قالیباف در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن:

بر عدالت جنسیتی اعتقاد دارم/عرصه‌ اقتصادی بر مردمان ما سخت می‌گذرد

کد خبر: 1298455

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای انتخاب یک مدیر در سطوح مختلف، ملاک شایسته گزینی است نه اینکه این فرد از کدام قوم و مذهب باشد؛ مهم آن است که آن فرد قوی تر برای آن مسئولیت باشد.

 بر عدالت جنسیتی اعتقاد دارم/عرصه‌ اقتصادی بر مردمان ما سخت می‌گذرد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای انتخاب یک مدیر در سطوح مختلف، ملاک شایسته گزینی است نه اینکه این فرد از کدام قوم و مذهب باشد؛ مهم آن است که آن فرد قوی تر برای آن مسئولیت باشد.

محمدباقر قالیباف در دیدار با بزرگان اهل سنت کردستان، کرمانشاه، گلستان، سیستان و بلوچستان در مجتمع سرچشمه گفت: اقوام ایران، مذاهب مختلف، اقلیت های دینی تاروپود سرزمین عزیزمان ایران هستند که وجود یکایک ما در کنار هم، این رنگین کمان اقوام، مذاهب و اقلیت های دینی ما را مستحکم و زیبا کرده و فرصت های بزرگ داده است.

وی ادامه داد: دشمنان این سرزمین در طول تاریخ به دنبال این بودند که ایران یکپارچه را بهم زنند؛ بدون شک هر فردی که خیرخواه اسلام، عظمت و افتخار ایران و آینده فرزندان است باید در این مسیر گام برداشته و هیچ حرفی نمی تواند ما را از انسجام جدا کند.

قالیباف گفت: استکبار جهانی برای جهان اشلام توطئه طراحی و مسلمان را به خاک و خون کشیده و فرقی بین مذاهب و سنی و شیعه قائل نیست.

وی افزود: مردم فلسطین چندین ماه است که سرزمین خود دفاع می کنند؛ جهاد و حماس برادران هستند ما در عملیات وعده صادق تا مرز جنگ تمام عیار رفتیم و هرگز فکر نکردیم این ها سنی هستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات فرصتی است که بتوان با انتخاب دقیق و مشارکت حداکثری به امنیت ملی کمک کرده و فردی را انتخاب کرده که بتواند با کمک ملت و نخبگان و در کنار همه طوایف و اقوام و تمام اقلیت های دینی برای ایران عزیزمان حرکت کند. این موضوع دست یکایک مردم این سرزمین است که بتوانند به گونه ای انتخاب که ضعف ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی به مردم سخت می گذرد، گفت: می دانم کشور به چه چیزی نیاز دارد و چه ظرفیت های عظیمی برخوردار است.

قالیباف با اشاره به موضوع زنان گفت: ما تاکید بر برابری جنسیتی نداریم اما اصرار بر عدالت جنسیتی داریم؛ زنان کشور ما از مهمترین پیشران توسعه هستند و نقش آن ها در خانواده و جامعه و عرصه های اجتماعی، فنی و مدیریتی مهم است. اجازه نمی دهم زنان در دوراهی ایفای نقش مادری و همسری در خانواده یا اثرگذاری در جامعه قرار گیرند.

قالیباف افزود: شرایط را به گونه ای گذاشته که محدودیتی برای حضور زنان در خانواده به عنوان یک مادر نداشته و از نقش مهم حضور در اجتماع غافل شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: همین نگاه را به اقوام و مذاهب دارم؛ برای انتخاب یک مدیر در سطوح مختلف، ملاک شایسته گزینی است نه اینکه این فرد از کدام قوم و مذهب باشد؛ مهم آن است که آن فرد قوی تر برای آن مسئولیت باشد؛ این موضوع را می توانید در کارنامه ام در پلیس و شهرداری تهران ببینید.

قالیباف با اشاره به عملکردش در شهرداری تهران گفت: در دولت «خدمت و پیشرفت» شتاب حرکت را در مناطق محروم، مرزی و نقاط دور کشور خواهید دید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به طرح 5 محوری خود در حوزه اقتصادی اظهار کرد: دشمن 8 سال به کشور تجاوز کرد و 35 سال بعد جنگ نیابتی و ترکیبی و فرهنگی راه انداخت و امروز جنگ ظالمانه تحریم اقتصادی و رسانه ای را تحمیل کرد؛ آن ها به دنبال این هستند که «حال فعلی ما» را پریشان و سفره های اقتصادی را کوچک تر و فاصله بین امام و امت شکاف داده و مردم را از انقلاب دور کنند.

وی افزود: دشمن به دنبال این است که افق روشنی برای جوانان ما نگذارند بعد آن ها را وادار کرده که از گذشته خود پشیمان باشند؛ ما در این طرح 5 محوری ایستاده که نقشه دشمن را بر هم زنیم چون باور داریم با استفاده از نیروهای متخصص و جوانان می توانیم کار را پیش ببریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: می توانیم به سرعت بحث تورم را کنترل کرده و کاهش دهیم؛ البته این کار به زمان نیاز دارد و انشالله در دو سال اول دولت تورم را مهار کرده و تا قبل از آن با چتر حمایتی، فاصله بین افزایش حقوق با تورم را جبران می کنیم.

قالیباف با تاکید بر لزوم رشد اقتصادی، به رشد اقتصادی یک درصدی در دهه 90 اشاره کرد و گفت: همان هایی که امروز می گویند نگذاشتند کار کنیم امروز می گویند رای دهید تا بیایم و کار کنیم؛ اگر به شما اجازه کار نداده بودند پس چرا امروز حرف دیگری می زنید.

وی با بیان اینکه باید ظرف اقتصاد کشور بزرگ شود، افزود: ما به طور روشن پایتخت دوم ایران را به عنوان پایتخت اقتصادی با رویکرد فناوری های جدید، شرایط حمل و نقلی و ترانزیتی و دریایی و ریلی و خشکی و رویکرد تروریستی در سواحل دریای عمان و اقیانوس هند تا سال 1404 خواهیم دید.

قالیباف با اشاره به موضوع رفع تحریم و عرصه سیاست خارجی، گفت: با مذاکره موافقم اما آن را روش مبارزه می دانم؛ آمریکای جهان خوار و مستکبر دشمن ما است لذا اگر شرایطی برای مذاکره باشد، باید آن را یک روش مبارزه بدانیم؛ این موضوع را با قدرت دنبال کرده و حق مردم را می گیریم تا بار سنگین و سایه شوم تحریم را از کشور برداریم.

وی ادامه داد: آن روزی که می گفتند تحریم کاغذ پاره نیست، گفتم که این صحبت را قبول ندارم چون تحریم بر مردم فشار و سختی وارد می کند.قالیباف در پایان گفت که مطمئن باشید از مرزنشینان حمایت می کنم./تسنیم

****

هیچ بهانه‌ای نباید مارا از تلاش برای ایران بازدارد

«قالیباف» در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن:اقوام ایرانی، مذاهب مختلف، اقلیت‌های دینی و همه ما در حقیقت تار و پود سرزمین عزیزمان ایران هستیم که وجود یکایک ما در کنار هم این رنگین‌کمان اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی است.

ما را مستحکم‌تر و زیبا کرده و فرصت‌های بزرگ را به ما داده است. اینکه دشمنان این سرزمین در طول تاریخ همیشه آمدند که ایران یکپارچه را بهم بزنند به خاطر این همبستگی، باور و اراده در کشور ماست.

بدون شک هر کسی خیرخواه اسلام، ایران، آینده فرزندان، عظمت و افتخار ایران عزیز ما است باید در این مسیر گام بردارد. هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند ما را از این وظیفه و انسجام جدا کند.

در وعده صادق تا مرز جنگ تمام‌عیار پیش رفتیم

«قالیباف» در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن:امروز امت اسلامی در فلسطین چندین ماه است مظلومانه از سزمین‌شان دفاع می‌کنند. 

حماس  برادر سنی ما هستند. ما نظام جمهوری اسلامی برای دفاع از اسلام و مظلومیت در عملیات وعده صادق تا مرز جنگ تمام عیار به پیش رفتیم. 

شهید سلیمانی ما در سوریه، لبنان در داخل و خارج از کشور از همه مذاهب و زبان های منطقه دفاع کرد.

در حوادثی که در عراق اتفاق افتاد آیت‌الله سیستانی این بیان را فرمودند. برادران اهل سنت ما جان ما هستند.

آنجا شیعیان جان دادند برای دفاع از برادران ما. ما اینگونه در کنار هم هستیم و باید باشیم. 

بدون شک چنین وحدت و چنین حرکتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی که تکلیف روشن ما است که این الگو را در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی و... بکپارچه به این سمت حرکت کنیم و برویم و این ظرفیت‌های بزرگ را به کار بگیریم.

عرصه‌ اقتصادی بر مردمان ما سخت می‌گذرد

«قالیباف» در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن:انتخابات فرصتی است که با یک انتخاب دقیق و مشارکت حداکثری هم به امنیت ملی کمک کنیم و هم اینکه بتوانیم در مهمترین و عالی‌ترین پست اجرایی کشور در ریاست قوه مجریه فردی را انتخاب کنیم که همه ظرفیت‌ها و امکانات این کشور در دست او باشد که بتواند با کمک ملت و نخبگان و طوایف و عشار و همه اقوام و مذاهب و همه اقلیت‌های دینی بتواند افتخار آفرین برای ایران حرکت کند.

انتخاب رئیس جمهور دست یکایک شما عزیزان است. یکایک مردم این سرزمین با هر سلیقه‌ متفاوتی است که به گونه‌ای انتخاب کنیم که ضعف‌ها برطرف و قوت‌ها تقویت شود.

عرصه‌ اقتصادی بر مردمان ما سخت می‌گذرد. به مرزها نزدیک می‌شویم این سختی‌ها افزون می‌شود. 

از غرب کشور تا شرق کشور از شمالغرب تا جنوبغرب ماه‌ها و سالها این سرزمین با ماشین و پیاده و هلیکوپتر طی کردم می‌فهمم که امروز کشور به چه نیازمند است و چه ظرفیت‌های عظیمی در کشور وجود دارد.

 بر عدالت جنسیتی اعتقاد دارم

«قالیباف» در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن:حتما اصرار بر عدالت جنسیتی داریم به این معنا که ما مکلفیم زن را که بنده اعتقاد بر این دارم که زنان کشور ما یکی از مهمترین پیشران‌های توسعه هستند

اجازه نخواهم داد زنان ما در یک دوراهی قرار بگیرند بین اینکه نقش مادری و همسری را در خانه در خانواده ایفا کنند و نقش اثرگذاری در جامعه مجبور شوند یکی از دو را انتخاب کنند

شرایط به گونه‌ای انتخاب کنم هیچ محدودیتی برای حضور در خانواده به عنوان یک مادر مهمترین رسالت در متولد و تربیت فرزندان دارد از او غافل نشوند و بدون شک از نقش مهمی که انقلاب اسلامی دارد که امروز ۶۰ درصد دانشگاه‌های ما زنان هستند و این ظرفیت را در نقش پیشران کشور ایفا کنند.

به توسعه مناطق محروم شتاب می‌دهم 

«قالیباف» در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن:حتما محرومین ما در اولویت هستند ولی من در شهر تهران حتما شرق تهران و جنوب تهران که از عقب مانده‌تر از غرب تهران و شمال تهران هستم در اولویت قرار می‌دهم.

من اگر مدیر باعرضه‌ای باشم شرق تهران و جنوب تهران سرعتش را بیشتر کنم نه آنکه سرعت پیشرفت شمال و غرب تهران را متوقف کنم.

شتاب حرکت پیشرفت و توسعه را در مناطق محروم و مرزی و نقاط دور کشور و روستائیان عزیز بیشتر می‌کنم.

برای برهم‌زدن نقشه دشمن طرح ۵ فوریتی دارم

«قالیباف» در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن:طرح ۵ فوریتی دارم که با اولویت و برنامه ریزی که برای آن انجا داده ایم می ایستیم که نقشه دشمن را بهم بزنیم.

دشمن با ما امروز چه می‌کند؟ این دشمن هشت سال به کشور تجاوز کرد و در جنگ تحمیلی که ملت ما افتخار آفریدند، ۳۵ سال دیگر جنگ نیابتی، ترکیبی و جنگ فرهنگی کردند و امروز جنگ ظالمانه تحریم و جنگ رسانه‌ای را بر ما تحمیل کردند

آنها می‌خواهند حال فکری ما سخت و پریشان کنند. فاصله بین امام و امت را گسترش دهند و شکاف ایجاد کنند و مردم ما را از انقلاب دور کنند. به دنبال این هستند که هیچ افق روشنی در آینده برای جوانان ما نگذارند.

قالیباف: سایه شوم تحریم را از کشور بر می‌داریم

«قالیباف» در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن:در حوزه مسائل جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیکی و ارتباطات در حوزه بین‌الملل ۳۵ سال در دانشگاه یا زانو زدم تلمذ کردم یا توفیق داشتم در کنار کار تجربه معلمی کردم.

برخی‌ها گفتند این تحریم‌ها یک کاغذ پاره بیشتر نیست این صحبت را من قبول نکردم. تحریم حتما بر ما فشار و سختی می‌آورد. 

ما از همه ظرفیت‌ها در خنثی‌سازی تحریم استفاده خواهیم کرد و این نکاتی را که گفتم با کمک مردم و جوانان عزیزمان به سرانجام می‌رسانیم و تا بتوانیم این سایه سنگین شوم تحریم را از کشور برداریم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها