صدیقی: حضور جمعیت میلیونی در راهپیمایی اربعین در تاریخ بی سابقه است

کد خبر: 1310550

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور میلیونی زائران اربعین حسینی گفت: این نسیم از وجود امام حسین(ع) می وزد و دلهای عاشقان را با خود بیابانی می کند؛ این حرکت عظیم جمعیت های چند میلیونی در تاریخ بی سابقه است.

صدیقی: حضور جمعیت میلیونی در راهپیمایی اربعین در تاریخ بی سابقه است

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های اول نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه تهران - ۲ شهریور ۱۴۰۳- در مصلای امام خمینی‌(ره) نمازگزاران را به تقوای الهی و اجرای دستورات خداوند، انجام واجبات و ترک محرمات توصیه کرد و گفت: کسی که بر هوس خود پیروز شود، جلوی زیاده‌خواهی نفس را می‌گیرد.

وی، کنترل زبان، پاکی چشم، پاکی دست و آلوده نکردن زندگی به نجاست و گناه را از جمله مصادیق تقوا برشمرد که موجب می‌شود آن فرد قهرمان شود.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین سیدالشهدا و حرکت زائران حسینی به سمت کربلای معلی افزود: اربعین برای آنان که اهل سیر و سلوک هستند و برای عارفان و صاحب‌دلان جایگاه خاصی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: این نسیم از وجود امام حسین(ع) می وزد و دلهای عاشقان را با خود بیابانی می کند. این حرکت عظیم جمعیت های چند میلیونی در تاریخ بی سابقه است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این مانور اقتدار اربعین حسینی دولت و ملت ایران سهیم بودند و از مردم و دولت عراق و حشد الشعبی تشکر ویژه دارم که برای زائران امام حسین از جان و دل مایه می گذارند.

شهید رئیسی خود را قطره ای در مقابل عظمت مردم ایران می دید

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه یاد شهید رئیسی را گرامی داشت و با اشاره به ویژگی های شخصیتی وی گفت: آیت الله شهید رئیسی خدا گرا، ولایت محور و مردمدار بود و خودش را قطره‌ای در مقابل عظمت مردم ایران می دید و در عمل اینگونه بود، مردمی بود و به دلیل عاشقی خستگی ناپذیر بود.

وی افزود: شهید رئیسی عاشق خدمت مخلص، ولایتمدار،شجاع  و بسیار ستودنی بود و  در مدت کوتاهی که پرچم اجرایی کشور در دستش بود نشان داد که همه چیزش مردم است؛ او شب و روز نداشت و به حاشیه ها هرگز توجه نکرد و عشق به خدمت او را آواره کرد و نتیجه عاشقی اش خلعت شهادت بود.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: شهید رئیسی نعمت ، چراغ ، چشمه و  خیمه ای از جانب اهل بیت(ع) بر سر ما استوار بود؛ با وجود ایشان از هر جهت دل ها آرام بود، اما از دست ما رفت .

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب، کشور بعد از شهادت شهید رئیسی معطل نشد و بحرانی پیش نیامد و رهبر انقلاب به مسئولان فرمودند نباید هیچ خللی در امور کشور پیش آید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: طی پنجاه روز مقدمات انتخابات انجام شد و انتخابات در اوج آرامش آغاز شد و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان کار خود را آغاز کردند و همه این اقدامات در نهایت صحت و سلامت عملی شد. این حرکت بزرگ و افتخار عظیمی برای کشور ما است؛ و این دولت جدید که با همراهی کامل مجلس شورای اسلامی کابینه اش در حد کمال در اختیارش هستند امیدوارم در تراز شهید رئیسی باشند.

صدیقی گفت: هر رئیس جمهوری در مبنای ولایت امام زمان خدمت کند، او سرافراز در میان مردم و سربلند در محضر شهدا خواهد بود و اگر خدایی نخواسته زاویه‌ای باشد ضرر تنها برای رئیس جمهور نیست بلکه ضرر، ضرری برای مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان بیان داشت: ولایت مداری در راس امور کشوراست. مردم عزیز دیدید که حضرت آقا و شهید رئیسی دغدغه معیشتی داشتند، آن‌ها به ساخت زیر ساخت‌ها پرداختند و می‌دانستند شما اهل تحمل هستید. باید خدمات شهید رئیسی بشتر باز گو شود که البته در آن مدت شهادت ایشان بخشی از خدمات این شهید بزرگوار و دولت همراه او و معاونین او مانند دکتر مخبر که نقش پر رنگی را در این مدت ایفا کردند، بازگو شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد