ماجرای فوتبال آماتور ایران و یک مشت بازیکن بنجل فرنگی

کد خبر: 230741

نمونه بارز این دسته از بازیکنان بی کیفیت خارجی، دی کارموی پرتغالی بود که در زمان افشین قطبی به پرسپولیس آمد.افشین قطبی هم او را یکی از بهترین بازیکنان خارجی دانست. اما بعد از توپ‌های تک به تک و دروازه‌های خالی‌ای که توسط این بازیکن هدر رفت مشخص شد که گویا اصلا این بازیکن فوتبالیست نیست. از همین رو تحت فشارهای فراوان رسانه‌ای این بازیکن به تیم‌های دست دوم کشور منتقل شد و بعد‌ از خروج وی از ایران مشخص شد که در برزیل نه تنها فوتبال بازی نمی‌کرده بلکه به شغل پرنده فروشی مشغول بوده است!

ماجرای فوتبال آماتور ایران و یک مشت بازیکن بنجل فرنگی
سرویس ورزشی «فردا»- ماجرای رفت و آمد بازیکنان خارجی دست چندم به فوتبال ایران گویا تمامی ندارد و طی سال های اخیر لیگ برتر فوتبال ایران به دریچه ای برای ورود این افراد تبدیل شده است. بعد از افزوده شدن نام حرفه‌ای بر لیگ دسته اول ایران بود که شاهد سرازیر شدن بازیکنان خارجی به تیم‌های باشگاهی کشورمان بودیم. در میان این بازیکنان فرنگی تعداد بی شماری بازیکن بنجل و دسته دوم و سوم که سابقه‌ی چندانی در فوتبال هم نداشتند وارد لیگ‌های ایران شدند. این بازیکنان که برخی از آنها حتی رنگ پیراهن تیم ملی کشورشان را هم ندیده بودند بدون هیچ فیلتری به عنوان اسطوره وارد فوتبال ایران شدند و بعد از مدتی نیمکت نشینی و اغلب سکو نشینی مقدار بسیاری ارز را از کشورمان خارج کردند. نمونه بارز این دسته از بازیکنان بی کیفیت خارجی، دی کارموی پرتغالی بود که در زمان افشین قطبی به پرسپولیس آمد. پیش از ورود این بازیکن تبلیغات گسترده‌ای از سوی مدیر عامل وقت باشگاه پرسپولیس صورت گرفت و افشین قطبی هم او را یکی از بهترین بازیکنان خارجی دانست. اما بعد از توپ‌های تک به تک و دروازه‌های خالی‌ای که توسط این بازیکن هدر رفت مشخص شد که گویا اصلا این بازیکن فوتبالیست نیست. از همین رو تحت فشارهای فراوان رسانه‌ای این بازیکن به تیم‌های دست دوم کشور منتقل شد و بعد‌ از خروج وی از ایران مشخص شد که در برزیل نه تنها فوتبال بازی نمی‌کرده بلکه به شغل پرنده فروشی مشغول بوده است. اما در سال های اخیر بازیکنان با کیفیت زیادی هم بودند که وارد فوتبال ایران شدند و به دلیل بی اخلاقی، بی انضباطی و یا رفتارهای غیر فوتبالی خیلی زود ایران را ترک کردند. نمونه بارز این دست از بازیکنان جاسم کرار عراقی بود که این روزها خبر بازگشت وی به تراکتورسازی تبریز به گوش می رسد. در این بین لیگ دوازدهم فوتبال کشور نیز با حضور برخی چهره های خارجی آغاز شد، اما آنچه موجب تمایز این حضور خارجی ها در این لیگ با لیگ های قبلی شده بود، حضور بازیکنان نامدار و خوش تکنیک خارجی در لیگ دوازدهم بود. اما گویا کمال همنشینان خارجی بر این بازیکنان با کیفیت نیز اثر کرد و رفته رفته شاهد رفتارهای غیر فوتبالی آنها شدیم.
جانواریو رفت، مصدوم شد و برگشت فابیو جانواریو از جمله بازیکنانی است که طی سال های اخیر بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشته و حاشیه ای هم در فوتبال ایران نداشته است. اما امسال و در پی چند روز تعطیلی لیگ ایران راهی برزیل شد و آنقدر برنگشت تا اینکه در زمان بازگشتش مشخص شد که این بازیکن دچار مصدومیت شده است. بعد از این مصدومیت مشخص شد چرا وقتي بازيكني كه چهارشنبه از كشورش به تهران آمده در تمرين آن روز و روز بعدش شركت نمي‌كند. يعني خبرهايي بوده كه جانواريو به مسوولان باشگاه استقلال گفته يا نگفته و آنها را در جريان نگذاشته اما موضوع را رسانه‌اي نكردند. جانواريو ديروز هم در تمرين استقلال شركت نكرد چون از ناحيه رباط داخلي آسيب ديده است. يك آسيب‌ديدگي نه چندان جزيي كه گفته مي‌شود حاصل تمرين يا بازي‌هايي است كه در برزيل انجام داده. به هر حال دوري يك ماهه از تمرين‌ها همين مصائب و مشكلات را هم دارد و جانواريو حتماً اشتباهي را مرتكب شده كه به اين روز افتاده است. حالا جانواريو نمي‌تواند در بازي هفته آينده مقابل سپاهان بازي كند. دل قلعه‌نويي به اين خوش بود كه با توجه به خستگي ملي‌پوشانش يك بازيكن تازه‌نفس از راه مي‌رسد و به قول معروف كار را برايش در اصفهان درمي‌آورد اما تا 4 هفته ديگر جانواريويي وجود ندارد كه بخواهد براي استقلال بازي كند. به اين ترتيب جانواريو شايد تا پايان نيم فصل نتواند براي استقلال بازي كند. او 3 بازي هم قبل از رفتن به برزيل در تركيب استقلال غايب بود البته پيش از اينكه جانواريو به تهران بيايد شايعه شده بود قلعه‌نويي از مسوولان باشگاه خواسته همه بازيكنان خارجي را در ليست فروش قرار دهند و ابراهيم توره را بگيرند. حالا با مصدوم شدن دوباره جانواريو اين شايعه ممكن است قوت بگيرد. تراكتوري‌ها عليه هافبك عراقي/ كرار بيايد، ما مي‌رويم! از شهر تبریز خبر می رسد که گویا قرار است بار دیگر جاسم کرار به این تیم بازگردد. این بازیکن بی اخلاق عراقی که در هر تیمی بازی کرده حاشیه های بزرگی به وجود آورده گویا قرار است بار دیگر به لیگ ایران بازگردد. گفته مي‌شود حضور ناموفق كرار در تركيب عجمان امارات باعث شده تا مسوولان اين تيم رغبتي براي ادامه همكاري با او نداشته باشند. به همين دليل بحث مذاكره پنهاني تراكتورسازي با اين بازيكن عراقي به ميان آمده كه البته مخالفت‌هايي را هم در پي داشته. برخي از بازيكنان تراكتورسازي معتقدند در صورت حضور دوباره كرار جاسم در تبريز از تراكتورسازي مي‌روند و ديگر در اين تيم بازي نخواهند كرد. آنها معتقدند حضور كرار جاسم جز حاشيه‌سازي سودي براي تراكتورسازي نخواهد داشت.
قاتل استقلال هم از پرسپولیس رفت هواداران پرسپوليس پس از داربي 74 از او به عنوان«قاتل استقلال» نام مي‌بردند. زماني كه برابر استقلال در 10دقيقه، سه گل به ثمر رساند و پس از گذشت 38سال از داربي معروف«شش‌تايي‌ها» كه همايون بهزادي اولين«هت‌تريك» در بازي سرخابي‌ها را رقم زده بود، اين اتفاق را تكرار كرد، خيلي‌ها اين موضوع را ناشي از خوش‌شانسي مهاجم دومليتي پرسپوليس به حساب آوردند. همان روز علي دايي با عنوان آقاي گل جهان فوتبال، ايمون زايد را بهترين مهاجم خارجي كه تا به حال به فوتبال باشگاهي ايران قدم گذاشته، معرفي كرد. با اين حال زايد براي آن‌كه جواب منتقدانش را با زبان فوتبال بدهد و دومرتبه ديگر برابر راه‌آهن و الشباب امارات«هت‌تريك» كرد. در اين شرايط بود كه همگان لب به تحسين او گشودند. ليگ يازدهم به پايان رسيد و پرسپوليس در كش و قوس انتخاب سرمربي زمان زيادي را از دست داد. تيم با سليقه مديريت باشگاه بسته و سپس تحويل سرمربي داده شد كه 15روز مانده به شروع ليگ دوازدهم هدايت سرخپوشان را بر عهده گرفته بود. به هر شكل بازي‌ها آغاز شد و در ترافيك شديد خط حمله پرسپوليس بازي زيادي به ايمون زايد نمي‌رسيد. هرچند كه اوايل فصل كليه مردان خط آتش سرخ‌ها در امر گلزني ناكام بودند اما با اين حال گويا مانوئل خوزه اعتماد چنداني به اين مهاجم بي‌حاشيه اما گلزن خود نداشت. ايمون زايد با تمام اين شرايط كنار آمد و هيچ حرفي نزد. حتي وقتي در داربي 75 كه همگان منتظر حضور او در مستطيل سبز بودند، سرمربي پرتغالي سرخ‌ها به او يك دقيقه هم فرصت بازي نداد. ليگ دوازدهم پس از برگزاري بازي‌هاي هفته يازدهم تعطيل شد تا اردوي تيم ملي فوتبال ايران براي بازي مقابل كره‌جنوبي تشكيل شود. ايمون زايد هم كه به تيم ملي ليبي دعوت شده بود، ايران را به مقصد الجزاير ترك كرد تا تيم ملي كشورش را برابر الجزاير همراهي کند، سپس روزها گذشت و خبري از بازگشت ايمون زايد به تهران و حضور وي در تمرينات پرسپوليس نشد. باشگاه پرسپوليس اعلام كرد كه او براي تمديد پاسپورتش به دوبلين رفته و پس از حل اين مشكل به تهران بازخواهد گشت. اما روزها پس از ديگري مي‌گذشت و باز هم خبري از بازگشت مهاجم ايرلندي- ليبيايي سرخ‌ها نبود. در نهايت و پس از امروز و فرداها كردن درباره بازگشت ايمون زايد، هفته گذشته خبر آمد كه ايمون زايد به دليل مشكلات شخصي خواستار فسخ قرارداد خود با پرسپوليس شده است. پيرو انتشار اين خبر هواداران پرسپوليس با حضور در محل تمرين سرخ‌ها درباره اين موضوع از نزديكان تيم خواستار ارايه توضيحات دقيق‌تر شدند. نكته ديگر درباره ايمون زايد سرازير شدن پيشنهادات ريز و درشت داخلي و خارجي براي اين بازيكن پس از درخشش او با پيراهن تيم پرسپوليس بود. حتي در مقطعي صحبت از تعويض او با بازيكناني از تيم‌هاي ايراني مطرح شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد