صهیونیست‌ها: یمن شکاف‌های پدافندی اسرائیل را به نمایش گذاشت

کد خبر: 1315188

رسانه‌های اسرائیلی امروز دوشنبه در واکنش به عملیات ویژه موشکی یمن علیه «تل‌آویو» اذعان کردند که این عملیات «شکاف‌های نگران‌کننده در دفاع اسرائیل» را نمایان ساخت.

صهیونیست‌ها: یمن شکاف‌های پدافندی اسرائیل را به نمایش گذاشت

تحلیلگر امور نظامی در روزنامه هاآرتص عاموس هرئیل گفت که انفجار موشک بالستیک یمن در نزدیکی فرودگاه بن‌گوریون «نشان‌دهنده شکاف‌های نگران‌کننده در دفاع اسرائیل است».

وی افزود که سامانه‌های پدافند هوایی در روز یکشنبه در رهگیری این موشک شکست خوردند. «این دومین بار است که یمن موفق می‌شود به پدافند دفاعی اسرائیل نفوذ کند. در ژوئیه گذشته نیز یک پهپاد یمنی، در ساختمانی در تل‌آویو منفجر شد».

این تحلیلگر اسرائیلی توضیح داد که این بار موشک از جهت جنوب شرق حرکت کرد و به نظر می‌رسد که منطقه‌ای در فرودگاه بن‌گوریون را هدف قرار داده اما پدافند هوایی نتوانست آن را کاملاً رهگیری کند.

وی با بیان این‌که صنعاء اعلام کرده «حساب و کتابش با اسرائیل هنوز باز است»،  هشدار داد که «اگر یمن مرتباً فرودگاه بن گوریون را هدف قرار دهد با وجود تلاش‌های فراوان ارتش برای رهگیری، ممکن است یک بحران حمل‌ونقل هوایی و گردشگری در اینجا ایجاد شود که گسترده‌تر از بحران کنونی باشد».

به گفته هرئیل، این عملیات‌ جدید از یمن «مکمل تنش در میادین دیگر است، زیرا درگیری‌ها در نوار غزه ادامه دارد و تبادل آتش در مرز لبنان تشدید شده است.

از سوی دیگر وبگاه اسرائیلی «سروگیم» نیز از تهدید اضافی برای «اسرائیل» از سوی یمن نوشت و اعلام کرد که این رژیم «به‌زودی غافلگیری‌های بیشتری را دریافت خواهد کرد».

روزنامه معاریو نیز نوشت که حمله موشکی روز گذشته یمن علیه تل‌آویو «یک رویداد دراماتیک و غیرعادی» بود و موشک در چند کیلومتری فرودگاه بن‌گوریون سقوط کرد.

روز گذشته بود که سخنگوی نیروهای مسلح یمن یحیی سریع اعلام کرد عملیات موشکی امروز این کشور در منطقه یافا یک هدف نظامی را مورد حمله قرار داد. 

وی توضیح داد که این عملیات با یک موشک بالستیک مافوق‌صوت جدید انجام شد که موفق شد به هدف خود برسد و پدافند دشمن در رهگیری و مقابله با آن ناکام ماند. این موشک مافوق‌صوت مسافت تخمینی ۲۰۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد