نوک پیکان اتهامات شکست در دربی به سمت پروفسور پرسپولیسی ها/ سندی دیگر بر اهمیت دربی در مقابل قهرمانی لیگ

کد خبر: 790005

پرسپولیسی ها، اما در این مسابقه به غیر از اشتباهات برانکو، شاهد نمایش ضعیف بازیکنان تیم خود بودند که در برخی صحنه‌ها حتی نمی‌توانستند پاس‌های خود را به تعداد انگشتان یک دست برسانند. اما شاید این شکست درسی باشد برای پرسپولیسی که می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله‌های بالاتر صعود کند.

نوک پیکان اتهامات شکست در دربی به سمت پروفسور پرسپولیسی ها/ سندی دیگر بر اهمیت دربی در مقابل قهرمانی لیگ

سرویس ورزشی فردا: هشتاد و ششمین دربی پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس در شرایطی با نتیجه یک بر صفر به سود آبی های پایتخت به پایان رسید که این شکست برای سرخ های تهرانی چند خوشایند نبود و هر چند این تیم به طور حتم قهرمان لیگ شده و در آستانه برگزاری جشن قهرمانی نیز قرار گرفته، اما گویا واگذار کردن نتیجه دربی به رقیب سنتی، مذاق بازیکنان و هواداران این تیم را تلخ کرده است.

دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس با تک گل وریا غفوری در دقیقه 43 به پایان رسید تا شاگردان برانکو برای دومین بار در این فصل طعم باخت را بچشند. پرسپولیس پیش از این در هفته ششم در مصاف با پیکان باخت را تجربه کرده بود. از سوی دیگر نیز با این نتیجه تعداد گلهای خورده پرسپولیس دو رقمی شد. سرخپوشان در 25 بازی خود 10 گل خورده اند که از این تعداد 9 گل را علیرضا بیرانوند دریافت کرده است. پرسپولیسی ها هیچگاه به عنوان مهمان در این فصل طعم باخت را نچشیده بودند اما از آنجایی که سرخپوشان در این بازی مهمان بودند، این باخت اولین شکست آنها به عنوان مهمان محسوب می شود.

پرسپولیس برانکو در فصول اخیر به حدی توقعات را بالا برده که هوادارانش حالا تاب حتی یک شکست در طول فصل را نیز ندارند و با برآورده نشدن کسری از توقعاتشان، به شرایط موجود اعتراض می کنند. همین امر هم موجب شد تا هواداران پرسپولیس تمرین روز پس از شکست در دربی را به حاشیه کشانده و علیه هر آنکش که می خواستند شعار سردهند تا بار دیگر بر همگان ثابت شود که پیروزی در دربی بسیار با اهمیت تر از کسب عنوان قهرمانی برای سرخابی های پایتخت است. موضوعی که پروفسور پرسپولیسی ها به عنوان متهم اصلی شکست، باید در آینده به آن واقف باشد.

نوک پیکان اتهامات شکست در دربی به سمت پروفسور پرسپولیسی ها/ سندی دیگر بر اهمیت دربی در مقابل قهرمانی لیگ

برانکو؛ متهم اصلی شکست در دربی

در فصل جاری کمتر شاهد ایحاد تغییر تاکتیکی از سوی سرمربی کروات قرمزها بوده ایم. اگرچه در فوتبال به ترکیب تیم برنده دست نمی زنند، اما برانکو در طول فصل و حتی در دیدارهایی که پیروز شدن در آن حتی پیش از سوت آغاز بازی نیز محتمل است، به ندرت سیستم خود را تغییر می دهد و همین موضوع روش بازی پرسپولیس را تکراری و قابل پیش بینی کرده است.

از همین رو بدون شک شکست پرسپولیس در داربی بیش از آنکه نتیجه رشد فنی غیرقابل انکار استقلال بوده باشد، ناشی از تصمیمات و اشتباهات عجیب برانکو ایوانکوویچ بود؛ برانکو پرسپولیس را آن‌قدر بد چید که به یکی از آماده‌ترین بازیکنان این روزهای تیمش یعنی سیامک نعمتی یک دقیقه هم بازی نرسید. در حقیقت هر 3تعویض پرسپولیس صرف جبران اشتباهات در ارنج اولیه شد و دیگر فرصتی برای آزمودن ترفندهای نو باقی نماند. شاید روی کره‌زمین هیچ انسان دیگری بین احمد نوراللهی و محسن ربیع‌خواه نفر دوم را برای ترکیب اصلی انتخاب نکند، اما برانکو مامور شکست‌خورده مهار ژاوی را برای داربی هم در ارنج نگه داشت تا عید پرسپولیسی‌ها در هر دو‌جبهه خراب شود.

البته استفاده مصرانه از ربیع‌خواه که آشکارا به لجاجت هم آلوده شده تنها اشتباه برانکو نبود؛ او در ارجحیت دادن حسین ماهینی بر صادق محرمی هم دچار همین لغزش شد. محرمی که در چند هفته اخیر آماده نشان می‌داد، 70دقیقه روی نیمکت نشست و نمایش بازیکنی را تماشا کرد که به‌نظر می‌رسد بیشتر برای فعالیت در فضای مجازی استعداد دارد.

محسن مسلمان، دیگر ابهام تشنج برانگیز ترکیب پرسپولیس شده است. در سالهای اخیر مثال های فراوانی به کرات وجود داشته که برهم خوردن نظم به منزله از بین رفتن بنای نتیجه گیری هم شده است. علیرغم توانایی های فنی کتمان ناپذیر مسلمان، برانکو حتی در دشوارترین روزها نیز اصول منظم خود را فدای نتیجه گیری نمی کند و ثبات ایجاد شده و روند نتیجه گیری مناسب، مرهون تکیه بی چون و چرا بر همین اصول بوده است، ولو اگر پرسپولیس به ستاره ای در ابعاد مسلمان نیاز مبرمی هم داشته باشد.

برانکو نمایش جباروف را در هفته‌های اخیر دید و آگاه بود که استقلال از چه موهبتی در میانه زمین بهره می‌برد اما هرگز به ذهنش نرسید که همان ترفند را نیز خودش به کار بگیرد و محسن مسلمان را که سبک بازی‌اش شباهت بسیاری با جباروف دارد از ابتدا در ترکیب اصلی قرار دهد. برانکو در این ایام هیچ توضیح شفافی درباره نیمکت‌نشین کردن مهندس تیمش ارائه نداده است.

در کنار همه این مسائل، برانکو در نیمکت نشین کردن منشا و صادق محرمی نیز اشتباه کرد و بدون شک تجربه گرفتن از این اشتباهات می تواند برای پرسپولیس مهم باشد. پرسپولیسی ها اما در این مسابقه به غیر از اشتباهات برانکو، شاهد نمایش ضعیف بازیکنان تیم خود بودند که در برخی صحنه ها حتی نمی توانستند پاس های خود را به تعداد انگشتان یک دست برسانند. اما شاید این شکست درسی باشد برای پرسپولیسی که می خواهد در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله های بالاتر صعود کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد