سئو چیست و با چه شاخص هایی تعریف می شود؟

کد خبر: 1303771

افرادی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستند بعد ازایجاد یک وب سایت برای بالا بردن بازدید سایت خود به مرحله بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو (Search engine optimization) بر میخورند و سوال سئو چیست؟ برایشان پیش می آید. اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است این مطلب میتواند جواب سوال شما را بدهد. در ساده ترین حالت ممکن در مورد سئو میتوان گفت، سئو به مراحلی که برای بالا بردن بازدید سایت و بالا بردن رتبه سایت در صفحه موتور جستجو google گفته میشود. ما می توانیم مطالعات جستجو را به چند شاخه تقسیم کنیم. این شاخه ها شامل سئو داخلی و سئو خارجی میشود که در اینجا در مورد هر دو بحث خواهد شد.

سئو چیست و با چه شاخص هایی تعریف می شود؟

 

سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

سئو داخلی چیست؟

اولین مرحله اصلی در سئو که پس از ساخت وب سایت اعمال می شود، بهینه سازی درونی سایت است که سئو داخلی نامیده میشود. در برنامه سئو داخلی، قسمت های عنوان، بخش توضیحات باید با جملات و با استاندارد های گوگل ایجاد شوند، مهم است که عکس های مورد استفاده به درستی تعریف شده و محتوای وب سایت با محتوای منحصر به فرد مجهز باشد. هنگامی که ربات های متعلق به موتور های جستجو به صفحه وب شما دسترسی پیدا می کنند، آن ها مسیر های خاصی را دنبال کرده و وب سایت شما را ثبت می کنند و اطمینان می دهند که در دسته های مرتبط قرار دارد.

اگر صفحه وب سایت شما به درستی با تکنیک های سئو تنظیم شده باشد، ربات های موتور جستجو به راحتی در هنگام دسترسی به صفحات، وب سایت شما را در سامانه ضبط می کنند، و این باعث می شود وب سایت شما با گرفتن امتیازات بالا به صدر جدول رده بندی برسد. با این وجود، مهمترین از همه مطالب است به لطف محتوای معنی دار که در وب سایت خود ایجاد می کنید، به راحتی نمره سئو خود را افزایش می دهید.

سئو خارجی چیست؟

 سئو خارجی نیاز به یک حوزه تخصص بسیار متفاوتی نسبت به برنامه سئو داخلی دارد. این نوع سئو پروشه ای است که باید توسط افرادی که متخصص سئو خارجی هستند انجام شود. نکاتی در مورد تکنیک های اعمال شده در خارج از سایت وجود دارد که اگر این جزئیات مورد توجه قرار نگیرند، ممکن است وب سایت شما به صورت برگشت ناپذیر در لیست سیاه قرار بگیرد و ممکن است هرگز در نتایج جستجو نمایش داده نشود.

اولین نکنه که در سئو باید به آن توجه کنید این است که  هرگز عملی را انجام ندهید که مطابق با استاندارد سئو نیست. وب سایت خود را مطابق با تکنیک های استاندارد سئو کد گذاری کنید، تنظیمات داخلی سئو را به درستی پیکربندی کنید، از محتوای مفید استفاده کنید.

تفاوت بین لینک های خارجی و داخلی در سئو

 لینک های داخلی مشابه لینک های خارجی هستند. تنها تفاوت این است که پیوند های خارجی به هر دامنه دیگری به جز خود شما اشاره می کنند، اما پیوند های داخلی به همان دامنه ای که در آن قرار دارند اشاره می کنند.  برخی از نمونه های متداول پیوند های داخلی پیوند هایی در صفحات شما به صفحه تماس یا پیوندهای موجود در نوار منو هستند.

هر پیوند دیگری که به صفحات شما نشان می دهد اما از حوزه های دیگر سرچشمه می گیرد ، به لینک های ورودی گفته می شود.

اهمیت لینک های خارجی و داخلی در سئو

با توجه به استاندارد های گوگل میتوان گفت پیوند های خارجی مهمترین عامل رتبه بندی گوگل هستند. داشتن لینک های خارجی با اشاره به صفحات شما به مراتب به بالا بردن رتبه وب سایت شما کمک میکند.

داده ها ارتباط بسیار قوی بین لینک ها و رتبه ها را نشان می دهند. بنابراین به طور طبیعی، تمرکز بر روی لینک های داخلی و خارجی یک هدف خوب برای افزایش رتبه های شما در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) است. بنابراین، یکی از رایج ترین شیوه های سئو پشتیبانی از مطالب شما با هر دو لینک داخلی و خارجی است.

کلاه سفید در سئو چیست؟

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه شیوه های خوب و بد سئو را نشان می دهند:

سئو کلاه سفید به استفاده از استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک های بهینه سازی وب سایت تیید شده توسط Google اشاره دارد. در اینجا تمرکز بر ارائه بهترین نتایج موتورهای جستجو به کاربران است. یعنی شما کاربر را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار می دهید.

استفاده از کلاه سفید می تواند به موفقیت سایت شما کمک کند. سئو کلاه سفید نیروگاهی است که محتوای مرتبط، کلیک، دید بیشتر، فرصت های تبدیل بیشتر و سایر سازندگان مشاغل را ارائه می دهد.

برخی از تاکتیک های برتر سئو کلاه سفید که می توانید از آن ها برای برای تقویت حضور وب سایت خود استفاده می کنید:

  • محتوای با کیفیت
  • کلمات کلیدی مرتبط با محتوا
  • عناوین صفحه و داده های غنی از کلمات کلیدی
  • پیوندهای ورودی معتبر
  • ناوبری ساده وب سایت
  • بار بارگیری سریع صفحه

تکنیک های اصلی سئو کلاه سفید

محتوای با کیفیت نوشته شده به نفع خواننده و نه خزنده موتور جستجو مهمترین عنصر سئو مدرن است. ایجاد حتوای با کیفیت بهترین روش برای پاداش دادن توسط موتور های جستجو و نحوه رتبه بندی سایت یا وبلاگ شماست.

کلمات کلیدی مرتبط با محتوا بر اساس تحقیقات انضباطی پیرامون محتوای صفحه الزامی است. به استفاده از کلمات کلیدی مرتبط توجه کنید.

کد ناب و زبان نشانه گذاری ساختاری معنادار، از جمله استفاده از عناصر عنوان غنی از کلمات کلیدی در صفحات، موتورهای جستجوگر برای یافتن آنچه در جستجوی سایت شما هستند به شما کمک می کنند.

لینک های ورودی معتبر که بصورت ارگانیک دست می آیند یکی از مهم ترین عناصر در تلاش های سئو شما هستند. دستیابی به لینک های ورودی معتبر به زمان و فداکاری نیاز دارد، اما تاثیر شگرف در نحوه رتبه بندی شما در SERP ها و افزایش ترافیک کلی سایت، باعث می شود ارزش این تلاش را داشته باشد.

ناوبری ساده وب سایت معمولا مکان هایی را که سایت شما در رتبه بندی جستجوی ارگانیک قرار می دهد، افزایش می دهد. همچنین به بازدید کنندگان کمک می کند بدون اینکه نا امید شوند، آنچه را که لازم دارند پیدا کنند و این یک پیروزی برای تبدیل های بالقوه است.

زمان بارگذاری سریع صفحه یک ضرورت است زیرا مانند ناوبری ساده یا بهینه سازی موبایل، سایت های دارای پاسخگو بازدید کننده را ناامید نمی کنند و گزاف گویی را ترغیب نمی کنند. از دیدگاه سئو، سرعت سایت یک سیگنال رتبه بندی موتور جستجو است. سایت هایی که به هر دلیلی در پاسخگویی به درخواست های بازدید کننده آهسته هستند مانند تصاویر بزرگ، کاروسل های تصویری، و... به طور کلی در SERP پایین تر قرار می گیرند زیرا تجربه کاربر در معرض خطر است. به عملکرد و ویژگی ها و نحوه تاثیر آنها بر زمان بار توجه داشته باشید.

کلاه سیاه در سئو چیست؟

در اصطلاحات بهینه سازی موتورهای جستجوگر، سئو کلاه سیاه به استفاده از استراتژی های تهاجمی سئو تکنیک ها و تاکتیک هایی اشاره دارد که فقط روی موتور های جستجو تمرکز دارند و نه مخاطب انسانی و معمولا از دستورالعمل های موتورهای جستجو پیروی نمی کنند.

برخی از تاکتیک های برتر سئو کلاه سیاه برای جلوگیری از افزایش وب سایت خود آورده شده است:

  • چاشنی کلمات کلیدی
  • انتشار محتوای بد
  • سرقت مقاله
  • مزرعه لینک

تکنیک های اصلی سئو کلاه سیاه

چاشنی کلمات کلیدی محتوای پنهان که با استفاده از کد پوشانده شده است اما با اصطلاحات کلمات کلیدی پر شده است، بنابراین فقط در خزنده موتور جستجو قابل مشاهده است. این روش در گذشته ممکن بود، اما امروزه الگوریتم های جستجو باهوش تر شده اند.

انتشار محتوای بد هیچ ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد. کپی کردن مطالب از سایت های دیگر زمانی تقریبا توسط موتورهای جستجو غیر قابل کشف بود و همین امر باعث شده است تا این رده بندی از رده بندی خوبی برخوردار شود. اما اکنون، گوگل و سایر موتور های جستجو الگوریتم هایی دارند که نه تنها محتوای تکراری را تشخیص می دهند، بلکه بلافاصله سایت هایی را برای تکرار یا سایر محتوای کم کیفیت رتبه بندی می کنند.

سرقت مقاله حتی اگر محتوای کپی شده در سایت شما برای اولین بار قرار گیرد و روی بالا رفتن سایت شما تاثیر بگذارد، موفقیت شما در نتایج جستجو دائمی نیست و در آینده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. توصیه میشود هیچگاه از محتوای تکراری استفاده نکنید. انتشار مطالب اصلی در سایت شما حتی اگر یک بار در هفته باشد یک راه موفقیت دائمی را برای شما فراهم می کند.

مزرعه لینک اغلب دارای محتوای کم کیفیت و لینک های زیادی هستند. لینک ها معمولا شامل کلمه کلیدی مورد نظر سایت در متن لینک هستند. موتور های جستجوگر مانند گوگل می توانند مزارع لینک را به راحتی شناسایی کنند به همین دلیل باید از آن ها اجتناب کرد. درعوض، شما میتوانید از تاکتیک های سئو کلاه سفید، مانند ایجاد محتوای خوب و لینک های برگشتی استفاده کنید.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال شامل مباحث چون سرعت، پایداری، کنترل خطاها و ... می شود. یکی از مهمترین اقدامات زیرساختی، خرید هاست باکیفیت از یک شرکت هاستینگ معتبر است. در قدم دوم می بایست یک سایت استاندارد راه اندازی کرد که پیشنهاد ما به شما راه اندازی سایت با وردپرس است. اگر با وردپرس آشنایی ندارید پیشنهاد مطلب زیر را مطالعه نمایید:

آشنایی با سایت ساز وردپرس

همچنین اگر تمایل دارید آموزش های وردپرسی را داشته باشید به صفحه زیر مراجعه نمایید:

آموزش های وردپرس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد