«فردا» گزارش می‌دهد:

چهره‌هایی که در انتخابات نامزد نمی‌شوند

کد خبر: 1293606

برخلاف پیش‌بینی‌هایی که در فضای مجازی می‌شود، آیت‌الله اعرافی، سرلشکر باقری و حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند.

چهره‌هایی که در انتخابات نامزد نمی‌شوند

گروه سیاست سایت فردا: هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم، گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدی چهره‌ها بیشتر می‌شود. در این بین اما برخی نام‌ها مطرح شده است که حضورشان در انتخابات صحت ندارد و به طور رسمی اعلام شده است که آنها نامزد انتخابات نخواهند شد.

علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور و عضو فقیه شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان رهبری یکی از آن افرادی است که در چند روز اخیر گفته می‌شد در انتخابات نامزد می‌شود اما او گفته است: « قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم».

نام سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم به گوش می‌رسید که حضور او به عنوان نامزد انتخابات صحت ندارد.

برخی منابع گفته بودند که غلامحسن محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، قصد دارد در انتخابات نامزد شود. پس از چنین شایعاتی مرکز رسانه قوه قضاییه در در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای که از دهم تیر ماه ۱۴۰۰ با حکم مقام معظم رهبری مسئولیت ریاست قوه قضاییه را عهده‌دار شده‌ است، بر انجام مأموریت محوله در عدلیه اصرار و تمرکز دارد و امتثال‌امر رهبری حکیم انقلاب در راستای تحول در دستگاه قضا را از مفروضات اصلی می‌داند. لذا اعلام می‌شود که ریاست قوه قضاییه مطلقا قصد و اراده‌ای برای گام‌نهادن در مسیر انتخاباتی جهت تصدی ریاست دولت را ندارد و کمافی‌السابق معطوف و متمرکز بر اجرایی‌سازی مفاد فصل یازدهم قانون اساسی ناظر بر وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضایی است».

با انتخاباتی شدن فضای سیاسی رسانه‌ها پیش‌بینی کردند که محسن رضایی هم وارد عرصه انتخابات می‌شود اما حالار ئیس ستاد انتخابات شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) خبر داده است: «جلسات مفصلی را با نامزدهای مختلف داشتیم. آقای محسن رضایی اعلام کرد قطعا وارد عرصه انتخابات نمی‌شود». با این اوصاف باید قائل به آن بود که محسن رضایی جزو نامزدهای احتمالی نخواهد بود

یکی از گزینه‌های مهم و محتمل محمد مخبر است. برخی‌ می‌گویند او نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود و در مقابل برخی منابع گفته‌اند که خودش گفته نامزد نخواهم شد اما تا کنون هیچ یک از این ادعاها تأیید نشده است. به نظر می‌رسد تیم دولت بدش نمی‌آید که مخبر را با خود همراه کند اما تا این لحظه مشخص نیست که تصمیم نهایی محمد مخبر که اکنون سرپرست دولت است، چه خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها