همسان سازی حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز دوشنبه

خبر فوری از همسان سازی حقوق بازنشستگان با شرایط جدید | واریز علی الحساب بازنشستگان در این تاریخ اجرا می شود

کد خبر: 1303682

محمد حسن موسیوند از عدم پرداخت یک میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق خبر داد و گفت: علی‌الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان را پرداخت کردند، اما هنوز خبری از استمرارِ اجرای قانون متناسب‌سازی و پرداختِ یک میلیون تومان نیست. یک میلیون تومانِ متناسب‌سازی قطعا نمی‌تواند مشکلاتِ معیشتیِ اساسیِ بازنشستگان را حل کند، اما بازنشستگان برای همین مقدار ناچیز هم برنامه‌ریزی کرده‌اند.

خبر فوری از همسان سازی حقوق بازنشستگان با شرایط جدید | واریز علی الحساب بازنشستگان در این تاریخ اجرا می شود

محمد حسن موسیوند، عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آباد، اعلام کرد که تأخیر در همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باعث مشکلاتی برای آنان شده است. او افزود که تأمین اجتماعی در تیرماه مستمری بازنشستگان را با تأخیر ۳ تا ۴ روزه واریز کرده است و این بازنشستگان را در پرداخت اقساط خود دچار مشکل کرده است.

وی گفت: خیلی از همین بازنشستگان به بانک رفاه قسط پرداخت می‌کنند. آیا بانک رفاه از دریافت جریمه تأخیر در پرداخت اقساط خود می‌گذرد؟ خیر، بانک رفاه و بانک‌های دیگر یک ریال از جریمه تأخیر خود نمی‌گذرند و بازنشسته علاوه بر اینکه حقوقش با تأخیر پرداخت می‌شود، مجبور است جریمه هم بپردازد.

موسیوند ادامه داد: بسیاری از بازنشستگان، حداقل‌بگیر هستند و با مستمری اجاره‌خانه و اقساط خود را به سختی پرداخت می‌کنند. مستمری به قدری ناچیز است که بازنشسته نمی‌تواند پس‌اندازی داشته باشد و برای همین مبلغ ناچیز برنامه‌ریزی کرده است، پس با تأخیرِ در پرداخت حقوق، مشکلات بسیاری برای بازنشستگان به وجود می‌آید.

مبلغ جدید  همسان سازی حقوق بازنشستگان

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آباد گفت: بازنشستگان در مراجعه به ما دائم از این تأخیر در پرداخت حقوق و مشکلاتی که برایشان ایجاد شده شکایت می‌کنند. آن‌ها می‌گویند احتمالا مسئولان با حقوق‌هایی که دریافت می‌کنند، باورشان نمی‌شود که پرداخت به موقعِ همین حقوق ناچیز برای ما چقدر می‌تواند مهم باشد. 

موسیوند در ادامه از عدم پرداخت یک میلیون تومان متناسب‌سازیِ حقوق خبر داد و گفت: علی‌الحساب متناسب‌سازی را پرداخت کردند، اما هنوز خبری از استمرارِ اجرای قانون متناسب‌سازی و پرداختِ یک میلیون تومان نیست. یک میلیون تومانِ متناسب‌سازی قطعا نمی‌تواند مشکلاتِ معیشتیِ اساسیِ بازنشستگان را حل کند، اما بازنشستگان برای همین مقدار ناچیز هم برنامه‌ریزی کرده‌اند. 

وی بیان کرد: تأمین اجتماعی حدود ۸۰۰هزار میلیارد از دولت طلبکار است و اگر دولت طلب خود را با تأمین اجتماعی صاف کند، دیگر دلیلی برای ارائه‌ی خدمات از سوی این سازمان به بیمه‌شدگانش نمی‌ماند.

موسیوند بیان کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم که پرداختِ طلبِ سازمان از دولت را در دستور کار خود قرار دهد تا ناترازی سازمان روز به روز افزایش پیدا نکند و دردسرِ بیمه‌شدگان بیش از این نشود.

بیمه-تامین-اجتماعی

بدهی سنگین دولت به سازمان تامین اجتماعی

روز گذشته نیز در مراسمی به مناسبت روز تامین اجتماعی که توسط اداره کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان این اداره با حضور مسئولان شورای رفاه استان و جمعی از کارکنان تامین اجتماعی و فعالان صنفی کارگران و بازنشستگان برگزار شده بود، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار داشت: دولت باید بدهی سنگین خود را به این سازمان پرداخت کند تا خدمات تامین اجتماعی بهبود یابد.

نصرالله دریابیگی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور، میزان مطالبات فعلی تامین اجتماعی از دولت را افزون بر ۸۰۰ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: انتظارداریم در دولت جدید؛ مدیرانی کارآمد در ساختار تامین اجتماعی به کار گرفته شوند تا ضمن استیفای حقوق بیمه شدگان، به رسالت و مسئولیت خطیرشان دربرابر بیمه شدگان عمل نمایند.

وی گفت؛ هدف ازایجاد تامین اجتماعی چه بوده؟ آیا هدفی مهم‌تر از عدالت و ایجاد امنیت روانی و امیدبخشی به آینده وجود دارد؟

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

‌دریابیگی گفت: امروز کارگران و بازنشستگان از تبعیض در پرداخت‌ها رنج می‌برند؛ امنیت‌شان به بازی گرفته شده و در بحث درمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند از این رو انتطار داریم وزیری کارآمد و باتجربه و آگاه به مسایل و مشکلات کارگران و بازنشستگان و دارای برنامه برای وزارتخانه عریض و طویل کار و همچنین مدیر عاملی متخصص برای بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور یعنی تامین اجتماعی درنظر گرفته شود که اگر چنین نباشد؛ عقبگرد خواهیم داشت.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کی انجام میشود؟

با اتمام مرحله نخست ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و واریز آن درمردادماه سال جاری، بازنشستگان متقاضی می‌توانند برای ثبت‌نام مرحله دوم در سایت کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام کنند.

 سازمان تامین اجتماعی یکی از تسهیلاتی را که به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ است که بنا بر اعلام احمد اسفندیاری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون، وام قرض‌الحسنه را بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ثبت‌نام جهت دریافت وام اشاره‌شده گفت: بازنشستگان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام 30میلیون‌ تومانی کنند.

وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی قرار است بعد از پنجم مردادماه، به حساب بازنشستگان پرداخت خواهد شد. ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگی و یا دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود و نیازی به هیچ‌گونه پیگیری نیست و در صورت تایید درخواست، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از صدور احکام جدید بازنشستگان بر اساس متناسب‌سازی حقوق خبر داد.

مبلغ جدید حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دولت دغدغه معیشت بازنشستگان را داشت و با مصوبه مجلس و طبق قانون برنامه هفتم و احکام برنامه سالانه متناسب‌سازی را در دستور کار قرار داد تا حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: دولت در ماه‌های گذشته مصوب کرد تا سه میلیون تومان به ازای هر بازنشسته پرداخت شود تا از بابت هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب هزینه کمک معیشتی و مستمری به بازنشستگان پرداخت شده تا آنها بتوانند از این مبلغ استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین این رقم قابل توجه برای ما سخت بود اما سعی کردیم در مدت یک هفته این منابع را تأمین کرده و پرداخت سه میلیون تومان علی‌الحساب را به حساب بازنشستگان انجام دهیم.

موسوی افزود: تلاش می‌کنیم تا احکام جدید بازنشستگان بر اساس متناسب‌سازی صادر شود تا بر همین اساس پرداختی‌ها نیز انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان طبق قانون انجام خواهد شد و ما به تمام تعهدات خود دقیق عمل خواهیم کرد.

موسوی اضافه کرد: ما هر زمان منابع مالی پیدا کردیم با اولویت پرداختی بازنشستگان و افزایش مستمری جامعه هدف را انجام دادیم تا متناسب با تورم، افزایش قدرت خرید را داشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد