لیست مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی به نور کم

کد خبر: 1299009
لیست مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی به نور کم

 

علاقه نگهداری از گل و گیاه در بسیاری از افراد دیده می‌شود. ولی نداشتن نور کافی در منزل، ممکن است دوستداران گل‌وگیاه را از نگهداری از این زیبایی‌ها منصرف کند. خبر خوب این‌‌که برخی ازگیاهان آپارتمانی هستند که با نور کم هم شاداب و با طراوت می‌مانند. شناخت گل‌های آپارتمانی مقاوم به نور و خرید آن‌ها می‌تواند شکل و‌ شمایل خانه را تغییر دهد و روحی تازه در آن بدمد‌.

لیستی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی به کم‌نوری

در اینجا تعدادی از بهترین و زیباترین گل‌های آپارتمانی که به نور کم احتیاج دارند را معرفی می‌کنیم:

پاپیتال مینیاتوری English Ivy

گیاه پاپیتال یا گیاه عشقه یکی از گل‌های آپارتمانی مقاوم به نور کم است که برای تصفیه هوا هم استفاده می‌شود. این گیاه در گونه‌های مختلف برگ بزرگ، برگ کوچک، برگ سبز و برگ ابلق یافت می‌شود. گیاه پاپیتال را با نام هدرا انگلیسی یا پیچک انگلیسی هم می‌شناسند. نوع ابلق گیاه پاپیتال به نور بیشتری نسبت به نوع سبز آن نیاز دارد. پس اگر محل نگهداری گیاهان آپارتمانی شما نور کمی دارد بهتر است که گیاه پاپیتال برگ سبز را انتخاب کنید.

گیاه پاپیتال با نور خیلی کم به‌خوبی رشد می‌کند و نحوه نگهداری آن هم آسان است. یک محیط خنک به همراه نور فیلتر شده شرایط ایده‌آلی را برای رشد پاپیتال فراهم می‌کند.

2

گازمانیا یا بروملید Guzmania

گازمانیا نوعی گیاه گرمسیری با رنگ‌های متنوع است. این گیاه منحصربه‌فرد حال و هوای مناطق گرمسیری را در منزل القا می‌کند برای همین یکی از گیاهان دوست‌داشتنی برای خانه به‌شمار می‌رود. گیاه گازمانیا در دسته گیاهان مقاوم به نور کم و سایه دوست قرار می‌گیرد برای همین در نور فیلتر شده و غیر مستقیم خورشید هم به خوبی رشد می‌کند.

به‌هنگام نگهداری از گیاه گازمانیا مراقب باشید که نور مستقیم آفتاب به آن نخورد؛ چرا که برگ‌های آن آسیب می‌بینند. خبر خوب این‌‌که گیاه گازمانیا حتی در صورت عدم وجود نور خورشید هم با کمک نور لامپ فلوروسنت به رشد خود ادامه خواهد داد. در نتیجه گازمانیا یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی به نور کم است.

3

گیاه پرسیاوشان Adiantum capillus-veneris

پرسیاوشان یکی دیگر از گل‌های آپارتمانی مقاوم به نور کم است که ظرافت و زیبایی خاصی دارد. برای همین نگهداری از آن در منزل جلوه زیبایی به منزل شما خواهد بخشید. این گیاه می‌تواند در نور کم به رشد خود ادامه دهد ولی به رسیدگی و نگهداری هم نیاز دارد. گیاه پرسیاووشان بسیار ظریف و حساس است و و در صورت عدم رسیدگی به راحتی از بین می‌رود.

پرسیاووشان یک گیاه رطوبت دوست است البته نباید خاک آن بیش از حد غرقابی شود. تنها کافیست که خاک گیاه همیشه مرطوب باشد و ریشه‌اش به هیچ وجه خشک نشود. برای آبیاری این گیاه بهتر است از آب تصفیه شده یا آب جوشانده سرد شده استفاده کنید. چراکه آب لوله کشی به دلیل داشتن املاح سنگین می‌تواند برای گیاه پرسیاوشان مضر باشد.

4

گل اسپاتی فیلوم Spathiphyllum or Peace Lily

اسپاتی فیلوم معروف به زنبق صلح یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم است. اسپاتی فیلوم، برخلاف باور عموم گونه‌ای از گل آنتوریوم به‌شمار نمی‌رود. اگر به گل‌های اسپاتی فیلوم دقت کنید خواهید دید که این گل متشکل از یک گلبرگ سفید همانند یک برگچه است که به دور یک گل زرد رنگ احاطه شده است. گل اسپاتی فیلوم با نام گل چمچه‌ای هم شناخته می‌شود.

مکان مناسب برای اسپاتی فیلوم‌ها باید دارای نور متوسط یا کم باشد. البته در نبود نور خورشید با لامپ رشد یا نور فلوئوروسنت هم به رشد خود ادامه می‌دهند. برای دادن گل‌های سفید بیشتر، باید نور بیشتری هم به اسپاتی‌ فیلوم‌ها بتابد. پس اگر به دنبال یک گیاه مقاوم به نور کم، نگهداری ساده، تصفیه کننده هوا و در عین حال زیبا هستید گل اسپاتی فیلوم به شما توصیه می‌شود.

5

گیاه دراسنا Dracaena

دراسنا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم است که 50 گونه متفاوت هم از آن موجود است. نور فیلتر شده و کاملا غیر مستقیم به همراه آبیاری کم و منظم شرایط ایده‌آلی برای نگهداری از دراسنا هستند.

این گیاه مقاومت فوق‌العاده‌ای به کم نوری دارد و می‌تواند همه انواع شرایط آب‌وهوایی را تحمل کند. این گیاه حتی به کم آبی هم مقاومت بالایی دارد. این گیاه برای آن دسته از افرادی که وقت کمی برای نگهداری از گل‌وگیاه دارند بسیار مناسب و ایده‌آل است.

6

گیاه گل سنگ Polkadot Plant

یکی دیگر از گل‌های جذاب با برگ‌های رنگارنگ و مقاوم به نور کم گیاه گل سنگ است. گل سنگ معمولا با زمینه صورتی و نقطه‌های سبز رنگ دیده می‌شود. البته رنگ‌های دیگری از این گیاه هم وجود دارد. در انگلیسی به این گل، گیاه خال خالی هم گفته می‌شود.

گل سنگ در دسته گیاهان سایه دوست و مقاوم به نور کم قرار می‌گیرد. نور بیش از حد باعث می‌شود که برگ‌های گیاه بی‌رنگ به نظر برسند. برای نگهداری از این گیاه پنجره‌های شرقی یا جنوبی را انتخاب کنید که نور غیر مستقیم دارند.

7

گیاه بابا آدم Alocasia Plant

گیاه بابا آدم یا آلوکازیا یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور با برگ‌های پهن سبز و ساقه‌های بلند است. نگهداری از گیاه بابا آدم بسیار ساده است چرا که به راحتی با شرایط کم نوری هم به رشد خود ادامه می‌دهد. مهمترین نکته در رابطه با نگهداری از این گیاه آبیاری منظم آن است.

بابا آدم به دلیل داشتن برگ‌های پهن و ساقه‌های گوشتی به آبیاری بیشتری احتیاج دارد. یک مکان با گردش هوای مناسب، رطوبت کافی و نور فیلتر شده و کم بهترین جا برای نگهداری از گیاه بابا آدم است.

8

جمع‌بندی

امروزه زندگی در خانه‌های آپارتمانی و اکثرا کم‌نور باعث شده که افراد قید نگهداری از گل و گیاه را بزنند. خوشبختانه حتی اگر در یک خانه با شرایط نور کم هم زندگی می‌کنید، می‌توانید از مزایای نگهداری از گیاهان آپارتمانی لذت ببرید. گیاهان زیبای زیادی وجود دارند که با نور کم سازگار هستند و می‌توانند زیبایی، نشاط و طراوت را به خانه شما اضافه کنند. البته قبل از انتخاب یک گیاه، حتما درباره شرایط نگهداری، میزان نور مورد نیاز و نحوه آبیاری آن تحقیق کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها