ویتنام کجاست؟ راهنمای سفر به کشور ویتنام

کد خبر: 1299069

ویتنام کجاست؟ ویتنام، کشوری افسانه‌ای در جنوب شرقی آسیا و هم‌مرز با چین است. این کشور با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متنوع خود، مردم مهمان‌نواز، طبیعت بکر و منحصربه‌فرد، سواحل و دهکده‌های فوق‌العاده زیبا، می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. اگر قصد دارید با سفر به این مقصد شگفت‌انگیز، رویایی‌ترین خاطرات را برای خود رقم بزنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ویتنام کجاست؟ راهنمای سفر به کشور ویتنام

 

کشور ویتنام کجاست؟

اگر برایتان سوال است که ویتنام در کدام کشور است، باید بگوییم که ویتنام در شبه‌جزیره هندوچین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور مرز زمینی طولانی و باریکی به‌طول 4هزار و 550 کیلومتر و به شکل حرف S دارد. در ارتباط با همسایه های کشور ویتنام، باید بدانید که این کشور از شمال با چین، از غرب با لائوس و کامبوج و از شرق و جنوب با دریای چین جنوبی و اقیانوس آرام همسایه است.

سه‌چهارم قلمرو ویتنام از کوه‌های کم‌ارتفاع و مناطق تپه‌ای تشکیل شده است و یک‌چهارم خاک آن را دلتاها پوشانده‌اند. این کشور خط ساحلی طولانی به طول 3 هزار و 260 کیلومتر دارد که از مونگ کای در شمال تا هاتین در جنوب غربی کشیده می‌شود. آژانس هواپیمایی مهرپرواز امکان سفر به ویتنام را برای علاقه‌مندان آسان کرده است.

پایتخت ویتنام

اگر می‌خواهید بدانید که ویتنام پایتخت کجاست، باید گفت که ویتنام، خود کشوری مستقل محسوب می‌شود و پایتخت آن شهر هانوی است. هانوی با قدمت هزار ساله، مرکز اقتصادی و فرهنگی ویتنام به شمار می‌رود و در طول تاریخ کشور، فرازونشیب‌های زیادی را تجربه کرده است.

این شهر با ارزش‌های تاریخی و فرهنگی قابل توجه و مناظر بی‌نظیر، جزو مقاصد محبوبی است که در سفر به ویتنام باید از آن بازدید کنید. جالب است بدانید که هانوی در سال 1999، توسط یونسکو به‌عنوان «شهری برای صلح» شناخته شد.

آب و هوای ویتنام

ویتنام در منطقه‌ای گرمسیری واقع شده است. آب‌وهوای آن با درجه حرارت و رطوبت بالا در تمام طول سال نمود پیدا می‌کند. به‌طور کلی، آب‌وهوای ویتنام بر اساس فصل‌ها و مناطق، از دشت به ارتفاعات، از شمال به جنوب و از شرق به غرب تغییر می‌کند. دو منطقه آب‌وهوایی عمده در ویتنام وجود دارند که عبارتند از:

  • ویتنام شمالی (از گذرگاه‌های وان به سمت شمال): این منطقه دارای آب‌وهوای موسمی استوایی بسیار مرطوب با چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان است و تحت‌تاثیر شمال شرقی و بادهای موسمی جنوب شرقی قرار دارد.
  • جنوب ویتنام (از گذرگاه‌های وان به سمت جنوب): این منطقه دارای آب‌وهوای استوایی نسبتا معتدل با توجه به تأثیر ضعیف بادهای موسمی است و معمولا فصولی خشک و بارانی و هوایی گرم، در تمام طول سال دارد.

میانگین دما در ویتنام بین 21 تا 27 درجه سانتی‌گراد متغیر است و به تدریج از شمال به جنوب افزایش می‌یابد. بنابراین هر فصلی می‌تواند بهترین زمان سفر به ویتنام باشد. در تابستان، میانگین دما 25 درجه سانتی‌گراد است و در زمستان، دما در شمال، در ماه‌های دسامبر و ژانویه به کمترین میزان خود خواهد رسید. در مناطق کوهستانی شمالی هم دما گاهی‌اوقات به صفر درجه سانتی‌گراد، همراه با بارش برف می‌رسد.

جاذبه های گردشگری ویتنام کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری ویتنام به‌قدری فوق‌العاده و متنوع‌اند که شما را شگفت‌شده خواهند کرد و پاسخ‌گوی تمام سلایق هستند. از شهرهای دیدنی آن گرفته تا طبیعت بکر، بازارها، پارک‌ها و...، هرکسی در ویتنام قطعا اوقات خوشی خواهد داشت. در ادامه شما را با برخی از جاهای دیدنی ویتنام آشنا می‌کنیم.

هوشی مین

شهر هوشی مین در جنوب ویتنام که به سایگون معروف است، بزرگ‌ترین شهر این کشور به شمار می‌رود. هوشی مین یک کلان‌شهر پرجنب‌وجوش و جذاب و جزو معروف‌ترین جاذبه‌های ویتنام است. در این شهر، معابد پرآذین و زیارتگاه‌های قدیمی ادیان مختلف، در کنار آسمان‌خراش‌های بلند، مراکز خرید و دیگر جاذبه‌های دیدنی، قد علم کرده‌اند.

هوشی مین با غلبه بر یک دوره پرتلاطم در گذشته، از زمان جنگ ویتنام تاکنون، به‌سرعت رشد کرده و به نمادین‌ترین مقصد گردشگری در این کشور تبدیل شده است.

هوی آن

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آسیا، هوی آن، شهری در مرکز ویتنام است که در سال 1999، توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی اعلام شد. این شهر از نظر فرهنگی و تاریخی یکی از دیدنی ترین شهرهای ویتنام و همچنین یکی از ثروتمندترین‌ها است.

قدم‌گذاشتن به هوی آن مانند ورود به موزه‌ای زنده است که در آن معماری باستانی، سنت‌های چند صدساله، خیابان‌های سنگفرش‌شده و محیطی آرام در کنار رودخانه، به‌طور هماهنگ با هم ترکیب می‌شوند و منظره‌ای دیدنی خلق می‌کنند.

خلیج ها لونگ

8

زیبایی بی‌مثال خلیج هالونگ که با کارست‌های آهکی مرتفع و جزایر کوچک با اشکال و اندازه‌های مختلف در میان آب‌های آبی کریستالی نمایان می‌شود، بسیار دیدنی است. این خلیج واقع در شمال ویتنام، محبوب‌ترین نقطه توریستی در این سمت از کشور است. بخشی از این خلیج، به‌عنوان میراث جهانی در سال 1994، معرفی شد. شما می‌توانید از طریق یک کشتی تفریحی یا قایق‌ها، در طول این خلیج گردش کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

پارک ملی فونگ نها که بانگ

این پارک ملی که از میراث جهانی یونسکو است، به‌دلیل وجود غارهای فراوان و دیدنی، کوه‌های قدیمی کارستی، جنگل‌های سبز انبوه و رودخانه‌های زیرزمینی، شناخته شده است. این پارک با وسعت 10 هزار هکتار که عمدتا پوشیده از جنگل‌های انبوه است، مقصدی هیجان‌انگیز برای مشاهده تعداد بی‌شماری از گیاهان و جانوران به شمار می‌رود و بهشتی برای دوستداران طبیعت، علاقه‌مندان به ماجراجویی و کاوشگران است.

سا پا

سا پا شهری مربوط به دوران استعمار، در شمال غربی ویتنام و مشرف به مزارع برنج پلکانی دره موونگ هوآ است. در ارتفاع هزار و 500 متری، این شهر کوچک با چین مرز مشترک دارد و برخی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی ویتنام را شامل می‌شود. کوهنوردی، تله‌کابین، امتحان‌کردن غذاهای محلی و جالب و گردش در روستاهای زیبا، بخشی از تفریحات سا پا هستند.

بازارهای ویتنام

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های ویتنام، بازارهای محلی این کشور است. بازارهای این کشور، حال‌وهوای کاملا متفاوت و جالبی دارند که با رفتن به آن‌ها، علاوه بر تجربه‌کردن لذت خرید، می‌توانید با فرهنگ مردم محلی کشور هم آشنا شوید. برخی از معروف‌ترین بازارهای ویتنام شامل بازار بن تان در هوشی مین، بازار شبانه در هانوی، بازار مرکزی در هوی آن، بازار هان در دا نانگ و بازار دونگ در هوشی مین می‌شوند.

پارک ملی با به

پارک ملی با به که در فاصله 240 کیلومتری از شهر هانوی قرار دارد، ذخیره‌گاه ملی خیره‌کننده‌ای است که دارای تپه‌های غلتان، کارست‌های آهکی بلند و بیش از 550 گونه گیاهی است. در این پارک شما همچنین می‌توانید حدود 353 نوع پروانه، 65 نوع پستان‌دار و سمندر ویتنامی کمیاب را مشاهده کنید. این پارک مقصدی فوق‌العاده برای دوست‌داران طبیعت به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به ویتنام

9

بهترین زمان سفر با تور خارجی ویتنام را می‌توان از مارس تا آوریل، یعنی فصل بهار دانست که میزان بارندگی کم، دما ملایم‌تر و هوا دل‌پذیرتر است. البته از آن‌جایی که ویتنام بخش‌های مختلف دارد و مسلما آب‌وهوای هر بخشی متفاوت است، بهتر است جزئی‌تر به این موضوع بپردازیم.

بهترین زمان بازدید از شمال ویتنام، فصل بهار (مارس تا آوریل) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است؛ زمانی که روزها عموما گرم و آفتابی هستند. در ویتنام مرکزی، ماه‌های فوریه تا آگوست، آب‌وهوای دل‌پذیرتری دارند و بهترین زمان بازدید محسوب می‌شوند. در ارتباط با ویتنام جنوبی باید گفت که این بخش، در تمام طول سال دمای گرم و مطلوبی دارد و از همین رو، سفر به این بخش، در هر زمانی خوب است. البته ممکن است برخی، سفر به بخش جنوبی را از مارس تا می غیرقابل‌تحمل بدانند؛ چرا که دما ممکن است تا 40 درجه سانتی‌گراد برسد.

غذاهای معروف ویتنام

یکی از جنبه‌های مهم آشنایی با فرهنگ هر کشوری، امتحان‌کردن غذاهای محلی آن کشور است. ویتنام غذاهای خوش‌طعم و متفاوتی دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما لذت طعم متفاوت آن‌ها را تجربه کنید. برخی از معروف‌ترین غذاهای ویتنام که می‌توانید آن‌ها را در رستوران‌های شیک یا به‌صورت غذای خیابانی امتحان کنید، عبارتند از:

  • فو (Pho)
  • بان می (Banh Mi)
  • گوی کون (Goi Cuon)
  • می کوانگ (Mi Quang)
  • چا کا (Cha Ca)
  • کائو لائو (Cao Lau)
  • بو خو (Bo Kho)
  • بون چا (Bun Cha)
  • بات چین (Bot Chien)
  • بان بائو واک (Banh Bao Vac)

هزینه سفر به ویتنام

تخمین هزینه‌های مورد نیاز برای هر سفر، از بخش‌های مهم سفر است که حتما باید در نظر گرفته شود. ویتنام به‌طور کلی، جزو کشورهای مقرون‌به‌صرفه آسیایی برای سفر است. در سفر به این کشور، شما به‌طور میانگین، برای یک روز به 59 دلار نیاز دارید. طبق هزینه‌های به‌دست‌آمده از مسافران قبلی، متوسط هزینه یک نفر برای یک روز، شامل 14 دلار هزینه خوردوخوراک، 12 دلار هزینه حمل‌ونقل و 52 دلار هزینه محل اقامت می‌شود.

یک سفر یک هفته‌ای به ویتنام برای دو نفر، به‌طور متوسط ​​828 دلار هزینه دارد که شامل هزینه محل اقامت، غذا و نوشیدنی، حمل‌ونقل محلی و گشت‌وگذار است.

سوغات ویتنام

خرید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد در سفر، راهی عالی برای گرامی‌داشتن خاطرات و بازگرداندن بخشی از مقصد به خانه است. ویتنام، با فرهنگ غنی و بازارهای پرجنب‌وجوش، طیف گسترده‌ای از سوغاتی‌های جذاب، از صنایع دستی گرفته تا محصولات کشور ویتنام را ارائه می‌دهد. در ادامه معروف‌ترین سوغاتی‌های این کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

  • قهوه ویتنامی
  • فانوس‌های کاغذی
  • لباس‌ سنتی ویتنامی
  • کلاه‌های مخروطی
  • پارچه‌های ابریشمی
  • محصولاتی از جنس بامبو
  • ادویه‌جات ویتنامی
  • صنایع سفالی و سرامیکی

تفریحات ویتنام

10

علاوه بر بازدید از جاذبه‌های دیدنی ویتنام، امتحان‌کردن غذاهای محلی و طعم‌های جدید و گردش در بازارهای محلی و رنگارنگ آن، تفریحات جذاب دیگری هم در این کشور وجود دارند. در ادامه برخی از بهترین تفریحات ویتنام را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پیاده‌روی در جزیره خارق‌العاده کت با (Cat Ba)
  • سفر در دلتای مکونگ با کشتی کروز
  • بازدید از مرکز تولید قهوه بون ما توت (Buon Ma Thuot)
  • بازدید از کلیساهای ویتنام
  • دوچرخه‌سواری در ویتنام
  • گردش و تفریح در آبشار بی‌نظیر بن گیوک
  • تماشای پل دست‌ خدا در دا نانگ
  • تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز
  • شرکت در جشنواره‌های موسیقی محلی

راهنمای جامع سفر به ویتنام با تورهای مهرپرواز

ویتنام با تاریخ و فرهنگی غنی، مناظر طبیعی بکر و مردم مهمان‌نواز، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا است. بدون شک، سفر به ویتنام، سفری پرماجرا و فراموش‌نشدنی خواهد بود که شما را به دنیایی کاملا متفاوت و منحصربه‌فرد می‌برد. حالا می‌دانید ویتنام کجاست و چه چیزهایی در این کشور رویایی در انتظارتان هستند. دیگر می‌توانید با خیال راحت برای سفر با تور ویتنام به این کشور دوست‌داشتنی آماده شوید.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها