اخبار تحولات غزه | شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۶۳ تن رسید

کد خبر: 1303767

گزارشگران بدون مرز حمله رژیم صهیونیستی به چادر خبرنگاران در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را محکوم کرد.

اخبار تحولات غزه | شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۶۳ تن رسید

در پی جنایت جدید اشغالگران علیه خبرنگاران، سازمان گزارشگران بدون مرز خواستار حمایت از خبرنگاران و محل کار آنها در نوار غزه شد.

خبرنگار الجزیره پیشتر شهادت یک فلسطینی و مجروح شدن تعدادی دیگر را بر اثر بمباران چادر خبرنگاران در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح توسط یک پهپاد صهیونیست تایید کرد.

چادر محل استقرار خبرنگاران

به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه روز دوشنبه اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ اسرائیل در هفت اکتبر ۲۰۲۳، تعداد «شهدای خبرنگار» به ۱۶۳ نفر افزایش یافته است.

این دفتر در بیانیه‌ای کوتاه افزود: «تعداد شهدای خبرنگار زن و مرد از آغاز جنگ نسل‌کشی در نوار غزه، پس از شهادت همکار خبرنگار حیدر ابراهیم، ​​به ۱۶۳ خبرنگار زن و مرد رسیده است.»

اشغالگران ساعاتی پیش چادر خبرنگاران را در کنار بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح هدف قرار دادند.

آثار تخریب بعد از حمله اشغالگران

این در حالی است که روز یکشنبه، یک منبع پزشکی در بیمارستان العوده در مرکز نوار غزه به آناتولی گفت: «معتصم غراب، روزنامه‌نگار فلسطینی و چهار نفر دیگر از جمله ۲ دختربچه در حمله اسرائیل که خانه‌ غراب در شمال اردوگاه النصیرات را هدف قرار داد، به شهادت رسیدند.»

افزایش ۲۵۰ درصدی شمار کودکان شهید در کرانه باختری

یونیسف در گزارش امروز -دوشنبه- خود اعلام کرد شمار کودکان شهید در کرانه باختری از زمان شروع حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل «یونیسف» در وب‌سایت خود اعلام کرد از ماه اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۱۴۳ کودک در کرانه باختری از جمله قدس شرقی به شهادت رسیده‌ است که در مقایسه با ۹ ماه پیش، افزایش ۲۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این نهاد سازمان ملل اعلام کرد در طول ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، ۴۱ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

یونیسف اعلام کرد بیش از ۴۴۰ کودک فلسطینی از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون همزمان با شروع جنگ غزه و تشدید عملیات نظامی در کرانه باختری و قدس شرقی با مهمات جنگی زخمی شده‌اند.

کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه، صحنه ناآرامی و درگیری است و ارتش رژیم صهیونیستی هر روز به مناطق مختلف آن یورش برده و چندین نفر را بازداشت می‌کند و درگیری‌ها و بازداشت فلسطینی‌ها در شمال کرانه باختری شدید است.

امروز دوشنبه در جریان یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه الدهیشه در شهر بیت‌لحم، درگیری میان آنها و جوانان فلسطینی رخ داد و نیروهای صهیونیستی به چند منزل یورش بردند. یک جوان فلسطینی هم در جریان حمله نیروهای صهیونیستی به شهر قلقیلیه زخمی شد. در شهرک سلوان در شمال رام‌الله نیروهای اشغالگر ۲ جوان را بازداشت کردند.

سازمان امور اسرا و باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد از عصر یکشنبه نیروهای اشغالگر ۱۰ فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی بازداشت کرده‌اند، به این ترتیب تعداد بازداشت‌شدگان در کرانه باختری از هفتم اکتبر به ۹ هزار و ۷۶۰ نفر رسیده است. از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد