بروجردی: درباره وضعیت کرونا از مرحله نصیحت عبور کرده‌ایم

کد خبر: 1026373

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادوار مجلس گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا بعد از مدت‌ها ماسک را اجباری کرد و این تسامح مقابل یک تهدید جدی ملی است.

بروجردی: درباره وضعیت کرونا از مرحله نصیحت عبور کرده‌ایم

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی ادوار مجلس گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا بعد از مدت‌ها ماسک را اجباری کرد و این تسامح مقابل یک تهدید جدی ملی است.

علاءالدین بروجردی ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به دولت مبنی بر اینکه ضابطه‌گذاری‌ها برای مقابله با بیماری کرونا باید از جایگاه حاکمیتی و الزام‌آور باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه پدیده نامیمون کرونا در سطح جهان مشکل آفرینی کرده، سیاستگذاری‌های داخل کشور برای مقابله با این پدیده نوظهور باید بسیار جدی‌تر و قاطع‌تر باشد.

وی با بیان اینکه دولت بسیار زودتر از زمانی که به این آمار از تلفات برسیم باید اقدامات بازدارنده انجام می‌داد، افزود: ساده‌ترین کاری که در بسیاری از کشورها اعمال می‌شود، اجباری کردن ماسک و جریمه قائل شدن برای آن است که ما در آن تعلل داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم تصریح کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا بعد از مدت‌ها برای اجباری کردن ماسک تصمیم‌گیری کرد که این تسامح مقابل یک تهدید جدی ملی به حساب می‌آید.

وی با خاطرنشان کردن اینکه متأسفانه روز گذشته در صدر لیست جهانی تلفات کرونا به نسبت جمعیت قرار گرفتیم که این قابل قبول نیست، گفت: آخر هفته در مسیر شمال شاهد ترافیک عظیم مسافر هستیم و دولت فقط نظاره‌گر است و هیچ ضابطه‌ای برای منع خروج از شهرها ندارد.

بروجردی ادامه داد: در کشورهای دیگر کسانی که می‌خواهند از شهرها خارج شوند باید کارت بهداشت سلامت داشته باشند تا لااقل آلوده نباشند و موجبات گسترش بیماری را فراهم نیاورند، اما در ایران مسئولان صرفاً از ترافیک مسافران شمال گزارش می‌دهند و نصیحت‌های مشفقانه می‌کنند که پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلفات تأسف‌بار کرونا و قیاس آن با تلفات دوران جنگ دفاع مقدس تأکید کرد: انتظار افکار عمومی برخورد قاطعانه‌تر با متخلفانی است که موضوع را جدی نمی‌گیرند و فقط برای تفریح به شهرهای شمالی سفر می‌کنند و سلامت دیگران را به خطر می‌اندازند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادوار مجلس ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران درمان و وزیر بهداشت و تیم پزشکی کشور و درود به روان شهدای عرصه سلامت ادامه داد: سخت‌گیری‌ها به نوعی کمک به تیم پرتلاش سلامت کشور و جلوگیری از خستگی و تلفات در میان این عزیزان است.

بروجردی با تصریح اینکه از مرحله نصیحت عبور کرده‌ایم و امروز نیازمند اتخاذ تصمیم‌های قاطع در زمینه جلوگیری از تخلف‌های بهداشتی هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اختیارات گسترده‌ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا دادند و این ستاد را ارج نهادند و فرمودند که همه از تصمیم‌های آنان تبعیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اربعین امسال شاهد بودیم که راهیان زیارت اباعبدالله الحسین(ع) همه از فرمان ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کردند و هیئت‌های مذهبی هم کار مشابهی انجام دادند، لذا قابل قبول نیست کسانی که برای تفریح می‌روند اینگونه به جامعه ضرر بزنند و سلامت کشور را به خطر بیندازند.

وی تأکید کرد: انتظار جدی وضع ضوابط سختگیرانه برای مسافرت‌های تفریحی به خصوص در جاده‌های شمال کشور است که هم به استان‌های شمالی و گردشگرپذیر کمک شود و هم جان خود افراد به خطر نیفتد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها