همسان سازی حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز چهارشنبه

خبر خوش پزشکیان از قانون جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان | کام بازنشستگان با این خبر شیرین شد

کد خبر: 1302646

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب کشورمان گفت:کارگران و بازنشستگان حق و حقوقی دارند که همسان سازی حقوق بازنشستگان باید شفاف شود.

خبر خوش پزشکیان از قانون جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان | کام بازنشستگان با این خبر شیرین شد

 مسعود پزشکیان منتخب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شد او در صحبت‌های خود قول‌هایی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان داده است.

نشست اعضای جامعه کارگری و اعضای کانون‌های بازنشستگی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب روز دوشنبه در مجموعه نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری و کانون‌های بازنشستگی به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم رییس جمهور از همسان سازی حقوق بازنشستگان

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب هم در این نشست از جامعه کارگری درخواست کرد تا پیشنهاد خود برای گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح کنند و خطاب به آن‌ها گفت: شما پیشنهادات خود را بدهید و براساس آن شاخص‌ها تلاش خواهیم کرد تا فردی با مشخصاتی که هم از طبقه کارگر باشد و همچنین عالم، آگاه و توانمند باشد را انتخاب کنیم، زیرا صرف اینکه یک نفر از یک گروه یا جناحی است مشکل ما را حل نمی‌کند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت همگرایی و اتحاد برای برطرف کردن موانع تولید بیان کرد: نباید کاری کنیم که ما با هم دعوا کنیم؛ بالاخره الان گرفتاریم و کارگران و بازنشستگان حق و حقوقی دارید که باید داده شود و از این طرف نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف گردد.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با شرایط جدید

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمه تکمیلی هم گفت: بیمه تکمیلی را به لحاظ کیفی و هم به لحاظ مقدار افزایش داده‌ایم. قرارداد بیمه ۳۰۵هزار میلیارد تومان است که حدود ۳۰درصد آن را سازمان تأمین اجتماعی تأمین می‌کند و بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان فقط برای بیمه‌های تکمیلی هزینه می‌شود. 

وی در خصوص سرمایه‌گذاری برای آینده صندوق و پایداری آن گفت: دارایی صندوق‌ها متناسب با جی دی پی هر کشور است و این شاخص در صندوق تأمین اجتماعی ۱۰تا ۱۵درصد است که باید جبران شود. میزان دارایی‌ها باید به حدی باشد که ۵سال تعهدات را بتواند جواب دهد. تعهدات امسال ما مطابق با بودجه ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید ۵۰۰۰تا ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی داشته باشیم اما میزان دارایی‌های ما تاکنون ۲۰۰۰هزار میلیارد تومان بوده است که باید بهبود یابد. 

موسوی افزود: بر اساس شاخص سهم سود باید ۱۸تا ۲۰درصد از درآمدها از حوزه سرمایه‌گذاری تأمین شود. عدد سرمایه‌گذاری ما ۵تا ۶درصد بالاتر نرفته است. رشد سود بالای ۴۰درصد بوده است که برای ما قابل قبول نیست. بازدهی هم باید بین ۲۰تا ۳۰درصد باشد که در حال حاضر ۱۰تا ۱۲درصد بازدهی صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری است که البته همین هم در این دوره رشد یافته است. از این رو باید از بنگاه‌داری خارج شده و به سمت سرمایه‌گذاری برویم.

وی به پوشش بیمه اتباع بیگانه هم اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۴میلیون اتباع داریم که طبق قانون باید تحت پوشش قرار بگیرند. کارفرمایان باید حق بیمه کارگران خارجی را بدهند زیرا امسال می‌خواهیم حدود یک میلیون نفر را بیمه کنیم.

علی اکبر عیوضی، دبیر کانون بازنشستگان تهران، با بیان اینکه براساس نامه مخبر قرار بود تا زمان تصویب و اجرای آیین‌نامه متناسب‌سازی هر ماه یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب به حساب همه بازنشستگان واریز شود؛ گفت: این ماه خبری از واریز یک میلیون تومان نیست و گویا تامین اجتماعی با واریز همان سه میلیون برای ماه‌های آغاز سال، کار را تمام شده فرض کرده.

وی افزود: برای علی‌الحساب متناسب‌سازی، فیش صادر نشده است و با وجود انتظار بازنشستگان، سازمان اراده‌ای برای پرداخت آن ندارد؛ قرار بود ماهانه یک میلیون تومان به حساب همه بازنشستگان از جمله بازنشستگان کارگری واریز شود اما تامین اجتماعی در این زمینه کوتاهی کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد