ابوبکر بغدادی در آستانه شکست کامل داعش کجاست؟

کد خبر: 929778

مطابق ادعای تعدای از نیرو‌های داعش که خود را تسلیم نیرو‌های ائتلاف کرده‌اند، ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه با بحرانی شدن شرایط، مبارزه را رها کرده و از بیم کشته شدن یا دستگیری در نقطه‌ای نامعلوم مخفی شده است. فقدان رهبری در شرایط بحرانی گروه داعش موجب شده تا شکافی عمیق در میان نیرو‌های این گروه بروز کند. امری که به عاملی مهم در فروپاشی گروهی بدل شده که مطابق تخمین‌ها هنوز ۲۸ تا ۳۲ هزار جنگوی فعال در گوشه و کنار خاورمیانه دارد.

ابوبکر بغدادی در آستانه شکست کامل داعش کجاست؟

انتخاب: رهبر ایدئولوژیک داعش به همان سرعتی که به خلافت رسید، در پی تشدید محاصره نیرو‌های تحت حمایت آمریکا علیه آخرین حلقه جنگجویان داعش، ناپدید شده است.

به گزارش یورونیوز، مطابق ادعای تعدای از نیرو‌های داعش که خود را تسلیم نیرو‌های ائتلاف کرده‌اند، ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه با بحرانی شدن شرایط، مبارزه را رها کرده و از بیم کشته شدن یا دستگیری در نقطه‌ای نامعلوم مخفی شده است.

فقدان رهبری در شرایط بحرانی گروه داعش موجب شده تا شکافی عمیق در میان نیرو‌های این گروه بروز کند. امری که به عاملی مهم در فروپاشی گروهی بدل شده که مطابق تخمین‌ها هنوز ۲۸ تا ۳۲ هزار جنگوی فعال در گوشه و کنار خاورمیانه دارد.

هر چند گاهی شایعاتی در مورد مرگ ابوبکر بغدادی منتشر می‌شود، ولی یافته‌های سازمان‌های اطلاعاتی کشور‌های منطقه حاکی از این است که او با وجود مجروح شدن در جریان حملات هوایی آمریکا و مبتلا بودن به بیماری دیابت و فشار خون بالا همچنان زنده است.

ابوعلی بصری، مدیرکل اطلاعات وزارت کشور عراق معتقد است که آقای بغدادی از سوریه خارج شده و در منطقه مرزی صلاح‌الدین مستقر شده است. به گفته او، رهبر داعش هر روز محل استقرار خود را تغییر می‌دهد.

آقای بغدادی هر چند که از خط مقدم فاصله گرفته، ولی همواره تلاش کرده تا نیرو‌های تحت امر خود را برای ادامه جنگ تهییج کند. البته آخرین پیام صوتی او خطاب به جنگجویان داعش مربوط به ماه اوت سال گذشته میلادی است.

ابوبکر بغدادی در اوج سلطه داعش بر سوریه و عراق، حاکم جمعیتی نزدیک به ۸ میلیون نفر بود و صد‌ها هزار جنگجو افراطی را رهبری می‌کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها