نیز نشریه آمریکایی« واشنگتن پست» نام صادق امیدزاده را به عنوان مغز متفکر طراحی علیه نیروهای آمریکایی آورد.

معناشناسی ترور در قلب دمشق

بی تردید این ترور در مجموعه حوادث اخیر در منطقه و این که برای دومین بار، دومین مستشار مهم ما در سوریه هدف قرار می گیرد، معنادار است. از همین رو کاربران فضای مجازی و تحلیل گران منطقه ای  هر یک از زاویه ای به این موضوع اشاره کردند و درباره این ترور آن هم در قلب دمشق سخن گفتند. در همین باره کانال اخبار سوریه خواستار ایجاد بازدارندگی لازم دربرابر رژیم صهیونیستی شد و نوشت: «اگر فکری برای باز طراحی چارچوب‌های امنیتی خود در دمشق و ایجاد یک پروتکل جدید امنیتی نکنیم با توجه به نفوذ ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در ساختار امنیتی و نظامی سوریه، ممکن است تلخ‌تر از این اتفاقات هم بیفتد و دشمنی که شکست خورده و نابود شده چه بسا پا را از این هم فراتر بگذارد و اقداماتی کند که برای شیطان هم مسدود است.» درهمین راستا کاربری نوشت: «در ماجرای ترور و شهادت مسئول و جانشین اطلاعات نیروی قدس باید به یک نکته توجه کرد و آن ادامه دادن پاسخ های قاطع ایران است.رونن برگمن، یکی از شخصیت های امنیتی رژیم صهیونیستی در کتابی با عنوان «برخیز و اول تو بکش» می گوید بعد از ترور سیدعباس موسوی در لبنان، عماد مغنیه، با حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در آرژانتین پاسخ پرتلفاتی به آن ها داد. رژیم صهیونیستی این چرخه را ادامه داد و یکی از سفارتخانه های ایران در آفریقا را هدف قرار داد و باز هم جبهه مقاومت پاسخ قاطعی به صهیونیست ها داد... و موساد متوجه شد برای متوقف کردن این چرخه، باید اقدامات تروریستی خود را متوقف کند بنابراین تنها راه دفاع در مقابل جنایت های این رژیم، ادامه دادن چرخه تا متوقف کردن آن است...» احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: ترور یکی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه، نشانه این است که جنگ مثل پیچکی رونده در حال نفوذ در تار و پود خاورمیانه است؛ یا باید راهی برای حل تمام منازعات منطقه در قالب یک طرح فراگیر پیدا شود، یا این که جنگ مثل خوره‌ای خزنده، همه امکانات خاورمیانه را در خود خواهد خورد.» کاربری اما این ترور فرمانده ارشد سپاه قدس را، پاسخ به ضربه ای دانست که چندی قبل رژیم صهیونیستی در اربیل خورده بود و نوشت: «ما درگیر یک‌جنگ تمام عیار امنیتی با دشمنیم؛ در جنگ هم زد و خورد، طبیعی ا‌ست. ضربه نقطه‌زنی که رژیم صهیونیستی در اربیل دریافت کرد، به قدری کاری بود که به واکنش عصبی در سوریه وادارش کند.» در همین راستا کاربر دیگری نیز نوشت: «قابل توجه مدعیان، ترور حاج صادق نشان داد که ضربه اربیل برای دشمن تا چه حد کاری و دردناک بوده است که فقط منزل یک تاجر کرد عراقی هدف قرار گرفته.» با وجود این، اما برخی کاربران تاکید کردند که نباید به این ترور فرماندهان سپاه قدس واکنش هیجانی نشان داد: «از آن جایی که یکی از اهداف رژیم صهیونیستی می تواند برداشتن تمرکز منطقه‌ای و جهانی از جنایاتش در غزه با واکنش گیری هیجانی از کشورمان باشد، به نظر می رسد باید در نحوه انتقام گیری به تصمیم افراد حاضر در میدان و صبر راهبردی نظام بیش از پیش اعتماد کرد.»

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها