واریز علی‌الحساب 1 میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه | سورپراز دولت پزشکیان برای بازنشسته ها

کد خبر: 1311493

مبلغ یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا شنبه به حساب آنها واریز می‌شود.

واریز علی‌الحساب 1 میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه | سورپراز دولت پزشکیان برای بازنشسته ها

مبلغ یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا شنبه به حساب آنها واریز می‌شود.

هفت تیرماه سال جاری مهدی مسکنی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز مبلغ 3 میلیون تومان علی الحساب قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: براساس تصویب نامه شماره 56306 مورخ سوم تیرماه 1403 هیئت محترم وزیران و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین در اجرای بند (ر) تبصره (6) و بند (د) تبصره (15) قانون بودجه 1403 تا زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون متناسب سازی برنامه هفتم پیشرفت و صدور احکام آن، «ماهانه مبلغ یک میلیون تومان» به هر یک از بازنشستگان کشوری به صورت علی الحساب از ابتدای سال 1403 پرداخت خواهد شد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در شرایطی که خانوار دو نفره سبد معیشت ۲۰ میلیون تومانی دارد، دریافتی بازنشسته ما ۷ میلیون است که این رقم را نمی‌توان با مبالغ علی الحساب ثابت جبران کرد.

حالا با گذشت بیش از یک‌ماه قرار است مبلغ یک میلیون تومان دیگر به حساب بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز شود.

یاسر گریوانی؛ مدیر کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرداخت مبلغ یک میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در دستور کار امور مالی این صندوق قرار دارد و مبلغ مذکور نهایتا تا شنبه به حساب بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز خواهد شد./تسنیم

شیوه جدید افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

سلطانی‌کیا توضیح داد: مطابق ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در زمان بازنشستگی معدل‌گیری می‌شود. یعنی حقوق ۲۴ ماه بیمه‌پردازی آخر خدمت تقسیم بر ۲۴ می‌شود که به این، حقوق معدل‌گیری شده می‌گویند. تا این مرحله با صندوق کشوری اشتراک داریم. طبق مصوبه متناسب‌سازی، مستمریِ بیمه‌پردازان این صندوق به ۹۰ درصد حقوق شاغل همترازش ارتقا پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: تصویب فرمول ۹۰ درصدی بازنشستگان صندوق کشوری برای بازنشستگان مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتباه است؛ چراکه حقوق بازنشستگان صندوق کشوری فقط در یک مرحله به میزان ۹۰درصد شاغل همتراز تعیین می‌شود، که معادل ۹۰ درصد همان حقوق سال آخر اشتغال خود شخص بازنشسته است.

سلطانی کیا بیان کرد: راه‌حل این است که برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، عبارتِ «۹۰درصد» از سطرآخر مصوبه حذف و کلمه «برابر» جایگزین آن شود. در اندیشه معاصر، در باره مبلغ شگفت انگیز حقوق بازنشستگان برای شهریور ماه بیشتر بخوانید.

مبلغ شگفت انگیز حقوق بازنشستگان برای شهریور ماه اعلام شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این‌که تلاش می‌کنیم مشکلات مردم را کاهش دهیم، گفت: پرداخت پول گندم‌کاران و حقوق بازنشستگان در اولویت کار دولت قرار دارند. شهرام دبیری در مصاحبه با رادیو اربعین با اشاره به آغاز کار فعالیت دولت چهاردهم تصریح کرد: از نمایندگان مجلس تقدیر و تشکر می‌کنم که به پیام وفاق ملی رئیس جمهور جواب مثبت دادند و به کل کابینه رأی مثبت دادند. امیدواریم دولت و مجلس با وفاق ملی و همکاری یکدیگر و همچنین با برنامه‌ریزی صحیح کار‌های مثبتی برای پیشرفت کشور انجام دهند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مشکلات مردم را کاهش دهیم تا آن‌ها از نزدیک نتیجه این تلاش‌ها را ببینند تا متوجه شوند کار‌های خوبی برای آن‌ها انجام شده است. ما بر اساس اسناد بالادستی امور کشور را به پیش می‌بریم البته برخی مسائل دارای اولویت هستند که تلاش داریم هرچه زودتر آن‌ها را انجام دهیم از جمله پرداخت پول گندمکاران یا حقوق بازنشستگان که در اولویت کار دولت قرار دارند.

دبیری همچنین اظهار کرد: امیدواریم با فضای وفاق ملی که در کشور ایجاد شده، بتوانیم برای حل مشکلات اقتصادی مردم که در اولویت کاری دولت قرار دارند، اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی در پایان از زائرین اربعین حسینی خواست که برای موفقیت دولت و دولتمردان در انجام وظایف خود دعا کنند.

جزئیات جدید از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد که براساس تصمیم اخذا شده فی مابین سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان به زودی احکام متناسب سازی صادر خواهد شود.

نشست مشترک میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس، اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی کشور برگزار شد.

در این جلسه رئیس ،اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی پس از بحث و تبادل نظر با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به توافق رسیدند تا احکام متناسب سازی بر اساس مفاد بند۱ برنامه هفتم توسعه هم برای سایرسطوح و هم برای حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی صادر شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد