نمره «حسن بیادی» به احزاب در انتخابات ۱۴۰۳

کد خبر: 1302004

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی به احزاب در انتخابات ریاست جمهوری نمره ۲۰ داد و گفت: با وجود جایگاه نامناسب و امکانات کم احزاب ایثارگرانه در انتخابات برای جلب مشارکت مردم تلاش کردند.

نمره «حسن بیادی» به احزاب در انتخابات ۱۴۰۳

حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی رقابت اخیر انتخابات ریاست جمهوری را تقابلی میان دو تفکر دانست و گفت: در این انتخابات شاهد رقابت دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا نبودیم بلکه به نظرم تقابل دو ایدئولوژی و تفکر رخ داد. شاهد بودم که برخی از اصلاح طلبان به نماینده طیف مقابل رأی دادند و همینطور برخی از اصولگرایان به آقای پزشکیان رأی دادند لذا در این دوره تقریباً انتخابات متفاوت و صحنه نسبت به انتخابات گذشته کاملاً تغییر کرده بود به طوری که دو نفر با تفکر اصولگرای مستقل (آقای پورمحمدی) و یک اصلاح‌طلب با تفکر معتدل و مستقل (پزشکیان) در یک سو و چهار نفر با تفکر اصولگرا و بعضاً افراطی در سوی دیگر حضور داشتند.

وی فعالیت احزاب در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اکثر احزاب فعال کشور تمام قد، پایِ‌کار انتخابات بودند و پیگیر فعالیت‌ها و فضای رقابتی پیش از برگزاری انتخابات بودند.

دبیرکل جمعیت آبادگران همچنین بیان کرد: متأسفانه احزاب در کشور ما سهم و جایگاه و قدرت حزبی مناسبی ندارند و تأثیر آنها در انتخابات به طور مجموع با وجود احزاب قدیمی شاید به ۱۵ درصد هم نرسد. هم اکنون فاقد حزب فراگیر و گسترده در کشور هستیم، در انتخابات بیشتر باندهای وابسته هستند که در امور جاری مؤثر هستند.

بیادی تصریح کرد: در این انتخابات احزاب با توجه به حداقل امکاناتی که در اختیار دارند همچنین توجه به این موضوع که آنها در پیروزی‌های انتخاباتی حداقل سهم را دارند، یعنی حداقل عنایت و توجه از طرف دولت مردان و سیاستگذاران به احزاب می‌شود با این حال آنان ایثارگرانه در میدان سیاسی فعالیت می‌نمایند. من با تمام این کاستی‌ها به این فعالیت‌ها از سوی احزاب برای جلب مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی نمره ۲۰ می‌دهم.

وی در خصوص اهمیت مشارکت مردم در برپایی انتخابات، گفت: حضور مردم در انتخابات هم برای احزاب خوب است و هم برای نظام حاکمیتی اهمیتی بسزا و دو چندان دارد زیرا قوام و ای سادگی و قدرت نظام ما با تئوری مردم سالاری است و اگر مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی و انتخابات کاهش یابد نشانه یک ضعف بزرگ است در دنیا این‌طور برداشت می‌کنند و مشارکت پایین در کشورهای دیکتاتوری و دیگر حکومت‌ها حائز اهمیت نیست اما برای تظام ما حائز اهمیت است.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در بخشی از سخنانش در رابطه با نقش احزاب در تشکیل کابینه دولت جدید، عنوان کرد: احزاب می‌توانند به دولت کمک کنند و ایده و پیشنهادهای خود را مطرح کند اما متأسفانه باندهای متصل به قدرت و ثروت نمی‌گذارند نقش چندانی در این رابطه داشته باشند و بیش از احزاب باندهای مذکور هستند که در این رابطه بجای احزاب نقش ایفا می‌کنند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد