اخبار تحولات غزه | جهاد اسلامی: باید ضمانت‌هایی را برای توقف جنگ غزه داشته باشیم

کد خبر: 1301824

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: باید ضمانت‌هایی برای توقف تجاوز نظامی به غزه در اختیار داشته باشیم.

اخبار تحولات غزه | جهاد اسلامی: باید ضمانت‌هایی را برای توقف جنگ غزه داشته باشیم

محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درخصوص مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: بیشتر شهرک‌نشینان در حال حاضر خواهان امضای توافقنامه آتش‌بس و مبادله اسرا هستند و مرحله دوم این معامله هم‌اکنون تحت مذاکره قرار دارد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، الهندی در ادامه گفت: ما باید ضمانت‌هایی را در متن توافقنامه داشته باشیم؛ از جمله توقف حملات به نوار غزه زیرا اگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات با شکست مواجه شود، نمی‌توان فرصت ادامه جنگ را به او داد.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی همچنین تصریح کرد اولویت نتانیاهو تداوم یافتن جنگ است نه آزادی اسرا.

وی ادامه داد: نتانیاهو آرزوی تحقق پیروزی را دارد و خواهان توقف جنگ نیست و به دنبال گمراه کردن همگان است.

الهندی همچنین تاکید کرد: نتانیاهو در حال حاضر طفره‌روی می‌کند و به دنبال آن است تا زمان سفرش به آمریکا وقت بخرد، همچنین واشنگتن نیز در دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نمی‌تواند بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان برای دهمین ماه، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر پس از آنکه گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه را که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد، بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد دویست و هفتاد و نهمین روز خود شده و بیش از ۳۸ هزار شهید و بیش از ۸۸ هزار زخمی برجای گذاشته است.

حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با تلاش‌های طرف‌های میانجی برای حصول توافق آتش‌بس و مبادله اسرا همراهی نمی‌کند و همین مسأله تهدیدی برای مذاکرات جاری است.

به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس در جریان گفتگو با شبکه العربی تصریح کرد که خوشبینی محتاطانه آمریکا بیانگر شک و تردید این کشور نسبت به مواضع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در به بن‌بست کشاندن مذاکرات است.

اسامه حمدان همچنین گفت مصر ماندن نیروهای اشغالگر در محور فیلادلفیا را نمی‌پذیرد.

دور جدید مذاکرات پس از موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی واسطه‌ها برای آتش‌بس و مبادله اسرا از چند روز پیش آغاز شده است.

هیأت‌هایی از رژیم صهیونیستی و آمریکا، مصر و قطر در این مذاکرات حضور دارند.

تا این لحظه نتیجه مشخصی حاصل نشده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تا این لحظه هیچ کدام از طرف های میانجی خبر جدیدی درباره مذاکرات آتش بس و مبادله اسرا به ما نداده است.

جنبش حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به سیاست تأخیر و تعلل برای خرید بیشتر وقت با هدف به شکست کشاندن دور اخیر مذاکرات همانند دورهای قبلی ادامه می‌دهد و این مسأله باعث فریب ملت و مقاومت فلسطین نمی‌شود.

از زمان آغاز حرف و حدیث‌ها درباره از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم به منظور توقف جنگ، رژیم صهیونیستی حملات و بمباران‌های وحشیانه خود علیه نوار غزه را شدت بخشیده است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپایی در همین راستا اعلام کرد که هدف از تداوم جنایت‌های ارتش صهیونیستی در اصل استفاده از غیر نظامیان به عنوان ابزاری برای اعمال فشار و باجگیری و نابودی فلسطینیان در سایه سکوت جامعه بین‌المللی علیه جنایت‌های نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه است./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد