بازتاب اولین مصاحبه تلویزیونی پزشکیان / موافقان و مخالفان چه گفتند؟

کد خبر: 1312446

اولین مصاحبه تلویزیونی رئیسی جمهور همان طور که پیش‌بینی می‌شد، با واکنش‌های بسیاری مواجه شد. او سعی کرد در این گفت وگو چشم‌اندازی کلی از نوع نگاه دولت در عرصه سیاسی، سیاست خارجی و اقتصاد ارائه دهد. پاسخ‌های پزشکیان موافقان و مخالفان زیادی را به همراه داشته است.

بازتاب اولین مصاحبه تلویزیونی پزشکیان / موافقان و مخالفان چه گفتند؟

اولین مصاحبه تلویزیونی رئیسی جمهور همان طور که پیش‌بینی می‌شد، با واکنش‌های بسیاری مواجه شد. او سعی کرد در این گفت وگو چشم‌اندازی کلی از نوع نگاه دولت در عرصه سیاسی، سیاست خارجی و اقتصاد ارائه دهد. پاسخ‌های پزشکیان موافقان و مخالفان زیادی را به همراه داشته است. عمده تحلیل‌ها حول این محور است که رئیس جمهور به جایگاه خود، وظایف خود، وعده‌های خود واقف است و می‌داند چطور نباید در بازی جریان رقیب و تندرو‌ها افتد. درمقابل  کلی گویی و عدم ارائه راه حل و برنامه مشخص از سوی پزشکیان را از جمله نقاط ضعف او در این مصاحبه تلویزیونی عنوان شده است. در ادامه نگاهی داریم به برخی واکنش‌های توئیتری به نخستین مصاحبه تلویزیونی مسعود پزشکیان:

*محمد فاضلی، جامعه شناس نوشت: به گمانم پزشکیان فهمیده که برخی سؤالات تکراری می‌پرسند؛ راه‌حل فروش‌ها راه‌حل تکراری می‌فروشند؛ و عاقبت، نتایج نامطلوب قبلی تکرار می‌شود؛ پس باید مسائل را بازتعریف کند، راه‌حل‌ها را عطف به بازتعریف مسائل، بسازد؛ و در دام مسیر طی شده نیفتد. پیچیدگی را هم درک کرده است.

*محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس دهم شورای اسلامی نوشت: اولین حضور رسانه‌ای پزشکیان بسیار امیدبخش بود؛ او نشان داد به سرعت بر اوضاع جاری اشراف پیدا کرده و به تعبیر حدیث مورد استنادش «می داند کجاست». حرف هایش عملیاتی‌تر شده و بی آن که از میراث گذشته شکوه کند، نگاهش رو به آینده است.

*صادق زیباکلام نوشت: بسیاری نخستین گفت وگوی آقای پزشکیان با مردم را ناامید کننده و بدون ارائه راه حل و"چه باید کرد؟ "ی می‌خوانند.

من برعکس نمره بالایی به او می دهم. همین که واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت و طبق معمول مشکلات را بر گردن مسئولین قبلی، آمریکا، استکبار و دشمنان انقلاب نریخت، روزنه امیدی ایجاد نمود.

*رضا نصری، تحلیلگر نوشت: بدون اغراق، صداقت و یکرنگی و تواضع دکتر پزشکیان را در میان هیچ رئیس دولتی در هیچ کشوری ندیده‌ام. در این جهان پر آشوب که سیاست با دروغ، ظلم، بی اخلاقی و ماکیاولیسم پیوند خورده، شخصیت و منش او سرمایه بزرگی برای کشور و جامعه است.

*عبدالرضا داوری، فعال سیاسی نوشت: دکتر پزشکیان، شب گذشته و با صراحت، سیستم آموزشی و کنکور در عصر پهلوی را نسبت به دوره کنونی، عادلانه‌تر دانست. همین صداقت، صراحت و انصاف پزشکیان، عامل محبوبیت گسترده او در جامعه است.

*علی احمدنیا فعال رسانه‌ای نوشت: اولین گفت وگوی رئیس جمهور با مردم، چون با زبان دل بود بر دل نشست.

*حمید رسایی نوشت: تنها نکته قابل تأمل گفت وگوی امشب آقای پزشکیان، قراردادن قاب عکس روی قرآن و نهج‌البلاغه درنیمه اول گفت وگو بود! ایام انتخابات یادتان هست، چه قیامتی کردند که جلیلی زیر مونیتور دفترش، کتاب دائرةالمعارف هاشمی را گذاشته. عجب دنیایی است وقتی خدا آن سرزنش‌های بی‌مورد را این طور برمی گرداند.

*علی اکبر رائفی‌پور نوشت: پزشکیان مرا به یاد بایدن می‌اندازد! تمرکز ندارد، هیچ چیز را گردن نمی‌گیرد.دایم فرافکنی می‌کند، فراموش کار است، سخنان خودش را نقض می‌کند، دایم از عبارت‌های «نمی شود» و «امکان ندارد» استفاده می‌نماید. با افتخار می‌گوید و حتی بر روی برگه‌ای که به مردم نشان می‌دهد نوشته «برنامه ندارم» تا یادش نرود بگوید برنامه ندارد! وقتی با این سوال مواجه می‌شود که بدون برنامه چه می‌خواهی بکنی؟می‌گوید: برنامه هفتم توسعه هست همان را اجرا می‌کنم. جلیلی می‌گوید برنامه هفتم رشد ۸ درصدی را تعیین کرده. پاسخ پزشکیان مرا مبهوت کرد بلافاصله گفت برنامه هفتم علمی نیست! من امشب واقعا دلم به حال ایران و انقلاب سوخت! چرا این قدر دستمان از سیاستمدار تراز خالی است؟ این چه مناظره‌ای بود؟

*آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات  نوشت: اولین گفت وگوی تلویزیونی ‎دکتر پزشکیان با مردم، همدلانه، صمیمی، صریح، صادقانه و شفاف بود. این گفت وگو‌ها می‌تواند بخشی از امید و اعتماد از دست رفته را باز آفرینی کند. امیدوارم همکاران ایشان نیز با درک مسئولیت و نیز مقتضیات جامعه ایران امروز، بدانند که چه بار سنگینی را به دوش می‌کشند.

*سایت اصلاح طلب انتخاب نیز در تحلیل سخنان پزشکیان در سیمای ملی نوشت: در مجموع مسعود پزشکیان در گفت‌وگوی اولش مانند همیشه صمیمی سخن می‌گفت اما حرف‌ها می‌توانست دقیق‌تر و عینی‌تر باشد. البته به نظر می‌رسد بخشی از کلیشه‌ای شدن سخنان به سؤالات مطرح‌شده برمی‌گردد. در همه ادوار به نوعی مصاحبه با رئیس‌جمهور در انحصار صداوسیما قرار گرفته است و صداوسیما هم سؤالاتی کلی دست مجریان خود که روزنامه‌نگار نیستند می‌دهد و آن ها هم عین همان‌ها را تکرار می‌کنند؛ در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته رؤسای کشورها با رسانه‌های مستقل هم به گفت‌وگو می‌پردازند و خود را در معرض چالش‌ و پرسش‌های مهم و اساسی قرار می‌دهند؛ گفت‌وگوهایی که تعارف‌های مرسوم در آن کمتر است. با این اوصاف شاید بد نباشد که مسعود پزشکیان برای ادامه مسیر علاوه بر صداوسیما به سمت گفت‌وگو با رسانه‌های مستقل هم حرکت کند تا بیشتر در جریان مطالبات واقعی مردمی قرار بگیرد.

*کاربری هم نوشت : اگر منطقی نگاه کنیم، فردی که در انتخابات شرکت کرده ، چند هفته تبلیغات کرده و رای جمع کرده و سپس در برابر نمایندگان مردم و قرآن سوگند یاد کرده و در نهایت رئیس جمهور شده «باید» برای مشکلات مملکت  «جواب و راه حل» داشته باشد.راه حل گمشده سخنان او بود هرچند پزشکیان در مجموع از اولین گفت‌وگوی زندۀ تلویزیونی موفق بیرون آمد و ۵۰ دقیقه را خود در کنترل داشت.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد