حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان امروز | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر داغ و فوری از افزایش حقوق بازنشستگان در روز ۲۸ مرداد | واریز ۹/۹۰۰/۰۰۰ به حساب این افراد از امشب؟

کد خبر: 1309368

پرداخت حقوق بازنشستگان مرداد ماه تا ۳۱ مرداد و بر اساس حروف الفبا طبق جدول ذیل انجام خواهد شد.

خبر داغ و فوری از افزایش حقوق بازنشستگان در روز ۲۸ مرداد | واریز ۹/۹۰۰/۰۰۰ به حساب این افراد از امشب؟

پرداخت حقوق بازنشستگان تا ۳۱ مرداد و بر اساس حروف الفبا طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز ۳۱ مرداد ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند.

گفتنی است پرداخت حقوق ماهانه به بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان واجد شرایط، یکی از تعهدات اصلی بلندمدت سازمان تأمین‌اجتماعی است و در این بخش، در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار خانوار، ماهانه از این سازمان حقوق دریافت می‌کنند

پیش از این، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از واریز ماهانه یک میلیون تومان متناسب‌سازی تا زمان صدور احکام اصلاحی به صورت علی الحساب خبر داده بود. وی اعلام کرده بود که هیچ مشکلی در اجرای این طرح با واریز مبالغ از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد و بعد از تامین منابع مالی این اقدام صورت می‌گیرد.

جمعی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از عدم واریز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی خبر دادند و گفتند: قرار بود، ظرف دو سه روز بعد از واریز مستمریِ این ماه، مبلغ یک میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شود، اما نیمی از ماه گذشته و هنوز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی واریز نشده است.

پیشتر معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از واریز ماهانه یک میلیون تومان متناسب‌سازی تا زمان صدور احکام اصلاحی به صورت علی الحساب خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود که هیچ مشکلی در اجرای این طرح با واریز مبالغ از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد و بعد از تامین منابع مالی این اقدام صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می‌شود همان مطالبات انباشته شده است که ما حتما پیگیری می‌کنیم. دولت اراده‌اش بر این است که مطالبات صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند. کما این که در سنوات گذشته هم دولت کریمانه به این موضوع پرداخت و تقریبا بالغ بر ۲۲۰ همت تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را داشتیم و سایر صندوق‌ها هم به همین شکل بخش قابل توجهی از مطالب‌شان را اخذ کردند.

اما همواره به لحاظ اجرای احکامی که در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود باز دوباره تکالیفی را برای صندوق‌ها ایجاد می‌کنند که لاجرم دولت باید به صورت سنواتی مطالبات صندوق ها پرداخت و الا صندوق‌ها دچار مشکل خواهند شد.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که بعد از واریز ۳ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، دیگر رقم جدیدی را بازنشستگان در حقوق خود مشاهده نکردند و به همین دلیل این شائبه ایجاد شده که متناسب‌سازی احتمالا منتفی شده است، گفت: خیر، متناسب‌سازی یک قانون است و قانون هم الزاما باید اجرا شود.

وی افزود: اما در آن دوره قانون دیرهنگام ابلاغ شد؛ هم قانون بودجه و هم قانون برنامه هفتم توسعه. بر همین اساس، در همه صندوق‌ها، از جمله صندوق تامین‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌ها، دولت تصمیم گرفت که تا زمانی که موانع برطرف شود و یک رویه واحدی ایجاد شود و احکام کارگزینی صادر شود، به صورت علی‌الحساب پرداختی را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من امیدوار هستم که دولت جدید حتما متناسب‌سازی را اجرا کند و این یک قانون است و باید هم اجرا کنند. ما داریم تلاش می‌کنیم و آیین‌نامه‌ها آماده شده است. امیدواریم آیین‌نامه در دولت هر چه سریع‌تر تصویب شود و به مرحله اجرا در آید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید، وقتی علی‌الحساب همسان‌سازی مطابق مصوبه دولت پرداخت شد، به این معناست که این فرآیند در این سازمان کلید خورده است. اشاره میرهاشم موسوی به پرداخت مبلغ سه میلیون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان است که تاکنون برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه واریز شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در توضیحات جدیدی که درباره متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی ارائه کرده،‌ در این باره گفته است: در تأمین‌اجتماعی پیش از این در دو دوره متناسب‌سازی مستمری انجام شده است. در این دوره هم وقتی تأمین‌اجتماعی، علی‌الحساب

همسان‌سازی را مطابق مصوبه دولت پرداخت کرد؛ به معنای آن است که این فرایند در تأمین‌اجتماعی آغاز شده است.

 

ما بر اساس آن چیزی که در قانون برنامه هفتم و لایحه اصلاحیه آن، به ما تکلیف شده متناسب‌سازی را برای بازنشستگان اجرا خواهیم کرد و ان‌شاءالله هیچ مشکلی هم نخواهیم داشت. اعتقاد ما این است که متناسب‌سازی باید برای همه گروه‌های بازنشستگان اجرا بشود، هم حداقل‌بگیران و هم سایر سطوح.

در همین هفته کارگروه مشترکی را با کانون عالی بازنشستگان، برای تعیین نحوه اجرا و احکام و شرایط مالی و سایر شرایط تشکیل دادیم که باید کار را سرعت بدهیم. البته منابع ما محدود است ولی آنچه در قانون آمده باید انجام بدهیم تا حداقل بخشی از مطالبه بحق بازنشستگان در خصوص معیشت پرداخت شود.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد