واکنش فعالان سیاسی به مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل

نطق پزشکیان اصولی و انقلابی بود

کد خبر: 1317430

«مواضع اصولی و انقلابی» توصیفی است که از نطق رئیس‌جمهور در سازمان ملل در داخل کشور انجام شد. تأکید بر حقوق قانونی ملت ایران و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین و در نهایت یاد کردن از رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از اتفاقات مهم نطق آقای رئیس‌جمهور بود.

نطق پزشکیان اصولی و انقلابی بود

مسعود پزشکیان سه شنبه شب در سازمان ملل سخنرانی کرد. رئیس‌جمهور در سخنان خود مواضع اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران در مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای را تشریح کرد که در داخل کشور هم بازتاب مثبتی بین فعالان عرصه سیاسی داشت. مهم‌ترین و برجسته‌ترین محور سخنان رئیس‌جمهور حمایت از محور مقاومت، ملت مظلوم فلسطین و مردم لبنان بود که این روز‌ها شاهد حملات بی‌وقفه و بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به مردم لبنان هستیم. 

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مواضع پزشکیان را در مجمع عمومی سازمان ملل درست و اصولی توصیف کرد و از این نطق با صفت انقلابی یاد کرد. او در تحلیل خود از سخنان رئیس‌جمهور در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: «مواضع رئیس‌جمهور، مواضع انقلاب اسلامی و ادامه راهی است که با امام (ره) آغاز شد و مقام معظم رهبری هم پرچمدار آن هستند». حداد عادل در توضیح چرایی توصیفات خود از نطق پزشکیان هم این‌گونه توضیح داده است: «مواضع رئیس‌جمهور در واقع نقد تزویری است که در جهان امروز با دروغگویی و فریب حاکم شده و به نام صلح، جنگ و به نام عدالت ظلم و به نام طرفداری از حقوق بشر انسان‌کشی و کودک‌کشی می‌کنند و روح حاکم بر نطق رئیس‌جمهور بر این مبنا بود». 

اما چهره دیگری که به حمایت از نطق رئیس‌جمهور پرداخت، احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است. نادری که عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است اعلام کرد که سخنان و مواضع پزشکیان در سازمان ملل مورد حمایت مجلس است: «مواضع اصولی آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل و زیر سؤال بردن ژست طلبکاری امریکا در این سخنرانی مورد حمایت مجلس است». عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: «مواضع و صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور چه در بحث زیر سؤال بردن تحریم‌های امریکا چه در محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه مواضعی اصولی و قابل حمایت است». 

نادری سپس به مواضع رئیس‌جمهور در مورد آرمان فلسطین اشاره کرد و گفت: «مواضع اعلام شده توسط آقای پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین همان مواضع همیشگی و قطعی نظام جمهوری اسلامی است و ما از این مواضع رئیس‌جمهورمان به طور کامل حمایت می‌کنیم. همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی خود عنوان کرد ما هیچ گاه نرفته‌ایم پشت مرز‌های امریکا پایگاه نظامی بزنیم و مردم امریکا را تحریم کنیم بلکه دولتمردان امریکا هستند که با وجود زیر سؤال بردن امنیت منطقه و تحریم ملت ایران عنوان می‌کنند که ایران امنیت منطقه را به هم می‌زند». 

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه هم مواضع رئیس‌جمهور را منطبق بر مواضع نظام و رهبر انقلاب دانست که با شفافیت بیان شده دانست و گفت: «بیانات او برگرفته از دیدگاه‌های مردم بود». وی با اشاره به بخشی از نطق رئیس‌جمهور که جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان صلح و امنیت در جهان به صورت گسترده، در منطقه خاورمیانه به شکل خاص و در جمهوری اسلامی ایران به صورت ویژه است، گفت: «تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از زبان دکتر پزشکیان به صورت شفاف بیان شد و جمهوری اسلامی به هیچ عنوان خواهان به مخاطره افتادن منافع کشور‌ها چه در فضای خاورمیانه و چه در فضای جهانی نیست». هروی نطق رئیس‌جمهور را بیان خواسته‌های مردم ایران دانست و در مورد سخنان رئیس‌جمهور در مورد جنایات رژیم صهیونیستی و ظلم به مردم فلسطین بیان داشت: «نگاهی که رئیس‌جمهور به‌خصوص نسبت به فلسطین داشت و ظلمی که دولت جبار صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین دارد هم مورد تأیید همه کسانی بود که در سازمان ملل صحبت کردند. همه این‌ها مؤید این است که همه رهبران و دولت‌های جهان خواهان امنیت، رفراندوم و حقوق حقه ملت فلسطین بوده و هستند».

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد