آقای رئیس‌جمهوری به این قربانی اسیدپاشی کمک کنید

کد خبر: 556906

سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی اصفهان با اشاره به ناموفق بودن جراحی‌های اخیر چشم خود که در کشور اسپانیا انجام داده، از رئیس جمهوری و وزیر بهداشت درخواست کمک کرد تا بتواند بینایی خود را دوباره به دست آورد.

روزنامه ایران: سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی اصفهان با اشاره به ناموفق بودن جراحی‌های اخیر چشم خود که در کشور اسپانیا انجام داده، از رئیس جمهوری و وزیر بهداشت درخواست کمک کرد تا بتواند بینایی خود را دوباره به دست آورد.
جورکش در حالی که وضعیت روحی خوبی نداشت و چندین بار به گریه افتاد، در گفت وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت درمان چشم خود پرداخت و گفت: در آخرین عملی که انجام دادم بخشی از پوست دهانم را برداشتند و روی چشمم گذاشتند، اما متأسفانه این پوست جذب شد.
عملم موفقیت‌آمیز نبود و عمل دیگری انجام دادم. این عمل هم موفقیت‌آمیز نبود و بعد از آن دکتر تمپرانو تصمیم گرفت که قرنیه‌ای در چشمم بگذارد. قرنیه فرد مسنی را روی چشمم گذاشتند اما آن هم جذب شد و نگرفت. یک بار از خواب که بیدار شدم، دیدم دوربین از چشمم افتاده و چیزی نمی‌بینم.
وی ادامه داد: نمی‌دانم اشتباه بود یا مشکل دیگری وجود داشت اما به هر حال جذب شد و نگرفت. شرایط سختی را می‌گذرانم. هر روز من به اندازه هزار روز می‌گذرد. در تاریکی مطلق هستم و نمی‌دانم به چه گناهی در سن 28 سالگی باید نابینا باشم و نتوانم چیزی ببینم.
جورکش گفت: نمی‌دانم همین عمل را تکرار کنم یا نه چون چشم من به خاطر جراحی‌های زیاد آسیب دیده و نمی‌دانم می‌تواند قرنیه را حفظ کند یا نه. 3،4 عمل ناموفق داشته‌ام ولی جلوی چشمم فقط تاریکی است که این مسأله من را خیلی اذیت می‌کند. نمی‌توانم بگویم من و پدر و مادرم چه می‌کشیم. این یک اتفاق غیرمنتظره برای ما بود چرا که قرار بود یک عمل ساده انجام دهیم اما این اتفاقات افتاد. در غربت هیچ کس دادرس ما نیست. در اسپانیا، تعطیلات است و بسیاری از ایرانی‌ها و حتی مترجم‌ها رفته‌اند. دکتر هم به درستی به ما نمی‌گوید چه کاری می‌خواهد انجام دهد. فقط می‌گوید تا چشمت تثبیت شود، نمی‌توانم کاری انجام دهم. این قربانی اسیدپاشی تصریح کرد: من نمی‌توانم نابینا باشم. هر چقدر سختی‌های اسید را تحمل کردم و در این دو سال در تمام بیمارستان‌ها زجر کشیدم، ولی نمی‌توانم نابینایی را تحمل کنم. هر کسی که می‌خواهد بداند من چه می‌کشم 5 دقیقه چشم‌هایش را ببندد. فقط «چرا» و یک علامت سؤال برای من می‌ماند.
این قربانی اسیدپاشی با قدردانی از وزیر بهداشت و رئیس جمهوری از آنان درخواست کمک کرد.

سهیلا جورکش یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان در سال 93 بود که از همان روزهای اول وقوع این حادثه، وزیر بهداشت بر بالین او حاضر شد و روند درمانش را پیگیری کرد. آخرین عمل جراحی او پیش از انجام عمل جدید، 14 خرداد امسال بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها