۶ ماه اینترنت و مکالمه رایگان با سیم‌کارت جدید! / استعلام بگیرید تا در دام کلاهبرداران نیفتید!

کد خبر: 1302713

هر جمله‌ای که کلاهبرداران تلفنی به زبان می‌آورند، حساب شده‌است، چراکه با همدستانشان فکر کرده‌اند که چه بگویند تا افراد را ترغیب به باور حرف‌هایشان کنند.

 ۶ ماه اینترنت و مکالمه رایگان با سیم‌کارت جدید!  / استعلام بگیرید تا در دام کلاهبرداران نیفتید!

تلفن زنگ می‌خورد و خانمی خودش را نماینده یکی از اپراتور‌های تلفن همراه معرفی می‌کند، او که کارش را خوب بلد است، پیشنهاد تحویل سیم‌کارت ۵ جی را می‌دهد و برای جلب اعتماد هم می‌گوید «قبل از رسیدن مأمور پست در منزل، تماس می‌گیرم تا خیال هر دویمان راحت شود و مبادا کسی از شما کلاهبرداری کند!» همین حرف‌ها سبب می‌شود افراد زیادی به دام بیفتند، چراکه قرار نیست تا لحظه تحویل سیم‌کارتشان پولی پرداخت کنند. به همین دلیل باور می‌کنند که این تماس تلفنی واقعاً از سمت نمایندگی اپراتور سیم‌کارتشان است! پس تعداد زیادی از آنها، آدرس خانه‌شان را می‌دهند و بدون، چون و چرا موقع دریافت سیم‌کارت مبلغ ۹۰۰ هزار تومان را پرداخت می‌کنند. بی‌خبر از اینکه یک کلاهبرداری آشکار در روز روشن انجام می‌شود. البته اپراتور‌های تلفن‌همراه نیز از این مسئله خبر دارند و می‌گویند که کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند. 

هر جمله‌ای که کلاهبرداران تلفنی به زبان می‌آورند، حساب شده‌است، چراکه با همدستانشان فکر کرده‌اند که چه بگویند تا افراد را ترغیب به باور حرف‌هایشان کنند. آن‌ها می‌دانند با چه لحنی، چه چیزی بگویند تا به هدفشان برسند. مثلاً پیشنهاد تحویل سیم‌کارت جدید را با مشوق‌های متعددی به صاحب خط می‌دهند؛ اینکه آنتن‌دهی قوی و شش ماه اینترنت و تماس رایگان دارد و پس از این مدت، یعنی در ماه هفتم، تعرفه مکالمات با سیم‌کارت جدید به نصف می‌رسد! همین‌ها سبب می‌شود افراد زیادی حدود یک میلیون تومان پرداخت کنند تا صاحب این امتیاز ویژه شوند، اما معلوم نیست سیم‌کارتی که به دست می‌آورند، فعال می‌شود یا نه، چه برسد به اینکه اینترنت و مکالمه رایگان داشته‌باشد!

 اول تشویق و بعد تهدید!

با یک سرچ ساده در اینترنت مشخص می‌شود که شماره‌ای که وعده شش ماه اینترنت و مکالمه رایگان را داده‌بود، کلاهبردار است، چراکه پیش‌تر برخی از مشترکین تلفن‌همراه، شماره تلفن این سودجویان را برای آگاه کردن سایر افراد در سایت‌های مختلف ثبت کرده‌اند تا کسی در دام آن‌ها نیفتد. یکی از این مشترکین با ثبت تلفنی که با او تماس گرفته‌شده، نوشت: «از این شماره به من زنگ زدن و گفتن نمایندگی شرکت سیم‌کارتم هستن، طلبکارانه گفتن چندبار پیامک تعویض سیم‌کارت زدن و الزامیه که خط رو تعویض کنم، آدرس خواستن و گفتن مأمور جلوی در منزل میاد و بعد از گرفتن پول، سیم‌کارت رو بهم تحویل میده. وقتی گفتم آدرس بدید که من خودم بیام و سیم‌کارت رو تحویل بگیرم، گوشی رو قطع کردن! بعدش هم هر چی زنگ زدم، جواب ندادن. خیلی خیلی مراقب باشید.»

یکی دیگر از مشترکین تلفن‌همراه هم به همین شماره ثبت‌شده اشاره کرد و نوشت: «از همین شماره به من هم زنگ زدن. دزد و کلاهبردارن! یک خانمی خودش رو نماینده یک اپراتور معرفی میکنه و میگه سیم‌کارت ۵ جی باید عوض کنی و ۹۰۰ تومن پول میخواد. بهش گفتم چرا باید پول بدم؟ گفت، چون سیم‌کارت هدیه شبیه به شماره خودتون رو بهتون میدیم و شش ماه هم اینترنت و مکالمه رایگان دارید. گفتم نمی‌خوام، تهدیدم کرد و گفت سیم‌کارتتون رو قطع می‌کنیم! بعدش هم تلفن‌رو قطع کرد! منم نگران شدم و به اپراتور سیم‌کارتم زنگ زدم، اما کارشناس گفت این‌ها کلاهبرداریه. عجیبه که چرا هیچ نهاد مربوطه‌ای این موضوع رو پیگیری نمیکنه، شماره که معلومه، کافیه سراغ آدرسشون برن و باهاشون برخورد کنن!»

مشترک دیگری نیز نوشت: «ترفند کثیفیه، اسم و آدرس رو می‌پرسن و بعدش میگن سیم‌کارت اومد باید ۹۰۰ تومن پول بدی، با اینکه گفتم سیم‌کارت نمیخوام، گفت نمیتونی نخوای! گفتم پس باشه بسته رو بیار ممکنه مرجوع کنم. بعدش پیک زنگ زد گفت پست پیشتازم بسته همراه اول آوردم، گفتم اگر بیای ممکنه مرجوع کنم، گفت اگر سیم‌کارت رو نگیری ۹۰۰ تومن میاد رو قبضت و تازه سیم‌کارت رو هم از دست میدی! قطعاً کلاهبردارن و باید یکی به این موضوع رسیدگی کنه.»

 هشدار! استعلام بگیرید

متأسفانه کلاهبرداری‌های تلفنی بیش از پیش شایع شده‌است. به همین دلیل اپراتور‌های تلفن همراه توصیه می‌کنند که کاربران در مواجهه با موارد مشکوک هوشیار باشند و بدون استعلام از آن‌ها اقدام به خرید سیم‌کارت نکنند. بنابراین مشترکین تلفن همراه باید درباره هر پیشنهادی که تحت عنوان نمایندگی اپراتور‌ها به آن‌ها داده می‌شود، بررسی‌های لازم را انجام دهند، صحت این پیشنهاد را از شماره‌های معتبر استعلام بگیرند و زمانی را به فکر کردن و تصمیم‌گیری صرف کنند. در غیر این صورت ممکن است تصمیمات فوری و بدون بررسی، برایشان خسارت مالی به دنبال داشته‌باشد.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد