مزایای استفاده از منابع آموزشی آنلاین در زبان انگلیسی

کد خبر: 1302549

امروزه می‌دانیم خیلی اوقات زبان آموزان ترجیح می‌دهند به صورت خودآموز زبان انگلیسی را یاد بگیرند. در این نوع یادگیری انتخاب زمان و مکان یادگیری بر عهده زبان آموز است؛ این امر در صورت مفید است که شامل برنامه ریزی و انتخاب درست منابع باشد.یادگیری به صورت خودآموز اگر همراه برنامه انجام نشود سبب می‌شود تمرکز زبان آموز به روی یادگیری از دست رود و مراحل را دیرتر طی کند.منابع مختلفی در موسسات آموزشی معرفی می‌شود اما اینکه کدام بهترین است ، انتخاب سختی است.

مزایای استفاده از منابع آموزشی آنلاین در زبان انگلیسی

 

در این مقاله، مزایای استفاده از منابع آموزشی آنلاین برای آمادگی در آزمون های زبان انگلیسی (به عنوان مثال منابع آزمون آیلتس) را بررسی کرده است . اگر شما هم به دنبال منبع درستی هستید ، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

منابع یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین

منبع آنلاین به گونه ای است که شما در هر سطحی باشید می‌توانید از آن بهره ببرید .

این منابع می‌تواند به صورت فیلم ، کتاب و پادکست در سایت های مختلفی قرار گیرد که اکثراً افراد ترجیح می‌دهند به صورت رایگان از این اطلاعات استفاده کنند. این منابع بازده حداکثری خود را زمانی نشان می‌دهند که با تلاش و پشتکار همراه باشند.

 خیلی از وبسایت ها و منابع هستند که به صورت تخصصی فقط برای تقویت یکی از مهارت های چهارگانه Listening Speaking Writing Reading طراحی شده اند. این منابع برای زبان آموزانی که ضعف در یکی از مهارت های زبان انگلیسی دارند ، مفید است.

  

  استفاده صحیح از منابع

در قدم اول شما باید بدانید برای چه مهارت و چه سبک یادگیری منابع خود را انتخاب می‌کنید . بهتر است نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنید و اطلاعات جامعی از هر منبع به دست آورید.

 در مرحله بعدی شما باید در طول روز زمانی مشخص را به یادگیری خود اختصاص دهید. حواستان باشد که این برنامه را از روزمره خود حذف نکنید چرا که وقفه در آن موجب دور شدن از هدف می‌شود.

حتماً کلمات و جملات برجسته وب سایت ها و منابع را با برای خود تکرار کنید. شما می‌توانید آنها را در یک دفترچه یادداشت کنید و هر چند روز یک بار آنها را مرور کنید. در طول این مسیر این شما هستید که بهترین روش آموزش را برای خود تعیین می‌کنید ، پس بهترین را برای خودتان در نظر بگیرید.

 

    وبسایت ها

امروزه یادگیری به صورت آنلاین به علت نبودن مسیر های طولانی و محدودیت مکانی و زمانی مورد انتخاب زبان آموزان عزیز قرار گرفته است . در این مطلب سایت های منتخب را برای یادگیری شما بررسی کرده ایم.

 

Duolingo

این سایت یکی از بهترین ها می‌باشد و به صورت رایگان هم فعالیت هایی دارد. این برنامه قابل اعتماد شما است و از طریق فعالیت های سرگرم کننده و رنگارنگ با تمرکز بر گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن، شما را راهنمایی می‌کند تا تسلط خود را سریع بالا ببرید. دولینگو به شما کمک می کند واژگان و گرامر جدید را از طریق بازی های کوتاه و آزمون ها در برنامه کاربردی آسان خود یاد بگیرید. هر درس با تصاویر و انیمیشن های زیبا همراه است که استفاده از آن سرگرم کننده است .

این برنامه به شما کمک می‌کند از همان ابتدا شروع به ساخت جملات کنید و همیشه کلمات و عبارات را در متن آموزشی در جای درستی قرار دهید. همچنین نرم افزار تشخیص صدا برای تمرینات تلفظ وجود دارد. بهترین بخش برنامه این است که شما می‌توانید همه این کارها را فقط در پنج دقیقه در روز تمرین کنید!

 

FluentU

بهترین برنامه مبتنی بر ویدیو می‌توانیم این مورد را در نظر بگیریم. فعالیت های درون برنامه ای آن فقط هزینه دارد.این برنامه از موزیک ویدیوها، تریلر های فیلم، کلیپ های خبری و وبلاگ ها استفاده می‌کند.

ویدیوهای دنیای واقعی را بررسی می‌کند مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش و آنها را به درس های یادگیری زبان انگلیسی تبدیل می‌کند.از یک فعالیت طبیعی استفاده می‌کند که به شما کمک می‌کند تا به مرور زمان با زبان و فرهنگ انگلیسی آشنا شوید. شما انگلیسی را همانطور که در زندگی واقعی صحبت می‌شود، یاد خواهید گرفت.

ای برنامه و سایت دارای انواع محتوای جذاب از برنامه های گفتگوی محبوب، مستندهای طبیعت و تبلیغات خنده دار است، تماشای ویدیوهای انگلیسی را بسیار آسان می‌کند. زیرنویس هایی وجود دارد که تعاملی هستند. یعنی می‌توانید روی هر کلمه ای ضربه بزنید تا تصویر، تعریف و مثال های مفید را ببینید. بهترین بخش این است که این برنامه واژگانی را که یاد می‌گیرید تشخیص می‌دهد و به شما تمرین بیشتری با کلمات دشوار می دهد. حتی به شما یادآوری می‌کند که چه زمانی زمان مرور است!

 

BBC Learning English

این برنامه از طریق فعالیت های مختلف، از ویدئو گرفته تا پادکست ، زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد. این وب سایت برای زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته انگلیسی طراحی شده است. این سایت بر موضوعاتی مانند داستان‌ها در اخبار، آخرین کلمات و عبارات انگلیسی و حتی برخی ویدیوها تمرکز دارد که تلفظ انگلیسی را با جزئیات باورنکردنی توضیح می‌دهند. به طور کلی، این یک منبع عالی برای تمرین مهارت های شنیداری است.

 

British Council

این برنامه فعالیت های خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. دارای تعداد زیادی درس، ویدیو، بازی و پادکست است. این به این معنی است که مهم نیست در چه سطحی هستید یا به چه موضوعی علاقه دارید، همیشه چیزی در اینجا پیدا خواهید کرد که به شما در یادگیری کمک می‌کند.

 این وب سایت به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود: مهارت ها (برای تمرین خواندن، شنیدن، نوشتن و گفتار)، گرامر، واژگان، انگلیسی تجاری و انگلیسی عمومی (فرهنگ بریتانیا، داستان های کوتاه و حتی شکسپیر). انواع مختلفی از فعالیت ها برای سطوح مختلف زبان آموزان وجود دارد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید روی نوشته خود کار کنید، می‌توانید پر کردن فرم ها و نوشتن متن های ساده مانند ایمیل را تمرین کنید.

 

EnglishCentral

برای استفاده از این برنامه شما باید اشتراک تهیه کنید. این سایت با تمرکز بر کمک به یادگیری شما از طریق دروس ویدیویی، از نرم افزار تشخیص گفتار موثر استفاده می‌‌کند تا بتواند تلفظ صحیح شما را تشخیص دهد .

ابتدا فقط درس ویدیویی را تماشا کنید. سپس، کلمات موجود در ویدیو را بررسی می‌کنید، کلماتی را که می‌خواهید تمرین کنید حتماً ذخیره ‌کنید. شما در این برنامه می‌توانید در مورد ویدیو های موجود با استادان همان سایت مباحثه داشته باشید.

4

Phrasemix

این برنامه و سایت عبارات را شبیه سازی می‌کند و توضیح می‌دهد که مردم چگونه زبان ها را یاد می‌گیرند. Phrasemix به جای اینکه خود کلمات جدید را به شما آموزش دهد، عبارات کامل را به شما آموزش می‌دهد. همچنین، این سایت بر عباراتی تمرکز دارد که افراد واقعی در مکالمات واقعی از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین، دفعه بعد که با دوستان جدید خود به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، می‌توانید مانند آنها صحبت کنید، نه مانند کتاب درسی به صورت رسمی.

 

Cambridge English

این سایت بیشتر برای دانش آموزان مشتاق به تحصیل در کشور های دیگر است.  انگلیسی کمبریج یک منبع محبوب برای دانش آموزانی است که می‌خواهند برای آزمون مهارت انگلیسی کمبریج مطالعه کنند یا به طور کلی زبان انگلیسی را یاد بگیرند. این وب سایت دارای صدها گزینه برای فعالیت های آنلاین مربوط به خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن، گرامر و واژگان است.این فعالیت ها حدود پنج تا 10 دقیقه طول می‌کشد. این تمرین هدفمند به این معنی است که اگر روز پرمشغله ای دارید، می ‌توانید برای مدت کوتاهی روی یک مهارت خاص تمرکز کنید. همه فعالیت‌های وب‌سایت انگلیسی کمبریج دارای یک موضوع و سطح هستند، بنابراین می‌توانید یکی را پیدا کنید که برای اهداف یادگیری شما مناسب باشد.

 

Busuu

این سایت روش های مختلف یادگیری را با هم ترکیب می‌کند و برای تقویت مهارت شنیدن بسیار مؤثر است. از فلش کارت ها و درس های کوتاه در مورد عبارات انگلیسی، واژگان و گرامر استفاده می‌کند. شما یک کلمه یا عبارت را می‌خوانید و می‌شنوید، سپس فعالیت های تمرینی مختلفی را انجام می‌دهید تا به شما کمک کند تا آن را به طور کامل به خاطر بسپارید. همچنین در این مسیر درس های مینی گرامر و همچنین آزمونی در پایان هر درس وجود دارد.

TED

این سایت برای یادگیری موضوعات جذاب است در حالی که درک شنیداری شما را تقویت می‌کند. TED ویدیوهایی دارد که به عنوان "TED Talks" شناخته می‌شوند، که توسط متخصصان بسیاری از زمینه ها ارائه می‌شود. می‌توانید سخنرانی‌های TED درباره علم، فلسفه، ، آموزش و بسیاری موارد دیگر را گوش دهید. برای مطالعه با سخنرانی های TED، بیش از یک بار به ویدیو گوش دهید، یادداشت برداری کنید و در مورد واژگان ناشناخته تحقیق کنید. همچنین تماشای فیلم ها با زیرنویس به زبان مادری خود ابتدا و سپس به زبان انگلیسی می تواند مفید باشد.

 

بسیاری از سایت های دیگر هم در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند اما ، ما برای شما بهترین و محبوب ترین را انتخاب کردیم.

در کنار یادگیری از طریق این سایت های ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا کتاب های داستان انگلیسی را مطالعه کنید حتی می‌توانید به سراغ روزنامه و مقالات انگلیسی بروید.

امید می‌رود با به کارگیری یک برنامه درست پیشرقت چشم گیری در یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید ؛ در این مسیر به یاد داشته باشید که تلاش و پشتکار کلید اصلی موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

کلام آخر

موسسه تخصصی کوییک با در نظر گیری تمام منابع صحیحی که شما را به هدف خود نزدیک می‌کند ، برنامه هایی طراحی کرده تا زبان آموز با دریافت این برنامه می‌تواند به صورت خودآموز یادگیری خود را زیر نظر یک استاد با تجربه شروع کند. اگر شما هم هنوز شروع نکرده‌اید و به دنبال یک برنامه ریزی درست هستید با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد