کاسبی ۹۵ میلیاردی

کد خبر: 1231156

سال‌هاست که دیگر تعصب به پیراهن و عرق به تیم در فوتبال باشگاهی رنگ باخته و همه چیز در پول خلاصه شده است. هر سال هم که می‌گذرد این ماجرا پررنگ‌تر از همیشه به شاخصه‌هایی قدیمی می‌تازد و آن‌ها را به عقب می‌راند.

کاسبی ۹۵ میلیاردی

این روز‌ها فوتبالیست جماعت فقط پول را می‌شناسد، هر کجا که بیشتر داد رنگ همانجا را به خود می‌گیرد و بی‌خیال تمام حر‌ف‌ها و ادعا‌های قبلی خود خیلی راحت رنگ به رنگ می‌شود، اصلاً تفاوتی هم نمی‌کند که پیشنهاد جدید از کجا باشد. شما بگویید تیم ته‌جدولی، پولش نقد و هنگفت باشد، مهم نیست چه جایگاهی داشته باشد. تکلیف فوتبالیست جماعت که روشن است. این‌ها بیت‌المال را راحت می‌خورند و یک آب هم رویش، این پول‌ها که دیگر چیزی نیست. هرچند اگر صبر کنیم دست‌آخر رو می‌شود که همین پول‌ها هم از جیب مردم بالا کشیده شده است.

در این میان، اما عده‌ای هم هستند که حسابی بریز و بپاش می‌کنند، عده‌ای که به اسم هواداری و تعصب برای برخی تیم‌ها خاصه خرجی‌های آنچنانی می‌کنند. در دهه‌های قبل شاهد حضور چند تن از این خاصه خرج‌ها بودیم که به اسم عابربانک برای دو تیم سرخابی پایتخت حسابی بریز و بپاش می‌کردند، اما یکی از آن‌ها سر از زندان درآورد و آن دیگری هم با پرونده‌های مختلف زمین‌خواری و مال مردم‌خوری تقریباً از صحنه کنار رفت تا ثابت شود تمام آن بریز و بپاش‌هایی که به اسم تعصب و علاقه برای تیم انجام می‌شد، پولشویی و زدوبند بوده است.

حالا و بعد از پشت سر گذاشتن آن سال‌ها و آن آدم‌ها باز هم عده‌ای پیدا شده‌اند که با این خاصه خرجی‌ها، فوتبالیست‌های عشق پول را به سمت و سویی که خودشان می‌خواهند می‌کشند. آنچه در ماجرای علیرضا بیرانوند رخ داد و هنوز تبعات آن به پایان نرسیده، نمونه‌ای از این اتفاقات است. اینکه یکی پیدا شود و به عشق فلان تیم ۹۵ میلیارد تومان به بیرانوند بدهد، نه با عقل جور درمی‌آید و نه با عشق! فقط در این میان یک مسئله نامشخص است و آن اینکه چه چیزی از این بذل و بخشش میلیاردی نصیب چنین افرادی می‌شود که اینگونه خرج می‌کنند!

نکته مهم دیگر ماجرا این است که نهاد‌های نظارتی و امنیتی فعال در ورزش الان دقیقاً مشغول چه کاری هستند که بازیکنان فوتبال به‌رغم وجود قانون سقف بودجه و منع عقد قرارداد ارزی، هم دلاری قرارداد می‌بندند و هم اینگونه فوق‌نجومی! تازه کسی هم پیدا نمی‌شود که از این علاقه‌مند متمول سؤال کند این همه پول را از کجا آورده‌ای که اینگونه بذل و بخشش می‌کنی؟ طبیعی است که اگر پای پول زحمت کشیده و عرق ریخته در میان بود، اینگونه به پای یک فوتبالیست ریخته نمی‌شد که اگر فردا از جایی دیگر پیشنهاد بیشتر داشت، به همین ۹۵ میلیارد هم پشت پا بزند.

تکلیف چنین پول‌هایی مشخص است؛ صاحبان آن‌ها هم که درآمدشان از شیشه کردن خون مردم بالا و بالاتر می‌رود، خوب می‌دانند که عرصه ورزش چه جای مناسبی برای پولشویی است؛ بنابراین با ریخت و پاش و سروصدای زیاد به اسم «هوادار متمول» جلو می‌آیند و پول‌هایشان را به پای فوتبالیست‌هایی می‌ریزند که نمی‌دانیم آخرین بار کی و کجا برای ورزش کشور کار مهمی انجام داده‌اند و پرچم‌مان را بالا برده‌اند.

در یک کلمه، عده‌ای معلوم‌الحال و بیت‌المال‌خور دور هم جمع شده‌اند و مشغول خوردن هستند، آن هم در روز‌هایی که مردم کوچه بازار در سخت‌ترین شرایط ممکن روزگار می‌گذرانند و برخی حتی محتاج نان شب‌شان هستند. راستی با ۹۵ میلیارد تومان چند خانواده سروسامان می‌گیرند؟

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد