«فردا» گزارش می‌دهد:

سازمان ملل در معرض آتش‌های نتانیاهو؛ خودکرده را تدبیر نیست!

کد خبر: 1321353

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در شرایط سکوت سازمان ملل و حمایت‌های چند کشور غربی با محوریت آمریکا ادامه یافت تا جایی که امروز این رژیم حتی به نیروهای سازمان ملل هم شلیک می‌کند.

سازمان ملل در معرض آتش‌های نتانیاهو؛ خودکرده را تدبیر نیست!

گروه سیاست سایت فردا: اخیرا اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل یا همان یونیفل که در جنوب لبنان مستقر شده بودند، حمله نظامی کرد و گفته می‌شود تعدادی از آن زخمی شده‌اند. متعاقب این اقدام نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهونیستی، در پیامی به گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت در صورت خارج‌نشدن آنها از منطقه جانشان به خطر خواهد افتاد.

حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نیروهای سازمان ملل با واکنش‌های تند بین‌المللی مواجه شد؛ از جمله آنکه سخنگوی یونیفل در واکنش به اقدام اسرائیل و سخنان نتایناهو گفت: «هیچ طرفی نمی‌تواند به تنهایی راجع به سرنوشت مأموریت نیروهای یونیفل در این منطقه تصمیم‌گیری کند. نیروهای یونیفل به مأموریتی که شورای امنیت به درخواست دولت لبنان به آن‌ها محول کرده، ادامه می‌دهند؛ بنابراین مأموریت یونیفل در جنوب لبنان تصمیمی مشترک است و هیچ دولت یا طرفی نمی‌تواند به تنهایی در مورد این مأموریت تصمیم‌گیری کند».

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش هم گفت: «دبیرکل سازمان ملل حملات رژیم صهیونیستی به پست‌های دیده‌بانی نیروهای صلحبان این سازمان در جنوب لبنان در روزهای گذشته که چندین تن از این نیروها را مجروح ساخت محکوم و تاکید کرده که این حملات ممکن است مصداق ارتکاب جنایت جنگی باشند».

بورل، مسئولیت سیاست خارجی، اتحادیه اروپا هم گفت: «کار یونیفل بسیار مهم است. حمله به نیروهای سازمان ملل کاملا غیرقابل قبول است».

به نظر می‌رسد هرچه به پیش می‌رویم نتانیاهو ابعاد تازه‌ای از رویکرد جنایتکارانه در عرصه بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد تا حدی که حالا رسما علیه نیروهای سازمان ملل هم آتش گشوده است. نتانیو به نوعی در باتلاقی گرفتار شده که هر دست‌وپایی برای رهایی می‌زند و عملا هیچ خط قرمزی نیست که رد نکرده باشد. سازمان ملل متحد و کشورهای غربی با محوریت آمریکا از آغاز جنگ غزه سعی در حمایت حداکثری از رژیم صهیونیستی داشتند تا جایی که همین حالا هم آمریکا سامانه ضدموشکی تاد را برای اسرائیل ارسال کرده است اما به نظر می‌رسد بعد از آنکه همه ملت‌ها و بسیاری از دولت‌ها جنایات رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای جامعه جهانی قلمداد کردند حالا چند کشور غربی و سازمان ملل که همیشه تحت تأثیر آمریکا عمل می‌کند هم متوجه شده‌اند از مخاطرات نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در امان نیستند. البته خودکرده را تدبیر نیست زیرا به گفته بسیاری از کارشناسان جنایات صهیونیست‌ها در شرایطی سکوت سازمان ملل و کشورهای غربی ادامه یافت.

از سمت نتانیاهو هم اگر به قضیه نگاه کنیم، می‌یابیم که او در سخت‌ترین موقعیت خود قرار گرفته است؛ به نحوی که علاوه بر آنکه همه کشورها و ملت‌های منطقه علیه او شده‌اند، در میان ملت‌های دنیا ولو ملت‌های غیرمسلمان نیز جایگاهی ندارد و بلکه همه از او نفرت دارند. حالا حتی دولت‌هایی که پیشتر حامی او بودند نیز سعی می‌کنند از رژیم صهیونیستی فاصله بگیرند زیرا می‌دانند حمایت از این رژیم در حوزه افکار عمومی برایشان پیامدهای سنگینی به بار می‌آورد. بنابراین می‌شود گفت شرایط فعلی نتانیاهو مصداق بارز «از اینجا رانده و از آنجا مانده» است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد