نماینده مجلس: سفر عراقچی به بیروت اقتدار ایران را نشان داد

کد خبر: 1319454

عباس پاپی‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: حضور همراه با تأکید رهبر انقلاب در نماز جمعه و هم‌زمان سفر وزیر خارجه کشور به لبنان در میان بمباران اطراف فرودگاه بیروت اقتدار و شجاعت ایران در مقابل تهدیدات رژیم کودک‌کش را به همه جهانیان مخابره کرد.

نماینده مجلس: سفر عراقچی به بیروت اقتدار ایران را نشان داد

عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول و عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به شرایط اخیر منطقه گفت: در نبردها پیوست جنگ روانی و تبلیغات رسانه‌ای همپای قدرت و تجهیزات نظامی مهم است. البته در کنار تدابیر نظامی و دیپلماسی فعال نباید در چرخه تبلیغات و ترس دشمن افتاد. 

وی افزود: جنگ ١٩۶٧ اسراییل و اعراب اولاً ناشی از استفاده دشمن از اصل غافلگیری و ثانیاً افتادن دولت‌های عربی در گرداب جنگ روانی و باور برتری رژیم غاصب فلسطین بود. اینکه رژیم صهیونیستی این احساس کاذب را ایجاد کرد که همیشه دست برتر را دارد و اعراب نمی‌توانند هم آورد او باشند باعث ضعف شدید بنیه مدیریت جنگ اعراب و عدم تصمیم به‌موقع و در نهایت شکست تاریخی و مفتضحانه آنان شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: در طول تاریخ کشورمان هم کم نداریم که بارها عقب‌نشینی کشور فقط ناشی از ترس و بزدلی حاکمان وقت بوده است. مثلاً، فاصله زمانی بین شکست مفتضحانه شاه سلطان حسین که وارث سلسله قوی صفویه بود و آن همه فجایع که در کشور از سوی محمود افغان اتفاق افتاد تا آغاز روی کار آمدن نادرشاه افشار و شکل‌گیری امپراطوری نوظهور افشاری ایران تا فتح قندهار و  دهلی فقط ١١ سال طول کشید. 

وی افزود: یعنی ارتش نادرشاه و تجهیزات نظامی او همان بود که ١١ سال قبل در زمان شاه سلطان حسین بود. اما، آنچه فرق کرده بود شجاعت، قدرت خودباوری و دست برتر جنگ روانی نادر نسب به سلطان حسین بود و یا آنچه باعث شد دوران سلسله‌وار قراردادهای ننگین زمان قاجار شکل بگیرد و مناطق گسترده‌ای یکی پس از دیگری از کشور جدا شود همین ترس و تنبلی حاکمان ترسو وقت بود.

پاپی‌زاده ادامه داد: تهدید و جنگ روانی انگلیس به اشغال بوشهر و در نتیجه عقب نشینی ایران از افغانستان و یا دستور خائنانه پادشاه به عباس میرزا برای عدم دفاع از کشور در قفقاز و پذیرش قرار دادهای ننگین  گلستان، ارزروم، ترکمنچای همه ناشی از عدم شجاعت حاکم وقت و افتادن در جنگ روانی دشمن بود. در حالی که اگر حکام خائن قاجار با شجاعت می ایستادند و به مردم تکیه می‌کردند و به جای تنبلی و عیش و نوش به فکر جهاز نظامی می‌بودند کشور تجزیه نمی‌شد.

وی افزود: اگر اینگونه عمل می‌شد، امروز وسعت ایران ٣ برابر وضعیت فعلی بود و ایران به لحاظ وسعت و جمعیت که مولفه های اصلی قدرت هستند در جهان در رتبه چهارم می‌بود و الان شاهد این نبودیم که هر از چندگاهی از سوی برخی ایالات جدا شده از کشور مانند باکو تهدید هم بشویم.

نماینده مردم دزفول در مجلس تصریح کرد: امروز هم در شرایط حساس تاریخی هستیم به نحوی اگر به‌موقع و شجاعانه و باتدبیر عمل نشود آیندگان ما را نخواهند بخشید. خوشبختانه ضعف برخی از دوره‌های تاریخی که مربوط به حاکمان هست را ما امروز نه‌تنها نداریم بلکه شجاعت و تدبیر مقام معظم رهبری نقطه قوت کشور هست که باید قدر دانست. 

وی ادامه داد: بصیرت مقام معظم رهبری نسبت به تشخیص تاکتیک‌ها و تک‌های روانی دشمن و اتخاذ پاتک و دست برتر بسیاری از مسائل امروز و آینده کشور در درگیری ایران و اسرائیل رو حل کرد. 

پاپی زاده گفت: با شجاعت و تدبیر مقام معظم رهبری زمین بازی عوض شد. می‌شد وعده صادق ٢ یک روز بعد از جلسه مقام معظم رهبری با جوانان نخبه باشد ولی اصرار ایشان به برگزاری این جلسه بعد از عملیات وعده صادق ٢ تزریق شجاعت به جامعه و شکست جنگ روانی دشمن بود. 

وی افزود: بعد از آن هم حضور همراه با تأکید ایشان در نماز جمعه و هم‌زمان سفر وزیر خارجه کشور به لبنان در میان بمباران اطراف فرودگاه بیروت اقتدار و شجاعت ایران در مقابل تهدیدات رژیم کودک‌کش را به همه جهانیان مخابره کرد. حتی نه‌تنها موجب دلگرمی حامیان جمهوری اسلامی شد بلکه باعث شد تا در گرداب جنگ روانی دشمن نیفتند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: جنگ روانی رژیم غاصب فلسطین به‌صورت تدریجی و رو به جلو است به این معنی که اگر از اول در مقابل جنگ روانی آن، منفعل عمل شود، مراحل بعدی جنگ روانی را قوی‌تر اقدام خواهند کرد و موجی از تبلیغات و جنگ روانی به وجود می‌آورند که زمینه القا برتری نظامی خواهد بود. 

وی افزود: سوابق نشان می‌دهد واقعاً اگر رژیم غاصب فلسطین برتری نظامی مطلق داشت تا الان به شدیدترین شکل ممکن و فراتر از قوانین بین‌المللی علیه ایران اقدام می‌کرد. 

پاپی زاده اظهار کرد: جنبه روانی دو عملیات وعده صادق بیشتر از جنبه نظامی آن‌ها اهمیت دارد. چرا که اولاً افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل شکسته شد و معلوم شد چقدر شکننده ست و نقطه‌ضعف دارد ثانیاً معلوم شد اسرائیل بیشتر از آنکه توان داشته باشد تبلیغات دارد.  

وی ادامه داد: قطعاً نگاه جهان به ایران پس از وعده صادق ١ و ٢ با نگاه قبل از آن بسیار متفاوت است و امروز ایران نه‌تنها بازیگر اصلی منطقه غرب آسیا ست بلکه یکی از بازیگران جدی در معادلات فرامنطقه‌ای و جهانی است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد