شاخ اسرائیل شکسته شد/سرزمین‌های اشغالی زیر آتش سنگین حزب‌الله لبنان

کد خبر: 1316639

حزب‌الله لبنان در اولین واکنش سنگین خود به دو جنایات اخیر رژیم آپارتاید اسرائیل، این رژیم را زیر آتش بی‌سابقه‌ای بُرد و در این حملات پایگاه هوائی و مهم «رامات دیوید» و مجتمع‌های صنعتی نظامی متخصص در تجهیزات الکترونیکی در شمال حیفا را برای نخستین بار با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» در هم کوبید.

شاخ اسرائیل شکسته شد/سرزمین‌های اشغالی زیر آتش سنگین حزب‌الله لبنان

شهید «فادی حسن طویل» - زاده منطقه بیروت غربی که در سال ۱۹۸۷ در عملیات بزرگ بدر به شهادت رسید و پیکرش به مدت هشت روز در میدان درگیری باقی ماند - 

شاید هیچ‌گاه تصورش را نمی‌کرد که روزی نامش را بر روی موشکی خواهند گذاشت که تأسیسات نظامی و پایگاه هوائی حیفا را می‌کوبد؛ موشک‌هایی با تخریب بالا که برای شکستن شاخِ غولِ پُرمدعا و البته نامشروعِ منطقه استفاده شدند؛ غول نامشروعی که چند روزی است سطح جنایات و حماقت‌های خود را در حملاتی به لبنان خیلی بالا برده است.

حزب‌الله لبنان بامداد یکشنبه به عنوان بخشی از پاسخ مقاومت به عملیات‌های تروریستی پیجری و بمباران ضاحیه جنوبی و شهادت فرماندهان گردان رضوان، حملاتی علیه اهداف رژیم صهیونیستی انجام داد که هم در عمق، هم در سطح و هم نوع موشک‌های استفاده شده، «بی‌سابقه» عنوان و اعلام شد، از 7 اکتبر تاکنون صهیونیست‌ها چنین حمله‌ای را تجربه نکرده بودند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم مبارزان حزب‌الله در این حمله پایگاه هوائی و مهم «رامات دیوید» رژیم صهیونیستی بود. در بخشی از بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که «در حمایت از مردم غزه و پشتیبانی از مقاومت سلحشور و شریف آن و در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به لبنان، پایگاه هوائی و فرودگاه نظامی «رامات دیوید» با ده‌ها موشک از نوع فادی ۱ و فادی ۲ مورد هدف قرار گرفت.» اما چرا حمله به این پایگاه این‌قدر مهم است؟

پایگاهی که «هُدهُد» شناسایی کرد

حمله به این پایگاه به‌شدت محافظت‌شده رژیم از این نظر مهم است که در خردادماه امسال حزب‌الله لبنان اعلام کرد پهپاد شناسایی «هدهد» موفق شده با عبور از پدافند چند لایه رژیم به آسمان مناطق و پایگاه‌های مهم و امنیتی از جمله پایگاه هوائی «رامات دیوید» نفوذ کند و از مختصات و موقعیت آن‌ها تصویربرداری کند و سالم به لبنان برگردد. در واقع این پایگاه خرداد ماهی که گذشت با پهپاد هدهد شناسایی شده و حزب‌الله نیز چند هفته پیش ویدیوی عملیات شناسایی آن را منتشر کرده بود. پهپاد هدهد با پرواز در حریم هوائی فلسطین اشغالی ساعت‌ها به گشت‌زنی و رصد اطلاعاتی پرداخته و ضمن تصویربرداری از این پایگاه مهم هوائی به سلامت به لبنان بازگشته بود.

اطلاعاتی در اهمیت این پایگاه

این پایگاه متعلق به نیروی هوائی ارتش رژیم صهیونیستی بوده و دارای یک فرودگاه نظامی است. پایگاه مذکور یکی از سه پایگاه هوائی اصلی و مهم رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که حزب‌الله پایگاه هوائی را هدف قرار داده که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در آن درخصوص تغییر معادله جنگ با لبنان سخنرانی کرده بود و به همین دلیل انتخاب شده است. این پایگاه در ۵۰ کیلومتری مرزهای مشترک فلسطین اشغالی با لبنان قرار داد.

همین دو ماه قبل، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر جنایت‌پیشه رژیم صهیونیستی، در پایگاه نظامی هوائی «رامات دیوید» گفته بود: «به پایگاه رامات دیوید آمده‌ام تا از نزدیک بر آمادگی‌هایمان در برابر تهدیدهای دور و نزدیک نظارت کنم. ما برای هر سناریویی در دفاع و حمله آماده هستیم!» نتانیاهو با بالگرد CH-53D یاسور وارد پایگاه هوائی رامات دیوید شده بود و از بالگرد تهاجمی AH-64D صراف مجهز به موشک ضدزره با سیکر رادار فعال موج میلی‌متری AGM-114L3 هلفایر لانگ‌بو مستقر در این پایگاه و جنگنده چندمنظوره F-16D باراک از اسکادران ۱۰۵ با لقب «The Scorpion» که به ۴ تیر بمب ۲۰۰۰ پوندی هدایت ماهواره‌ای GBU-31 و ۲ تیر موشک هوابه‌هوای کوتاه‌برد حرارتی AIM-9L سایدوایندر و یک مخزن سوخت اکسترنال ۳۰۰ گالنی در زیر بدنه خود مجهز است، بازدید کرد.

آن‌طور که مهر نوشته است، از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز این پایگاه در منطقه الجلیل قرار گرفته و از نظر استراتژیک به دلیل نزدیکی به مرزهای شمالی اراضی اشغالی با لبنان و سوریه اهمیت ویژه‌ای دارد. از این پایگاه به عنوان پایگاهی برای جنگنده‌های مختلف، از جمله جنگنده‌های F-16 و F-15، استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، این پایگاه در عملیات‌های دفاعی و هجومی نقش مهمی ایفا می‌کند (می‌کرد!)

صدور فرمان سانسور!

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «منابع مطلع» اعلام کرد که در نتیجه حملات موشکی دیروز حزب‌الله لبنان، ۱۳ صهیونیست زخمی شده‌اند! و اوضاع یکی از آن‌ها وخیم است. مضحک بودن این آمار وقتی معلوم می‌شود که ساعاتی بعد در رسانه‌های همین رژیم اعلام شد «مقامات» انتشار گزارش و اخبار مرتبط با خسارات وارد شده در نتیجه حملات را ممنوع کرده‌اند. به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند: «سرویس سانسور نظامی رژیم صهیونیستی انتشار جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی را ممنوع اعلام کرد.»

بمباران مجتمع‌های نظامی رافائل

آنچه گزارش شد تنها انتقام حزب‌الله نبود! مقاومت اسلامی لبنان همچنین با اشاره به بمباران مجتمع‌های صنعتی نظامی متخصص در تجهیزات الکترونیکی در شمال حیفا با ده‌ها موشک گفت که مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت «رافائل» را با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» هدف قرار دادیم. مقاومت لبنان در بیانیه خود آورده است: «در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آن‌ها و در واکنش اولیه به کشتار وحشیانه دشمن اسرائیلی در مناطق مختلف لبنان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (کشتار به واسطه پیجرها و بی‌سیم‌ها) مقاومت اسلامی مجتمع‌های صنعتی نظامی متعلق به شرکت رافائل که متخصص در وسایل و تجهیزات الکترونیکی است، واقع در منطقه زوولون، در شمال شهر حیفا را با ده‌ها راکت فادی ۱، فادی ۲ و کاتیوشا در ساعت ۶:۳۰ صبح یکشنبه ۲۲ سپتامبر هدف قرار داد. پیروزی فقط از آن خداست.»

صدای آژیر در سراسر اراضی اشغالی 

آژیرهای هشدار در تمامی مناطق شمال فلسطین اشغالی تا حیفا به صدا درآمده و منابع صهیونیستی از شلیک حجم گسترده‌ای از موشک‌ها از جانب لبنان خبر می‌دهند. آژیرهای خطر بدون توقف در ۷۴ شهر و شهرک صهیونیست‌نشین تا عمق ۵۰ کیلومتر در سرزمین‌های اشغالی از جنوب حیفا تا شمال کرانه باختری به صدا درآمده است. همچنین آژیرهای هشدار در جولان اشغالی، شهرهای صفد، حیفا، الناصریه و مناطق وسیعی از الجلیل قطع نمی‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی ساعات گذشته بیش از ۱۰۰ فروند موشک از سمت لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. اما بعد از آن برخی از منابع از حدود 120 موشک شلیک شده خبر دادند. رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که حزب‌الله یک حمله موشکی بی‌سابقه را علیه مناطق شمالی اراضی اشغالی انجام داد. آن‌ها به وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در منطقه اشغالی کریات بیالیک اشاره کردند. جالب توجه است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است «که هنوز معلوم نیست واکنش اصلی حزب‌الله بوده یا تنها آغازی بر این روند است.» این رسانه‌ها تأکید کردند که حزب‌الله لبنان دامنه حملات موشکی خود را تا ۶۰ کیلومتر افزایش داده است.

همچنین در راستای حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و مقاومت شجاع آن و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای مقاوم جنوب لبنان، طی دو حمله هوائی با انبوهی از پهپادهای انتحاری، مواضع تازه احداث نظامیان صهیونیست در اطراف پایگاه مناره و پایگاه یفتاح را هدف قرار داد که پهپادها با دقت به اهداف یاد شده اصابت کرد. باید توجه داشت که بیش از 2 میلیون شهرک‌نشین در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارند.

موشک‌های جدید

در پی این حملات وحشتناک -که تصاویر آن در رسانه‌ها منعکس شده و بخشی از وحشت صهیونیست‌ها را نمایان کرده است - منابع میدانی اعلام کردند که حزب‌الله لبنان برای نخستین بار از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون از نوع جدید موشک‌های خود علیه اهداف مهم در اراضی اشغالی استفاده کرده است. این منابع تصریح کردند که موشک فادی ۱، ۲۲۰ میلی متری بوده و برد آن به ۸۰ کیلومتر می‌رسد و موشک فادی ۲، ۳۰۳ میلی‌متری با برد ۱۰۵ کیلومتر به شمار می‌رود. حزب‌الله لبنان اعلام کرده که این موشک‌ها از تأسیسات نظامی شهید «عماد مغنیه» خارج شده و این تأسیسات از حملات هوائی رژیم صهیونیستی تأثیر نپذیرفته است. منابع مذکور اضافه کردند که جبهه شمالی که رژیم صهیونیستی به دنبال متوقف کردن آن بود، در حال گسترش اهداف مورد نظر خود است و حزب‌الله از این موشک‌ها برای پاسخ دادن به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی استفاده کرده است. باید توجه داشت که نتانیاهو از بازگرداندن شهرک‌نشین‌ها به شهرک‌های شمالی گفته بود اما با این حملات شهرک‌ها تا عمق 60 کیلومتری تخلیه شدند!

سقوط بورس تل‌آویو

روزنامه صهیونیستی کالکالیست روز یکشنبه از کاهش شاخص بورس تل‌آویو در پی حملات حزب‌الله لبنان و درگیری‌های جاری در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که این رژیم تاکنون مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار خرج جنگ علیه نوار غزه و لبنان و پیامد‌های ناشی از آن کرده است.

«فاجعه قریب‌الوقوع»

در این میان، «جنین پلاسخارت»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان روز یکشنبه هشدار داد که افزایش تنش در مرز اسرائیل و لبنان منجر به «فاجعه قریب‌الوقوع» در منطقه خاورمیانه می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پلاسخارت گفت: «با توجه به اینکه منطقه در آستانه یک فاجعه قریب‌الوقوع است، راه‌حل نظامی وجود ندارد که هر یک از طرفین را ایمن‌تر کند.»

لفاظی‌های نتانیاهویی

زیر آتش سنگین حزب‌الله نتانیاهو مجدد برای تسکین شهرک‌نشین‌های گفته است: «در چند روز گذشته ما یک سری ضربات به حزب‌الله وارد کردیم که تصورش را هم نمی‌کرد. اگر حزب‌الله پیام را درک نکرد، به شما قول می‌دهم- او پیام را درک خواهد کرد. ما مصمم هستیم که ساکنان شمال را سالم به خانه‌هایشان بازگردانیم. هیچ کشوری نمی‌تواند تیراندازی به ساکنان خود، تیراندازی به شهرهای خود را تحمل کند و ما، دولت اسرائیل نیز آن را تحمل نخواهیم کرد. ما هر کاری را که لازم است برای بازگرداندن امنیت انجام خواهیم داد.»

بدون حمایت آمریکا و اروپا دوام نمی‌آوریم

این لفاظی‌ها در حالی است که «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت که تداوم جنگ فرسایشی برای یک سال دیگر آسیب و خسارت گسترده‌ای به رژیم اسرائیل خواهد زد. وی تأکید کرد: «اسرائیل بدون کمک آمریکا و اروپا نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. تنها برکناری بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و هرتزی‌ هالیوی (نخست‌وزیر، وزیر جنگ، فرمانده کل ستاد ارتش رژیم صهیونیستی) می‌تواند ما را از این تنگنا خارج کند.» این ژنرال صهیونیست تأکید کرد: «آمریکا و اروپا به جای کمک‌رسانی به ما، از ما دور خواهند شد. وی که ژنرال ذخیره و مسئول پیشین رسیدگی به شکایات در ارتش رژیم صهیونیستی است، پیش از این نیز گفته بود که نتیجه عملیات اخیر در لبنان ادامه جنگ فرسایشی و نابودی این رژیم است.»

آمریکا: حمله اسرائیل برای اجرای عدالت بود(!)

پیش از این ضربات سهمگین حزب‌الله مشاور امنیت ملی کاخ سفید حمله اسرائیل به لبنان و هدف گرفتن فرماندهان حزب‌الله را اجرای عدالت خواند. آن‌طور که شفقنا نوشته است، «جیک سالیوان» مدعی شد نگران تشدید تنش میان لبنان و اسرائیل است اما در عین حال هدف قرار دادن ابراهیم عقیل یکی از فرماندهان حزب‌الله را در راستای اجرای عین عدالت خواند.

حزب‌الله: غافلگیری‌های زیادی داریم

هنوز رژیم آپارتاید اسرائیل از شوک حملات بیرون نیامده است که یک منبع در حزب‌الله لبنان در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به این کشور و انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجرها اعلام کرد: «غافلگیری‌های زیادی در راه است.» یک منبع در حزب‌الله لبنان اعلام کرد این جنبش در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به این کشور و انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجرها غافلگیری‌های زیادی دارد. این منبع در ادامه افزود که ما سخنان «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، را به یاد می‌آوریم که پاسخ آن چیزی است که شما خواهید دید، نه آنچه می‌شنوید.

برای روزهای سخت آماده ‌باشید

در پی تشدید حملات متقابل میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، یکی از رؤسای شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی گفت ارتش رژیم صهیونیستی از آن‌ها خواسته برای روزهای سخت آماده ‌باشند. تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی بدون ذکر نام، به نقل از یکی از رؤسای شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی گزارش کرد «اوری گوردین»، فرمانده ارتش منطقه شمال، در جریان نشستی که روز جمعه ترتیب داده شد، از آن‌ها خواسته برای روزهای سخت و پیچیده آماده شوند.

افزایش قابل‌توجه مشکلات روانی

از اراضی اشغالی همچنین خبر می‌رسد که منابع رسانه‌ای عبری از افزایش قابل توجه مشکلات روانی در میان صهیونیست‌ها در پی تشدید تنش میان رژیم اشغالگر و حزب‌الله لبنان پرده برداشتند. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد که پس از تشدید تنش و موشک‌باران شمال اراضی اشغالی از سوی حزب‌الله مشکلات روحی و روانی در میان صهیونیست‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

مقاومت عراق هم به میدان آمد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: مجاهدین ما با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پایگاه نظامی الاغوار در شمال اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار دادند. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی در عراق افزود: «در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل عام‌های رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و افراد مسن، صبح روز یکشنبه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی الاغوار در اراضی اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار دادیم.» مقاومت اسلامی عراق بر ادامه انهدام سنگرهای دشمن تأکید کرد. اوایل روز یکشنبه، مقاومت اعلام کرد که سه عملیات انجام داده است: اولی یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی را از طریق پهپاد هدف قرار داد. دومی با استفاده از موشک‌های الارقب «موتور کروز» گروهی از اهداف را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد. سومین هدف در جنوب فلسطین اشغالی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد. به این ترتیب تعداد کل عملیات‌های دیروز به چهار و در چند روز اخیر به هشت عملیات افزایش یافت. «حسین الموسوی»، سخنگوی رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء، اعلام کرد: «جنبش نُجَباء ضربات دردناکی را در عمق سرزمین‌های اشغالی به رژیم صهیونیستی وارد کرد.»

سایر رویدادها

منابع خبری روز یکشنبه از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندانش خواست فورا لبنان را ترک کنند.

دولت مجارستان روز شنبه اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور چندین گفت‌و‌گو با مدیرعامل

 BAC Consulting، یک شرکت مستقر در بوداپست، انجام داده‌اند که با انفجارهای مرگبار پیجرهای استفاده شده توسط اعضای حزب‌الله در هفته گذشته مرتبط است.

وزارت بهداشت لبنان از افزایش شمار شهدای حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به ۴۵ تن خبر داد.

وزیر دفاع یمن تأکید کرد ارتش این کشور به حمله علیه مقرهای صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد