سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست / تاکنون چند نفر ثبت‌نام کردند؟

کد خبر: 1294436

سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز شنبه ۱۲خرداد آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست / تاکنون چند نفر ثبت‌نام کردند؟

طی دو روز گذشته از ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، «محمدرضا صباغیان» و «قدرت‌علی حشمتیان» با گرایش سیاسی مستقل، «مصطفی کواکبیان» با گرایش سیاسی اصلاح‌طلب، « عباس مقتدایی» و «سعید جلیلی» با گرایش سیاسی اصولگرا، «علی لاریجانی» با گرایش سیاسی اعتدال، «عبدالناصر همتی» با گرایش سیاسی اصلاح طلب، «محمد خوش چهره» با گرایش سیاسی اصولگرا، « محمود احمدی بیغش» با گرایش سیاسی بهاری، 9داوطلبی بودند که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای این انتخابات نام‌نویسی کردند.

کاندیداها فرصت دارند نهایتا تا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری

در دو روز گذشته ۹ نفر برای نامزدی ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند که با امروز ۳ روز دیگر برای نام‌نویسی باقی مانده است.

همه منتظر حضور چهره‌های سیاسی شاخص دروزارت کشور

ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سومین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه) ۱۲ خرداد ماه در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سومین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه) ۱۲ خرداد ماه در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

تا کنون و با گذشت دو روز از ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی، قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان، محمدرضا صباغیان، عباس مقتدایی در روز اول و علی لاریجانی، محمود احمدی بی‌غش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی در روز دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها

در سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز، بازار شایعات پیرامون نامزدهای احتمالی داغ شد است و هر لحظه در بین خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور شایعه حضور یک چهره آشنا به گوش می‌رسد و جنب و جوش‌ها را بیش از پیش می‌کند. حضور افراد نزدیک به چهره‌های سیاسی در نزدیکی وزارت کشور و اظهار نظرهای افراد منتسب به این چهرها نیز بر داغی گمانه زنی‌ها می‌افزاید.

شروع آرام روز سوم

سومین روز ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران بر خلاف روز دوم که با حضور علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همان لحظات ابتدایی آغاز ثبت با هیجان آغاز شده بود با آرامش کامل آغاز شده و با گذشت دقایقی از آغاز رسمی شروع ثبت نام هنوز داوطلبی برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات کشور نشده است. اما زمان زیادی در روز سوم برای داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد تا با رساندن خود به میدان فاطمی فرآید ثبت نام خود را آغاز کنند.

تمهیدات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱ باشند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور کسانی که شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، مدرک فوق لیسانس به بالا، ۴ سال مدیریت کلان کشور و همچنین فقدان سوءسابقه و پیشینه را دارند، پس از بررسی دقیق توسط همکاران حقوقی در ستاد انتخابات به سالن اصلی هدایت می‌شوند و ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیأت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.

به گزارش مهر، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و تا ۷ تیرماه ادامه خواهد داشت، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات باشکوه شده‌ایم

وحیدی:تمام شرایط برای برگزاری یک انتخابات باشکوه مهیا شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

خوشبختانه با تلاش تمام استانداران و سایر دست اندرکاران، همه چیز برای برگزاری یک انتخابات پرشور در کشور مهیا است.

«سید احمد رسولی نژاد» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

سید احمد رسولی نژاد معاون وزیر دولت نهم و دهم با حضور در وزارت کشور برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش مهر، «سید احمد رسولی نژاد» معاون وزیر دولت نهم و دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

رسولی نژاد

 وحید حقانیان برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

وحید حقانیان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش تسنیم، وحید حقانیان فعال سیاسی با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حقانیان

ثبت‌نام حقانیان و پزشکیان در انتخابات

توضیحات خبرنگار تسنیم درباره حضور وحید حقانیان و مسعود پزشکیان در ستاد انتخابات کشور.

مسعود پزشکیان و دخترش در ستاد انتخابات

 «مسعود پزشکیان» نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

مسعود پزشکیان و دخترش در ستاد انتخابات

اسلامی : ۱۲ نفر تاکنون در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون ۱۲ نفر برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش مهر، «محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: امروز روز سوم ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است. از ساعت ۸ صبح میزبان داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بودیم.

وی افزود: تعداد ۱۲ داوطلب مراجعه داشتند که مدارک آنها بررسی شد. تعداد ۳ نفر از مجموع مراجعه کنندگان از جمله «وحید حقانیان»، «مسعود پزشکیان» و «سید احمد رسولی نژاد» ثبت نام کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات افزود: از مجموعه ۱۲ داوطلبی که طی سه روز گذشته ثبت نام داشتند، روز اول تعداد ۵ نفر، روز دوم ۴ نفر و روز سوم تا به الان ۳ نفر ثبت نام کردند. مجموعاً ۸ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک دکتری و ۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی یادآور شد: ان‌شاءالله تا ساعت ۱۸ ثبت نام‌ها ادامه می‌یابد و نهایتاً پس فردا یعنی دوشنبه آخرین مهلت ثبت نام از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری است.

 زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

علیرضا زاکانی شهردار تهران برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران  برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، به ستاد انتخابات کشور مراجعه و ثبت نام کرد.

علیرضا زاکانی شهردار فعلی تهران، سابقه چند دوره نمایندگی مجلس و ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.

از ساعت 8 صبح امروز شنبه، سومین روز ثبت نام از داوطلبان دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق، روز جمعه 8 تیرماه برگزار می‌شود و کاندیداها از روز پنج‌شنبه 10 خرداد تا 14 خرداد فرصت ثبت‌نام دارند.

زاکانی: خط اصلی انقلاب را در دولت خدمت محور قرار می‌دهیم 

 شهردار تهران پس از ثبت نام در انتخابات:اندوخته ۳ سال دولت عزیز رئیسی ما همان راه جمهور است، ترسیم جهتگیری درست در مسیر انقلاب و ایجاد شرایط ثبات برای ایران عزیز است. وضعی که با زمان شروع دولت سیزدهم قطعا قابل مقایسه نیست.

اکنون بر اساس وظیفه با دعوت نخبگان دانشگاه و حوزوی و فعال‌های سیاسی و مردم آمدم تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب را در دولت خدمت محور قرار دهیم.

قرار نیست از درد مردم بی‌خبر باشیم، قرار نیست مردم در فشارهای اقتصادی بی‌پناه بمانند، قرار نیست که سختی‌ها فقط برای قشر خاص مردم باشد. قرار است گره از اقتصاد کشور و سفره مردم باز شود. نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و کتاب تاریخ را برنامه تحول جا نزنند و نگذاریم خاطرات سیاسی را به آرزوی مردم تبدیل کنند.

فداحسین مالکی

فداحسین مالکی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری شد

فداحسین مالکی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

فداحسین مالکی بعد از ظهر شنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

بر اساس تقویم انتخابات، ثبت نام از داوطلبان در روزهای ۱۰ تا ۱۴ خرداد و بررسی صلاحیت ها در روزهای ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام می شود. در روز ۲۲ خرداد اسامی داوطلبان نهایی اعلام خواهد شد. از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر تبلیغات انجام خواهد شد./ایسنا

زهره الهیان

زهره الهیان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد

زهره الهیان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

زهره الهیان عصر امروز شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

وی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه سوابق خود دارد.

بر اساس تقویم انتخابات، ثبت نام از داوطلبان در روزهای ۱۰ تا ۱۴ خرداد و بررسی صلاحیت ها در روزهای ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام می شود. در روز ۲۲ خرداد اسامی داوطلبان نهایی اعلام خواهد شد. از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر تبلیغات انجام خواهد شد./ایسنا

میرتاج‌الدینی: برای ساماندهی معیشت مردم آمده‌ام

 نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات:من فرزند ایرانم از دیار آذربایجان، با سابقه حضور در خانه ملت، برای تداوم راه خدمت به ملت، آمده‌ام. با تجربه حضور در دولت برای ساماندهی معیشت مردمانی که پای وطن ایستاده‌اند، آمده‌ام.

کلید تحول کشور را در دستان معلمانی می‌دانم که با جان دل نسل های آینده را تربیت میکنند، راهبرد اقتصادی کشور را در دستان پینه بسته کشاورزان، کارگران و تولیدگران می‌بینم.

الهیان: با شعار دولت سالم،‌ اقتصاد سالم و جامعه سالم آمدم

نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات:

ایران اسلامی در دوره‌های مختلف فراز و نشیب‌های متعددی را طی کرده است. در این نقطه از تاریخ افتخار می‌کنم به همه دستاوردهای ایرانی اسلامی و اقتداری که جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و رهبری امام خامنه‌ای دارد.

با نگاه جدیدی به حوزه مدیریت و آسیب‌شناسی و ناکارآمدی‌ها به این صحنه آمدم و شعارم دولت سالم،‌ اقتصاد سالم، جامعه سالم است.

مالکی: دولت خدمت و قانون به مشکلات رسیدگی می‌کند

نمانیده ادوار مجلس:توفیق ۲ دهه خدمت با دوست‌داشتنی‌ترین افراد، شهدای گرانقدر شهید سلیمانی در حوزه سیاست خارجی (هنگامی که سفیر ایران در افغانستان بودم) و بیش از یک دهه خدمت و همکاری شهید گرانقدر جناب آقای رئیسی داشتم.

«دولت خدمت و قانون» باید بتواند سکاندار دستگاه اجرایی کشور شود تا نسبت به همه مشکلات کشور رسیدگی داشته باشد.

روستازاده سیستان و بلوچستان هستم و اولین توجه بنده نسبت به استانهای مرزی و محروم کشور است که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در استانهاست.

با تشکیل فراکسیون استان‌های مرزی ظرفیت کشور را بررسی و ۲ قانون در جهت رفع مشکلات و معیشت مردم با استفاده از تمام ظرفیت کشور پیشنهاد کردیم.

اسلامی: امروز ۲۳ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کردند که ۳ خانم و ۲۰ آقا بودند / ۸ نفر ثبت نام کردند

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست خبری:رسولی نژاد، پزشکیان، حقانیان، دهمرده، زاکانی، میرتاج الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی امروز ثبت نام قطعی برای انتخابات مجلس داشتند.

در مجموع ۸۰ نفر مراجعه کننده در سه روز ثبت‌نام داشتیم که ۸ نفر خانم و ۷۲ نفر آقا بودند.

مجموع ثبت‌نام‌ها در این سه روز ۱۷ داوطلب بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد