نمایندگان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم چه گفتند؟ + فیلم

کد خبر: 1309821

تعدادی از نمایندگان موافق برنامه های حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

نمایندگان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم چه گفتند؟ + فیلم

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه - ۳۰ مرداد ماه - در موافقت با برنامه‌های حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

سیمایی صراف با اشراف به مسائل حقوقی سیاست‌گذاری توانا است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی علوم گفت: نهاد دانشگاه مظهر بیداری و هوشیاری جامعه است و در دفاع از استقلال و پیشرفت کشور نقش مهمی داشته است.

سید مسعود خاتمی اضافه کرد: برنامه وزیر پیشنهادی علوم با محوریت مسئولیت اجتماعی نظام آموزشی، تحقیقاتی و فناوری است و عمده نگاه وی فرایند اثرگذار ساختن دانشگاه در حیات و مناسبات پیچیده جامعه را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: سیمایی صراف خود تحصیل علوم انسانی داشته و حقوقدان شایسته است که به مسائل حقوقی حوزه اشراف کامل دارد. با تجربه مدیریتی و اجرایی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شناخت حاصل از تعاملات، چیرگی لازم را برای حل مشکلات این مجموعه دارد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی علوم تجربه موفق دبیری هیأت دولت دوازدهم و سیزدهم را در کارنامه خود دارد. جایگاهی که به اقتضای وظایف ذاتی آن کانون شناخت و درگیر شدن با مسائل کلان کشور است.

خاتمی اضافه کرد: سیمایی صراف با اشراف علمی به مسائل حقوقی و حضور در حوزه می‌تواند سیاست‌گذاری توانا برای حل مشکلات این حوزه باشد. وی دانش‌آموخته‌ای توانا در حوزه علوم انسانی است.

وی تصریح کرد: کارنامه تحصیل او در دانشگاه‌های تراز اول و حضور در حوزه علمیه و کسب علوم در سطح بالای آن موجب می‌شود که وی مسائل و مشکلات دانشگاه و حوزه را خوب بداند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراموش نکنیم که یکی از غفلت‌ها در مرجعیت علمی، حوزه علوم انسانی است که می‌تواند در فعال‌سازی این حوزه نقش موثری داشته باشد که این قوت و توان در عملکرد سیمایی صراف موجود است و اما در مورد شرایط عمومی و شخصی، وی اعتقاد و التزام به نظام را با حضور در جنگ و کسب مدال جانبازی اثبات کرده است و در پایبندی به صداقت و پاکدستی به شهادت همه همکاران، ویژگی وی محرز است.

خاتمی با اشاره به اینکه داشتن نگاه ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی در مناصب و مسئولیت‌های مختلف در دولت دوازدهم و سیزدهم برای وی اثبات شده است، اضافه کرد: امید به آینده و نگاه مثبت به افق آینده در برنامه‌های ارائه شده سیمایی صراف مشاهده می‌شود. شایستگی علمی وی برای سکانداری این حوزه، درجه علمی و داشتن بیش از ۵۰ آثار کتاب و مقاله از امتیازات او به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۲ است.

وی در پایان تصریح کرد: از همکاران می‌خواهم که با رای قاطع به این استاد متعهد رای دهند تا شاهد شکوفایی حوزه علوم باشیم.

سیمایی صراف از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است

نماینده مردم دهدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: وزارت علوم و تحقیقات یکی از ارکان مهم حاکمیت است و نقش اساسی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عهده دارد، در راستای جلوگیری از اتکای کشور به درآمدهای نفتی و خام فروشی که بارها و بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است این وزارتخانه به عنوان یک رکن مطرح است و مهمترین عنصر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را در اختیار دارد.

حجت الاسلام سید محمد موحد بیان داشت: در این شرایط خاص، جامعه جوان دانشگاهی و دانشجو به گونه‌ای است که علاوه بر اینکه فرصت و سرمایه بسیار ارزشمندی برای کشور تلقی می‌شود به همان نسبت نیز می‌تواند منشأ تهدید باشد. بر این اساس همیشه انتخاب وزیر علوم در ادوار مختلف از طرف دولت و مجلس دارای اهمیت خاصی بوده است.

وی یادآورشد: با مشاهده برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم متوجه شدم که این فرد از ویژگی‌های منحصر به فردی در بعضی از ابعاد برخوردار است که تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی و  سوابق اجرایی از این موارد است.

انتظار می‌رود سیمایی صراف بدبینی‌ها را از محیط دانشگاه خارج کند

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نماد عینی سیاست وفاق ملی انتخاب سیمایی صراف است. وی دبیر دو دولت با دو رئیس جمهور متفاوت و با نگاه سیاسی متفاوت بوده است.

محمد بهرامی سیف‌آباد با تاکید بر اینکه می‌خواهم از سیمایی صراف حمایت کنم چون از بدنه دانشگاه است، اظهار داشت: امروز ضعف‌هایی در بحث مدیریت دانشگاه از صدر تا پایین وجود دارد. خیلی از همکاران ما صرفا علمی و برخی دیگر صرفا اجرایی هستند. این یکی از ضعف‌هایی است که در مدیریت ما وجود دارد.

وی اضافه کرد: سیمایی صراف دارای جایگاه علمی بوده و هم از بدنه وزارت علوم و هم یک حقوقدان است و با توجه به ارتباط قبلی که با هر سه قوه داشتند این‌ها را خوب می‌شناسند و یکی از مسائل بسیار مهم ما تعامل این سه قوه است و من امیدوار هستم با شجاعتی که از این بزرگوار سراغ دارم خیلی از بدبینی‌ها را از محیط دانشگاه خارج کند تا دانشگاه محیط امنی برای دانش افزایی نسل آینده کشور باشد.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: انتظار می‌رود وزارت علوم چتری بر سر اساتید و دانشجویان و راه روشنی باشد که ساحت‌های علمی و فناورانه کشور را به دنیای بیرون متصل کند.

شخصیت سیمایی صراف مورد اتفاق نمایندگان است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: به دلیل این انتخاب به دکتر پزشکیان تبریک عرض می‌کنم. امید و نشاط در مردم به ویژه جوانان ایجاد شد و انتظارات وجود دارد. تشکیل دولت وفاق ملی یکی از نقاط قوت وی است و طبق توصیه مقام معظم رهبری سعی داریم حداکثر همکاری را برای تشکیل کابینه داشته باشیم. در بررسی‌ها سعی شود به کارنامه‌ها و توانمندی علمی توجه کنیم.

احمد مرادی اضافه کرد: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی نظرات خود را اعلام کردند. دفاع بنده از سیمایی صراف در راستای تعصبی است که به وزارت علوم دارم. جایگاه این وزارتخانه بسیار ارزشند است و باید سعی کنیم فاصله دانشگاه‌ها را با دنیا کم کنیم و به همین منظور وزارتخانه نیازمند شخصی دلسوز و زحمتکش است که این خصایص در مورد وی مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اشتیاق و حس مسئولیت بیشتر نمایندگان برای ثبت نام موافق، موید آن است که این شخصیت مورد اتفاق نمایندگان است. جانبازی غیور که پایبند به مبانی اسلامی است. ورود به دانشگاه تهران با رتبه تک رقمی و اخذ مدرک دکتری، پژوهشگر برتر و تألیف کتب متعدد و سوابق آموزشی در دانشگاه‌های کشور و همکاری‌های علمی و آموزشی با قوا، سوابقی است که باعث شده سیمایی صراف برنامه‌ها را بر اساس مباحث علمی ارائه کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید بر توسعه رشته‌های میان رشته‌ای و برآورده ساختن نیازهای جامعه، صنعت و توسعه اقتصاد دانش بنیان مستلزم توسعه همکاری میان صنعت و دانشگاه است که برگرفته از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه توسعه هفتم است. نگاه به این برنامه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند اثر گذار باشد.

مرادی افزود: سیمایی صراف معتقد است نیروی انسانی با انگیزه می‌تواند محرک توسعه باشد. وی یقین دارد آسایش فکری یاوران علمی اعم از اساتید و دانشجویان نقطه عطفی است که نظام علمی نخبه ساز را فراهم کند و امید است از این پس شاهد مهاجرت نخبگان نباشیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش و سلامت روان کشور را گسترش دهیم. این نگاه می‌تواند حال مردم و اساتید و دانشجویان را خوب کند.

وی با تاکید بر اینکه با حضور سیمایی صراف در وزارتخانه حال مردم خوب خواهد شد، گفت: از این راه می‌توان مسیر پیشرفت را طی کرد و مردم استان‌های محروم می‌توانند خواسته‌های خود را در مسیر هدفمند دنبال کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه استفاده از چهره‌های علمی از چپ و راست از جمله برنامه های سیمایی صراف است، تصریح کرد: وی شخصیتی پاکدست، جامع نگر، دلسوز و عاشق به خدمت مردم و مسلط به مسائل وزارتخانه است. این موارد را چهره‌های علمی کشور بیان کردند. این شخصیت با رویکرد اعتدالی با تشکیل دولت وفاق ملی دانشجویان را مدنظر خواهد داشت.

 

به گزارش ایرنا، هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، امروز سه شنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳- در صحن مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۲۲ نفر از نمایندگان آغاز شد.

نمایندگان در ۶ جلسه گذشته که از ۲۷ مردادماه آغاز شده است تاکنون صلاحیت و برنامه های علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را بررسی کرده و در موافقت یا مخالفت برنامه های وزیران پیشنهادی، به تشریح دیدگاه های خود پرداخته اند.

قرار است نمایندگان در جلسه نوبت صبح امروز نیز صلاحیت و برنامه های سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را بحث و بررسی کنند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد