قرائت گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی در صحن علنی مجلس

کد خبر: 1140568

محمدرضا پورابراهیمی خواستار تسریع در قرائت گزارش "تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران" در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

قرائت گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی در صحن علنی مجلس

محمدرضا پورابراهیمی درباره وضعیت  "تحقیق و تفحص از عملکرد اتفاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران" ، گفت: با توجه به گذشت بیش از 4 ماه از ارسال گزارش کمیسیون اقتصادی مرتبط با "تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران" به صحن علنی، درخواست داریم این گزارش در اولین جلسه نظارتی صحن قرائت و به رای گذاشته شود تا پس از تصمیم صحن علنی اقدامات قانونی با تسریع زمانی انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: اولین درخواست انجام این تحقیق و تفحص در تاریخ 19 بهمن ماه سال 99 به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد و پس از آن دو تقاضای تحقیق و تفحص دیگر با همین عنوان در تاریخ‌های 8 تیرماه سال 1400 و سوم آبان ماه همین سال به کمیسیون واصل و پس از مکاتبه با دستگاه‌های مرتبط و اخذ اطلاعات مربوطه و ارائه آن به نمایندگان متقاضی، گزارش عدم کفایت اطلاعات و عدم اقناع ازسوی نمایندگان متقاضی در تاریخ 9 آبان ماه سال 1400 واصل و کمیسیون اقتصادی با برگزاری چند جلسه و بررسی محورهای مورد نظر ضمن ادغام تقاضاهای مذکور، درخواست تحقیق و تفحص را در تاریخ 18، آبان ماه سال 1400 تصویب کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه مطابق آئین نامه داخلی در تاریخ 20 آذر سال گذشته گزارش کمیسیون به صحن علنی ارسال شده است و با عنایت به رعایت مفاد آئین نامه داخلی و نیز با توجه به پیگیری‌های اعضای محترم کمیسیون اقتصادی، درخواست داریم  این گزارش در اولین جلسه نظارتی صحن علی قرائت و به رای گذاشته شود تا پس از تصمیم صحن علنی اقدامات قانونی با تسریع زمانی انجام شود. /خانه ملت

وصول کمتر از یک درصد درآمد مالیاتی از محل خانه های خالی مشمول مالیات

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: میزان مالیات دریافتی از خانه‌های خالی نشان می‌دهد که عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون مذکور با چالش‌های جدی مواجه است.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز (سه شنبه 23 فروردین ماه) کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی، گفت: دستور کار اول جلسه نحوه اجرای سامانه املاک و مستقلات برای اخذ مالیات بر خانه‌های خالی بود که یکی از از کاربردهای این سامانه محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس گزارشی که هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی ارائه کردند بخش عمده‌ای از سامانه املاک و مستقلات اجرایی نشده است و مشکلات متعددی در خصوص اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میزان مالیات دریافتی کمتر از یک درصد مجموعه مشمول پرداخت مالیات بر خانه های خالی است، عنوان کرد: میزان مالیات دریافتی از خانه‌های خالی نشان می‌دهد که عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون مذکور با چالش‌های جدی مواجه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع قانون مالیات بر خانه‌های خالی امروز کمیته تخصصی مالیاتی کمیسیون ماموریت گرفت با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها، وزارت اطلاعات، سازمان امور مالیاتی و وزارت راه‌ها و شهرسازی دلایل عدم تحقق این قانون را بررسی و طی هفته دو آینده گزارش این کمیته قرائت و در خصوص دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در این موضوع همکاری نکرده‌اند تصمیم گیری می‌شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد دریافت مهلت برای اجرای کامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی را مطرح کرد، ادامه داد: طبیعتا مهلت‌هایی که در گذشته داده شده است به اندازه کافی بوده اما گزارش کمیته تخصصی مالیاتی کمیسیون را مبنای تصمیم گیری قرار می‌دهیم و طی چند هفته آینده گزارشی برای اتخاذ تصمیم نهایی در صحن علنی تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد: دستور کار دوم نشست امروز در خصوص اعمال ماده 234 آینده نامه داخلی مجلس در زمینه تخلفات انجام شده در زمینه افزایش قیمت بلیط هواپیما بود اما با توجه به طولانی شدن بخش اول نشست مقرر شد متقاضیان ظرف 10 روز آینده گزارش خود را به وزارت راه و شهرسازی ارائه و نظرات این وزارتخانه در دو هفته دریافت کنند تا سپس مجددا این موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار بگیرد./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها