شاهچراغی: خط قرمز ستاد انتخابات کشور اصل بی‌طرفی است

کد خبر: 1274895

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: خط قرمز ستاد انتخابات اصل بی‌طرفی و سلامت انتخابات است. ما مکلف به برگزاری انتخابات مطابق با چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت هستیم.

شاهچراغی: خط قرمز ستاد انتخابات کشور اصل بی‌طرفی است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: خط قرمز ستاد انتخابات اصل بی‌طرفی و سلامت انتخابات است. ما مکلف به برگزاری انتخابات مطابق با چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت هستیم.

محمدتقی شاهچراغی امروز  در نشست ستاد انتخابات استان چهارمحال بختیاری با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی برای حل مسائل کشور اظهار نمود: در چهار دهه گذشته در تمام دولت‌ها به ویژه در دولت سیزدهم، تلاش‌های فراوان و خدمات ارزنده ارائه شده است و حل مسائل مردم باید ادامه‌دار و با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: مردم ما همواره براساس باورهای دینی و اعتقادی خود در میدان حضور فعال و با بصیرت دارند و حضور پرشور و شعور مردم سراسر ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال برخلاف همه هجمه و تلاش‌های دشمنان نشان از زمان‌شناسی مردم ایران دارد و این وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در تشریح اقدامات ستاد انتخابات کشور بیان نمود: در وزارت کشور بسیاری از نواقص برگزاری گذشته احصاء و جمع بندی شده و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات میدانی صورت گرفته است و ستاد انتخابات کشور با هماهنگی استانداران و فرمانداران به دنبال برگزاری انتخابات مطلوب و تسهیل در روند أخذ رأی مردم ایران اسلامی هستیم.

شاهچراغی افزود: آموزش‌ها و مانورهای انتخاباتی عوامل اجرایی به صورت متعدد و با هدف هماهنگی، آمادگی و رفع نواقص شعبه‌های اخذ رأی برگزار شده است. همه دستگاه‌ها و ادارات به ویژه وزارت ارتباطات عملکرد و هماهنگی خوبی برای اجرای خوب انتخابات و تسهیل در مشارکت مردم و تحقق عدالت انتخاباتی دارند. برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم گروه‌ها و اجتماع‌های مختلف از جمله خود نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، احزاب، حلقه‌های میانی، گروه‌های جهادی، بانوان و خواص و سیاسیون نقش سازنده خواهند داشت.

وی در تشریح روند أخذ رأی در قانون جدید انتخابات اظهار کرد: طبق قانون جدید انتخابات ملاک در أخذ رأی، شماره ملی فرد واجد شرایط است و هر رأی‌دهنده فقط یک نوبت می‌تواند با ارائه یکی از پنج سند هویتی کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و شناسنامه در انتخابات شرکت کند. ملاک و معیار برای همه برگزارکنندگان انتخابات عمل به مُر قانون است و همان طور که بارها تأکید شده خط قرمز ستاد انتخابات اصل بی‌طرفی و سلامت انتخابات است. همه این تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در روز 11 اسفندماه خواهد بود و ما مکلف به برگزاری انتخابات مطابق با چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت هستیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها