جزئیات اخبار کمیسیون‌های تخصصی مجلس

کد خبر: 1222612

کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر امروز جلسه داشتند که در این جلسات طرح‌ها و لوایح مختلفی را بررسی و به تصویب رساندند.

جزئیات اخبار کمیسیون‌های تخصصی مجلس

کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر امروز جلسه داشتند که در این جلسات طرح‌ها و لوایح مختلفی را بررسی و به تصویب رساندند.

کمیسیون‌ها تخصصی مجلس عصر امروز جلسه داشتند که در این جلسات موضوعات مختلفی را با حضور مسئولان مربوطه بررسی و به تصویب رساندند که در این گزارش جزئیات این جلسات را می‌خوانیم:

تصویب تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جزییات جلسه امروز این کمیسیون گفت: ادامه بررسی به لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در دستورکار اعضا قرار داشت؛ در نهایت بررسی ماده واحده و 8 تبصره این لایحه با حضور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاون حقوقی رییس جمهور به اتمام رسید و گزارش آن جهت بررسی به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

بررسی طرح اصلاح مفادی از انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش، گفت:طرح افزایش 40 نماینده به مجلس و اصلاح جدول حوزه های انتخابیه در کمیسیون به اتمام رسید و برای قرار گرفتن در نوبت صحن علنی به هیات رئیسه ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: همچنین از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، تبصره الف ماده 14 از جلسه علنی به کمیسیون ارجاع شده بود که با بررسی و رفع ایراد آن، برآورد ما این است که پرونده اصلاح قانون انتخابات مجلس فردا در صحن علنی بسته می شود.

ایرادات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد رفع شد

بنابراین گزارش، محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی مجلس نیز درباره جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، گفت: طرح حمایت مالی از افشاگران فساد ( اعاده شده از شورای نگهبان )  با حضور نماینده‌ای از شورای نگهبان و کارشناسانی از معاونت قوانین، مرکز تحقیقات و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

وی افزود:این طرح در کمیته تخصصی بررسی و چکش کاری و جمع بندی کمیته امروز در کمیسیون مطرح و بررسی شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد:تمامی ایرادات طرح مذکور در نشست امروز رفع و برای بررسی به صحن علنی ارسال شد.

نظارت کمیسیون بر طرز کار وزارت ورزش و جوانان تداوم خواهد یافت

همچنین حجت الاسلام نصراله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت:در جلسه بهمن ماه سال گذشته 26 موضوع به صورت تفصیلی طی جلسه ای با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان ایشان مطرح و گزارشاتی در مورد آن به کمیسیون واصل شد و در این جلسه عملکرد وزارت ورزش در قبال این موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بخشی از این گزارشات و اقدامات مرتبط با آن در وزارت ورزش در حال انجام است و مقرر شد برنامه اجرای وزارتخانه برای تداوم اقدامات مورد تاکید کمیسیون طی 3 هفته آینده در گزارشی ارائه شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 در پایان با تاکید بر پیگیری منظم کمیسیون برای تحقق نظارت بر طرز کار وزارت ورزش و جوانان، گفت: وزارت ورزش موضوعات مهم و مورد توجه ما است که مسائل مرتبط با آن را با دقت رصد می کنیم و براساس وظیفه قانونی کمیسیون و ماهیت نظارتی این جلسات و پیگیری ها تداوم خواهد یافت.

تصویب لایحه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: لایحه دوفوریتی کاهش مالیات بر ارزش افزوده  در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان این لایحه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

وی افزود:پس از استماع نظرات نمایندگان در جلسه فوق، کلیات این لایحه در کمیسیون مصوب و موضوع یک درصد مالیات بر ارزش افزوده مد نظر قرار گرفت.

موضوع تشکیل صندوق توسعه فیبر نوری بررسی شد

بر اساس این گزارش، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز با اشاره به جزئیات جلسه امروز این کمیسیون، گفت:در جلسه امروز موادی از لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (3) با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی در تشریح برخی از مواد ارجاعی، توضیح داد: تشکیل صندوقی برای توسعه فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات و بررسی موضوع بازتخصیص آب صنایع و معادن، توسعه دولت الکترونیک در حوزه برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌ها از جمله موضوعات مطرح شده در این لایحه است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها