چرا شکل گیری فراکسیون سوم خطاست؟/ مصلحت اصلی، وحدت فراکسیون انقلاب است/ با سه فراکسیونی شدن برای مستقلین فضا ایجاد می شود

کد خبر: 1313812

این روزها نه تنها برخی رسانه های اصلاح طلب با نیت شکاف میان اصول گرایان خبر از انشعاب گروهی از نمایندگان از فراکسیون اصلی مجلس می دهند که برخی چهره های عضو شریان هم بر همین موضوع تاکید می کنند و از تشکیل فراکسیون سوم صحبت می کنند.

چرا شکل گیری فراکسیون سوم خطاست؟/ مصلحت اصلی، وحدت فراکسیون انقلاب است/ با سه فراکسیونی شدن برای مستقلین فضا ایجاد می شود

سرویس سیاسی فردا: این روزها نه تنها برخی رسانه های اصلاح طلب با نیت شکاف میان اصول گرایان خبر از انشعاب گروهی از نمایندگان از فراکسیون اصلی مجلس می دهند که برخی چهره های عضو شریان هم بر همین موضوع تاکید می کنند و از تشکیل فراکسیون سوم صحبت می کنند.

به تازگی و‌ پس از گزارش یک رسانه اصلاح طلب درباره انشعاب، جراره نماینده مورد حمایت شریان و امنا هم این خبر را تایید کرده است. او در این باره می گوید که امکان تشکیل فراکسیون جدید در مجلس وجود دارد. ابوالقاسم جراره که دبیرکل شریان است در گفت‌وگو با خبرآنلاین که سایت نزدیک به علی لاریجانی و حسن روحانی است، می گوید: « مجلس فعلا ۲ فراکسیون دارد، ۳ تا فراکسیون نشده اما حرف و صحبت زیاد است. البته عملکرد فراکسیون انقلاب اسلامی عملکرد موثری نبوده به این معنی که نشده نشست کارشناسی صورت بگیرد، لذا فراکسیون هنوز قوام نگرفته است. در حقیقت به دلیل وقوع برخی اتفاقات و برگزاری انتخابات پیاپی، فراکسیون انقلاب اسلامی قوام جدی نگرفته است. امکان دارد یک فراکسیون شکل بگیرد اما در حال حاضر فراکسیون دیگری شکل نگرفته که به صورت رسمی فراکسیون مستقل دیگری داشته باشیم».

گفته های دبیرکل شریان را شاید بتوان زمزمه شکل گیری یک فراکسیون جدید دانست تا گروهی که در جریان رقابت ریاست مجلس رای حدودا ۶۰ تایی داشتند و در فراکسیون انقلاب اسلامی نتوانستند ریاست را به دست بگیرند اکنون راه دیگری را پی بگیرند و عملا با این اقدام زمینه شکاف میان نیروهای جریان انقلاب فراهم شود.

این زمزمه ها در حالی شکل می گیرد که فراکسیون اصول گرایان، بزرگ ترین فراکسیون مجلس است و هرگونه شکافی می تواند موجب فضا گرفتن فراکسیون مستقلین شود. در واقع این اقدام از سویی موجب شکاف میان نیروهای انقلاب می شود، از سوی دیگر فراکسیون مستقلین فضای جدید پیدا می کند و در عین حال فراکسیونی که جراره خبرش را داده تبدیل به فراکسیون اقلیت جدید می شود که بعید است بتواند به اندازه فراکسیون مستقلین عضو بگیرد. 

در چنین شرایطی حتی با فرض اینکه فراکسیون انقلاب دارای طیف های مختلفی باشد که هست، مصالح جریان انقلاب حکم می کند که وحدت فراکسیون حفظ شود و مجلس سه فراکسیونی نشود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد