احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با «فردا»:

روحانی می‌خواهد اصولگرایی را در چهره تندروها نمایش دهد تا مردم بترسند

کد خبر: 1258310

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای روحانی اصلاح طلب نبود اما از آن جناح سیاسی رأی گرفت، حالا می‌خواهد آن پایگاه اجتماعی را برای حضور در پای صندوق رأی تحریک و ترغیب کند.

روحانی می‌خواهد اصولگرایی را در چهره تندروها نمایش دهد تا مردم بترسند

گروه سیاست سایت فردا: همزمان با نزدیک شدن به موسم انتخابات، کمپین انتخاباتی حسن روحانی و جریان اعتدالی بیش از گذشته فعال شده است. تاکتیک انتخاباتی آنها نیز ساخت دو قطبی و در پی آن ایجاد هیجان در فضای سیاسی کشور است. گمان‌شان آن است که اگر تندروترین گروه‌های جریان اصولگرا را قطب مقابل خود معرفی کرده و دیگر گروه‌ها و عقلای جریان رقیب را نادیده بگیرند؛ خواهند توانست این نگرانی را به جامعه تزریق کنند که اگر بار دیگر به آنها رای داده نشود، قدرت دست تندروها خواهد افتاد. این وضعیت احتمالا برای آن گروهی که سعی دارد رقابت و شکاف را به درون جریان انقلاب بکشد، بد نخواهد بود اما قطعا تاثیری مثبتی برای جامعه ندارد و حتی به موفقیت سیاسی هیچ یک از دو سر دو قطبی مورد بحث کمک نخواهد کرد.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با فردا درباره تلاش جریان حسن روحانی برای تقابل گفتمانی با رادیکال‌های جریان اصولگرا گفت: جریان آقای روحانی می‌خواهد به جامعه سیگنال بفرستد که اگر مردم در انتخابات مشارکت نکنند، پایداری برنده می شود.

وی افزود: البته اگر شور انتخاباتی شکل نگیرد واقعا ممکن است که طیف تندرو برنده شود چون آن بخشی که در تهران حتما پای صندوق رأی می‌روند، اصولگرایان معتقد هستند و آن جریانی که حکم پیشران قطار اصولگرایی را دارد، نیز همین طیفی است که قصد ایجاد شکاف در جریان اصولگرایی را دارد. بنابراین آقای روحانی قصد دارد اصولگرایی را در چهره این طیف نشان دهد تا مردم را بترساند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: آقای روحانی اصلاح طلب نبود اما از آن جناح سیاسی رأی گرفت، حالا می خواهد آن پایگاه اجتماعی را تحریک و ترغیب برای حضور در پای صندوق رأی کند. اگر اصلاح طلبان بیایند اصولگرایان به لیست مشترک می رسند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها