«کمک ارزنده» موجب عبرت تحریف کنندگان می شود؟

کد خبر: 1311342

با سخنان امروز رهبر انقلاب و روشن شدن واقعیت رای اعتماد کابینه، گرایش‌های رادیکال باید در سیاست‌ورزی خود تجدیدنظر اساسی کنند و به راه عقلانیت انقلابی بازگردند

«کمک ارزنده» موجب عبرت تحریف کنندگان می شود؟

در پی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره رأی اعتماد کامل مجلس به وزرای پیشنهادی دولت و تأکید ایشان بر «ارزنده» بودن کمک مجلس به کابینه پیشنهادی، برخی از جریان‌های سیاسی و فعالان مجازی که انتقادات تندی را نسبت به مجلس و دولت مطرح کرده بودند، حالا در برابر اظهارات ناروا و اشتباه خود قرار گرفته‌اند. موضوعی که علاوه بر روشن‌سازی نقش ارزنده مجلس در تشکیل دولت و اشاره به استقلال مجلس، بر اصل وحدت و همراهی برای رفع مشکلات کشور تأکید دارد.

رهبر معظم انقلاب در سخنان خود، از رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی قدردانی کردند و این اقدام را در راستای منافع ملی و تقویت وفاق و اتحاد در کشور دانستند. این رویکرد را می‌توان به‌عنوان یک درس مهم برای سوپرانقلابی‌هایی دانست که در روزهای گذشته، مجلس را به‌خاطر این اقدام مورد حمله قرار داده بودند و آن را اشتباه می‌دانستند.

مقام معظم رهبری وزرای تأیید شده را به سه دسته تقسیم کردند: آن‌هایی که نمی‌شناختند، آن‌هایی که تأیید کرده‌اند و آن‌هایی که بر آن‌ها تأکید کرده‌اند. این تقسیم‌بندی، پرسش‌هایی را برای کسانی که در جلسات رأی اعتماد مجلس انتقادات شدیدی را مطرح کردند، ایجاد می‌کند. 

به‌عنوان مثال، افرادی مانند آقای ثابتی و رسایی که در این جلسات به وزرای پیشنهادی اعتراض داشتند، باید توضیح دهند که وزرایی مانند عراقچی و میدری که چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند، در کدام دسته قرار می‌گیرند.

نگاه تمسکی یک طیف سیاسی

واقعیت این است که اکنون نوبت آن رسیده که این افراد در تحلیل‌های خود تجدیدنظر کنند و به منطق عقلانیت انقلابی که به ‌دنبال پیشرفت کشور و انقلاب است، نزدیک‌تر شوند.  هر چند که در مقاطعی نگاه تمسکی این افراد به اظهارات رهبری نشان داده که آنها در معادلات خود، تحلیل‌هایشان را تنظیم می‌کنند، نه در عرصه واقعیت.

رهبر معظم انقلاب به‌عنوان مدافع مردم‌سالاری دینی، از رئیس‌جمهور منتخب مردم حمایت کرده‌اند تا در مسیر اتحاد و وفاق درونی کشور موفق باشد. این حمایت به‌ویژه در زمانی که رئیس‌جمهور بر اهمیت اتحاد داخلی تأکید دارد، اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

مهم است که فعالان سیاسی اصیل انقلابی، مسیر خود را از سوپرانقلابی‌هایی که به نقدهای تند و ناعادلانه مشغول‌اند، جدا کنند. نقد دولت باید بر اساس مسائل فنی و در جهت بهبود شرایط کشور باشد، نه بر اساس بدبینی‌های زودهنگام نسبت به فردی که هنوز در جایگاه ریاست‌جمهوری عملکرد اجرایی مشخصی نداشته است. این نوع بدبینی‌ها نه‌تنها ناعادلانه است، بلکه با مشی اخیر رهبر معظم انقلاب نیز در تناقض قرار دارد.

جای رقابت‌های تلافی‌جویانه در جلسه رأی اعتماد نیست

گفتنی است در تاریخ 31 مردادماه، جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار شد و تمامی گزینه‌های معرفی ‌شده توسط مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور موفق به کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شدند. این رأی اعتماد کامل در حالی انجام شد که برخی تصور می‌کردند ممکن است یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی نتوانند به کابینه 

راه یابند.   اما این جلسه خالی از حاشیه نبود. برخی جریان‌ها و افراد که به «سوپرانقلابی» مشهور هستند، با انتقادهای مختلف، تلاش کردند رقابت‌های سیاسی خود را در عرصه رأی اعتماد تلافی کنند. 

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهور و هیأت دولت، به این شبهه‌افکنی‌ها پاسخی روشن دادند. این اظهارات نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای سوپرانقلابی‌ها، روند انتخاب وزرا بر اساس مشورت و توافق با نهادهای مختلف و در راستای منافع ملی صورت گرفته است و در این میان عملکرد مجلس هم مستقل و منطقی بوده است.   در عین حال رهبری هم بر خلاف برخی روایت ها درباره برخی وزرایب که شناخت نداشتند ورود نکرده اند که رویه همیشگی ایشان بوده است. بنابراین طیف هایی هم که کل کابینه را در ارتباط با نظر رهبری می دانند هم باید روایت خود را اصلاح کنند. حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت پزشکیان و تأکید ایشان بر همکاری و وحدت، نشان‌دهنده اهمیت وفاق و همدلی در پیشبرد امور کشور در برهه کنونی است. امری که برخی از جریان‌های تندرو و سوپرانقلابی به ‌درستی درک نکرده‌اند.

صبح نو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد