منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی پرتاب می‌شود

کد خبر: 1299640

وزیر ارتباطات گفت: سال گذشته بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ فضایی کشور با بخش خصوصی را بستیم و امیدواریم که امسال اولین ماهواره از منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی را که حاوی ۱۶ الی ۲۰ ماهواره مخابراتی با کاربرد اینترنت اشیا است، پرتاب کنیم.

منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی پرتاب می‌شود

بیست‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) امروز، 9 تیر 1403، با حضور عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، و جمعی از مسئولان و فعالان این حوزه افتتاح شد.

زارع‌پور پس از بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران از برگزاری الکامپ در شرایط حساس کنونی کشور و با وجود برگزاری انتخابات در روز گذشته، تقدیر کرد و گفت: علی‌رغم این شرایط، اینکه نمایشگاه با یک روز تاخیر برگزار شد، جای تقدیر و تشکر دارد. هم به لحاظ کمی تعداد غرفه‌ها بیشتر شده و هم به لحاظ کیفی کارهای خوبی در این دوره انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت این رویداد در توسعه صنعت ICT کشور، ابراز امیدواری کرد که الکامپ 1403 فرصتی برای تبادل نظر و هم‌اندیشی فعالان این حوزه و انعقاد قراردادهای جدید باشد.

وزیر ارتباطات در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم، از جهش بزرگ در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و استقرار دولت هوشمند خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت‌های ارتباطی در ابتدای دولت گفت: در این راستا اقدامات گسترده‌ای برای نوسازی و توسعه زیرساخت‌ها در همه لایه‌های شبکه انجام شد که معادل 30 سال پیشرفت در این حوزه است.

زارع پور گفت: ظرفیت شبکه انتقال کشور از 33 به 64 ترابیت بر ثانیه افزایش یافته است. این جهش 31 ترابیت بر ثانیه‌ای، معادل 3 برابر شدن ظرفیت شبکه در طول سه دهه گذشته است. تعداد آدرس‌های IP کشور نیز از 28 به 56 ارتقا یافته که نشان‌دهنده افزایش قابل توجه امکان اتصال به اینترنت برای کاربران است.

وی گفت: پروژه فیبر نوری برای ارائه دسترسی پرسرعت به اینترنت به منازل و کسب‌وکارها در حال اجرا است و تاکنون 40 درصد کشور تحت پوشش قرار گرفته است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها