تکاپوی حزب منحل شده «بن علی» برای تشکیل حزبی جدید

کد خبر: 463131

یک منبع تونسی از تکاپوی اعضای حزب منحل شده "تجمع دموکراتیک قانون اساسی" که زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری این کشور ریاست آن را بر عهده داشت برای تاسیس حزبی جدید خبر داد.

تسنیم: یک منبع تونسی گفت که 650 تن از اعضای حزب منحل شده "تجمع دموکراتیک قانون اساسی" که «زین العابدین بن علی» دیکتاتور فراری این کشور ریاست آن را بر عهده داشت، عصر یکشنبه برای تاسیس حزبی جدید متشکل از عناصر رژیم سابق در هتلی گرد هم آمده اند.
این منبع به الیوم السابع گفت که این نشست برای ارزیابی اوضاع سیاسی تونس و ضرورت بازگشت حزب تجمع به فضای سیاسی کشور برگزار شده تا طی دو ماه آینده اعلام موجودیت کند.
این تکاپوی یاران «بن علی» برای تاسیس حزبی جدید در حالی صورت گرفته است که حزب حاکم نداء که برخی از چهره های رژیم بن علی در آن حضور دارند، به دلیل اختلافات داخلی در حال فروپاشی است.
در پی تداوم این اختلافات 31 نماینده فراکسیون این حزب در پارلمان تونس استعفا کردند.
در صورتی که این استعفا نهایی باشد، موازنه قدرت در پارلمان به نفع اسلامگرایان تعییر می کند و حزب اسلامگرای النهضه با فرق زیادی از نزدیک ترین رقیبش اکثریت پارلمان را به دست خواهد آورد.
حزب نداء تونس که در ژوئن 2012 توسط الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس تاسیس شد، متشکل از جریانهای سیاسی مختلف و برخی مقامات نظام زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری این کشور است که هم اکنون با داشتن 86 کرسی در پارلمان حزب اغلبیت و حاکم در این کشور به شمار می رود. این حزب از یکسال پیش با بحران سیاسی مواجه است که باعث ایجاد شکاف‌های داخلی در این حزب به دلیل اختلافات بر سر قدرت و مراکز رهبری و دیگر مسائل شده است
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها