«فردا» گزارش می‌دهد:

تخریب دولت به چه قیمتی؟/ چرا برای برخی انتخابات هنوز تمام نشده؟

کد خبر: 1312750

سخنان اخیر محمدباقر قالیباف ناظر به آن است که آنهایی که قصد تخریب و زمین زدن دولت را دارند به طور آشکار خلاف نظرات رهبر انقلاب حرکت می‌کنند.

تخریب دولت به چه قیمتی؟/ چرا برای برخی انتخابات هنوز تمام نشده؟

گروه سیاست سایت فردا: «رهبر انقلاب می‌فرمایند موفقیت دولت موفقیت همه ماست، مواضع من نیز کاملا روشن و شفاف بوده و مواضع من یواشکی و مبهم نبوده است، اما برخی را می‌بینم که قلبشان راضی نیست این دولت موفق شود و این منطبق با خواسته رهبری همسو نیست».

این، بخشی از سخنان روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در مشهد است که ناظر به فضاسازی برخی گروه‌ها علیه دولت است. او چنین رویکردی را به طور صریح نقد‌می‌کند و می‌گوید که اینکه در کمین بنشینیم و چوب لاری چرخ دولت بگذاریم، مغایر با سخنان رهبر انقلاب است.

پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بر اساس آنچه رهبر انقلاب تبیین کردند، انتظار می‌رفت همه گروه‌ها به رقابت‌های انتخاباتی پایان دهند تا دولت بتواند در مسیر پیش رو موفق باشد. در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی هم در عین حال که نمایندگان سعی کردند پرسش‌های جدی و حتی چالشی از وزرای پیشنهادی داشته باشند اما مجلس به طور کلی سعی کرد رویکردی همراه با تعامل را در پیش بگیرد. دولت هم نشان داد قصد ندارد از یک طیف و جناح خاص تشکیل شود. این تعامل دو سویه با در نظر داشتن تمام اختلاف‌نظرهای احتمالی فضایی تعاملی را شکل داد؛ یعنی همان شرایطی که مورد انتظار رهبر انقلاب هم بود اما در ادامه مسیر برخی گروه‌ها سعی کردند بار دیگر بر همان مسیر گذشته خود که مبتنی بر اختلاف‌افکنی بود، حرکت کنند.

بی تردید نقد در مسیر دولت نه تنها امر ناپسندی نیست بلکه باعث رفع نقایص و پیشرفت دولت می‌شود اما به نظر می‌رسد تخریب‌ها نه برای نقد سازنده بلکه برای زمین زدن دولت باشد. مسعود پزشکیان را حتما نمی‌شود فردی اصولگرا دانست که نیست و حتما گروه‌های مختلف می‌توانند با او و دولتش اختلاف نظر داشته باشند اما این یک واقعیت است که پزشکیان در حال حاضر رئیس‌‌جمهور نظام جمهوری اسلامی است و تخریب دولت چهاردهم به معنای تخریب دولت ایران است.

قالیباف در بخشی از سخنان روز گذشته‌اش گفت که اگر نقدی به دولت داریم که داریم می‌توانیم در جلسات دو نفره با رئیس‌جمهوری مطرح کنیم وگرنه در نشست‌های سه نفره و یا در شورای عالی امنیت ملی بیان کنیم و یا در هیئت رئیسه مجلس یا صحن علنی مجلس مطرح می‌کنیم و در نهایت با مردم در میان می گذاریم.

 چنین رویکردی باعث می‌شود که ضمن آنکه نقدها به دولت منتقل شود و انتظار اصلاح نقایص وجود داشته باشد اما با جلوگیری از فضاسازی مانع سواستفاده دشمنان نظام و نیز تضعیف دولت شود.

به نظر می‌رسد گروه‌هایی که بنای تخریب دولت را دارند هنوز در مرحله انتخابات به سر می‌برند و نمی‌خواهند به رقابت‌های سیاسی-انتخاباتی پایان دهند. شاید آنها تصور می‌کنند با این رویکرد می‌توانند قدرت سیاسی خود را افزایش دهند اما چنین رویکردی در عین‌حال که آنها را به مقصود مورد نظرشان نمی‌رساند اما حتما باعث مانع‌تراشی بر سر راه دولت می‌شود که حتما نه مطلوب مردم است و نه رهبر انقلاب اسلامی.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد