آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا/ پرسپولیس به دنبال احیای شرایط صعود +جدول

کد خبر: 653000

هنوز در هیچ کدام از ۴ گروه منطقه غرب آسیا صعود تیم‌ها مشخص نیست و همین مسئله باعث شده تا رقابت‌ها تنگاتنگ شود. از این رو شروع خوب تیم‌های ایرانی در بازی‌های امروز و فردا می‌تواند این رقابت‌ها را نیز تنگاتنگ کند.

آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا/ پرسپولیس به دنبال احیای شرایط صعود +جدول
لیگ قهرمانان
سرویس ورزشی فردا: رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به دور برگشت و روزهای حساس خود رسید. جایی که 4 نماینده ایران از عصر امروز به مصاف حریفان خود می روند و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه اولین بازی های خود در دور برگشت را برگزار می کنند. شرایط در جدول رده بندی گروه های غرب آسیا نیز نشان می دهد که وضعیت چندان بغرنج نیست و می توان به صعود نمایندگان کشورمان از گروه های خود امیدوار بود. این البته در شرایطی است که هنوز در هیچ کدام از 4 گروه منطقه غرب آسیا صعود تیم ها مشخص نیست و همین مسئله باعث شده تا رقابت ها تنگاتنگ شود. از این رو شروع خوب تیم های ایرانی در بازی های امروز و فردا می تواند این رقابت ها را نیز تنگاتنگ کند. پرسپولیس به دنبال احیای شرایط صعود امروز که سرخ‌های تهرانی برای مرتبه دوم طی یک ماه اخیر روبه‌روی الریان قطر صف‌آرایی می‌کنند، وظیفه و هدفشان بسیار مشخص و بدیهی است. آنها باید این تیم پرمهره و البته توانای قطری را ببرند تا با 3 امتیاز حاصله شانس‌های صعود خود از گروه چهارم قاره را احیا کنند. در دور سوم اسفند 95 که دو تیم در دوحه رودررو ایستادند پرسپولیس در شبی بد و پراشتباه با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد. گل اول آن دیدار را پرسپولیس زد اما ساده‌انگاری‌های حاصل از آن گل و جا افتادن تدریجی بازی الریانی‌ها و بخصوص روی دور افتادن رودریگو تاباتا بازیکن ژاپنی - برزیلی آنها که هافبک وسط بازیساز و محوری آنها است روند بازی را عوض کرد و الریان را به برتری 3 بر یک رساند و خود تاباتا با زدن دو گل سهم اول را در ثبت آن نتیجه و خلق اولین شکست پرسپولیس در گروه چهارم قاره داشت.
جدول
نماینده کشورمان در شرایطی به مصاف حریف قطری خود می‌رود که بازی رفت را با نتیجه 3 - یک به این تیم باخته و همین شکست باعث شد پرسپولیس در دور رفت بازی‌های مرحله گروهی در رده سوم گروه خود قرار بگیرد. تساوی در این دیدار به ‌نفع الریان و الهلال خواهد بود و اگر این اتفاق رخ دهد کار پرسپولیس برای صعود به اما و اگر کشیده خواهد شد. سرخ‌پوشان برای این دیدار فرشاد احمدزاده را به‌ دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.‌ قهر سباستین سوریا، ملی‌پوش الریان در بازی مقابل السد و ترک زودهنگام ورزشگاه، مهم‌ترین اتفاق اخیر اردوی الریان بود که باعث شد سرمربی دانمارکی این تیم تحت‌فشار و مشغله‌‌های ذهنی زیادی بگیرد. ‌البته مهاجم اروگوئه‌ای‌الاصل الریان با تصمیم لادروپ اجازه حضور در تمرینات را پیدا کرد تا شرایط تیمش در آستانه بازی با پرسپولیس بیش از این بحرانی نشود. پرسپولیسی‌ها امیدوارند‌ در ورزشگاه پر از تماشاگر به مصاف الریان بروند و با کسب 3 امتیاز شروعی خوب در دور برگشت رقابت‌ها داشته باشند. شاگردان پورموسوی به دنبال ادامه شگفتی بازی رفت دو تیم در اهواز برنده نداشت.گل دقیقه هفتم حسن بیت سعید از روی نقطه پنالتی را اسماعیل محمد در دقیقه 11 پاسخ داد.نماینده کشورمان در این گروه با هفت امتیاز از سه بازی در صدر جدول قرار دارد و میزبان با پنج امتیاز در مکان دوم ایستاده است. به همین دلیل سه امتیاز این بازی فوق‌العاده اهمیت دارد. بخصوص که در دیگر بازی این گروه الفتح چهار امتیازی به زمین الجزیره امارات انتهای جدولی می رود و در صورت پیروزی آنها هم هفت امتیازی می‌شوند. بدون شک اگر شاگردان پورموسوی در بازی رفت تیم قطری را شکست داده بودند امروز با استرس کمتری به میدان می رفتند. لخویا در حالی آماده این بازی شده که برای دومین سال متوالی قهرمانی لیگ ستارگان قطر را به دست آورده اند و از این لحاظ در شرایط روحی بسیار خوبی قرار دارند.شاید تساوی هم برای آبی های خوزستانی نتیجه خوبی باشد چرا که آنها در بازی بعدی باز هم باید برای مصاف با الفتح عربستان به قطر بروند و در آخرین مسابقه این گروه هم میزبان الجزیره امارات هستند.
 جدول
تا پیش از شروع رقابت‌ها همه نگران وضعیت استقلال‌خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا بودند. بحران مالی و مدیریتی این تیم باعث شده بود تا خیلی‌ها شکست‌های سنگینی را برای این تیم متصور شوند اما حالا این تیم به عنوان موفق‌ترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان پا به دور برگشت رقابت‌ها می‌گذارد.‌ آبی‌های خوزستان که بدون شکست دور رفت را به پایان رسانده‌اند، امید زیادی دارند تا با ادامه این روند اولین حضور خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنند. استقلال‌‌خوزستان در بازی رفت مقابل لخویا با تساوی یک-یک در خانه متوقف شد و مسلما بازی برگشت در خانه این تیم پرستاره سخت‌ترین بازی شاگردان موسوی خواهد بود. صدرنشین کنونی لیگ قطر با 2 برد متوالی به این بازی رسیده. ‌لخویا از خط حمله زهر‌داری برخوردار است. ‌زدن‌‌20 گل طی‌10 بازی اخیر به خوبی نشان از این موضوع دارد.‌ البته استقلال‌خوزستان در بازی رفت برنامه‌های خوبی برای مهار این خط حمله خطرناک داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد