عباس امیری‌فر در گفت‌وگو با «فردا»:

فضای مجلس در بررسی رأی اعتمادها خوب و کارشناسی است

کد خبر: 1309360

یک فعال سیاسی گفت: هیچ نماینده‌ای قصد مقابله با آقای پزشکیان را ندارد و اگر نقدی هست، در چارچوب سخنان کارشناسی است.

فضای مجلس در بررسی رأی اعتمادها خوب و کارشناسی است

گروه سیاست سایت فردا: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است؛ فرایندی که تا چند روز آینده هم طول می‌کشد.

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی، درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به «فردا» گفت: «من در مجموع فضای مجلس نسبت به کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان را خوب و کارشناسی می‌بینم. انتقادهایی هم که هیئت وزرای پیشنهادی یا برنامه‌ها می‌شود طبیعی است اما در کلیت هیچ نماینده‌ای قصد مقابله با آقای پزشکیان را ندارد و اگر نقدی هست، در چارچوب سخنان کارشناسی است. آقای پزشکیان هم صادقانه سخن گفت و منتقدان هم مؤدبانه بحث‌های خود را مطرح کردند و البته موافقان هم با استدلال از موضع خود دفاع کردند».

او ادامه داد: «ترکیب وزرای پیشنهادی، ترکیب خوبی است و این نقد که ممکن است این ترکیب با آقای پزشکیان ناهماهنگ عمل کنند، درست نیست زیرا وزرا پیش از آنکه معرفی شوند، متعهد می‌شوند که در سیاست‌های دولت را پیش ببرند. از طرفی چند وزیراز جمله وزرای وزارتخانه‌های امور خارجه، دفاع، اطلاعات و کشور با مشورت رهبری معرفی شده‌اند و در مجموع هم نظر رهبر انقلاب مثبت است. با این اوصاف به نظرم مشکل هماهنگی بین وزرا و رئیس‌جمهور وجود نخواهد داشت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «البته انتظار می‌رفت کابینه جوان‌تری را شاهد باشیم اما حالا هم دیر نشده و می‌شود استاندارها و معاون‌های وزرا را از میان افراد زیر شصت سال انتخاب شوند».

امیری‌فر در پایان گفت: «من فکر می‌کنم قدری بر سر آقایان ظفرقندی، میدری و همتی چالش وجود داشته باشد و آنها یا با رأی شکننده وزیر شوند یا رأی اعتماد نگیرند. بقیه مشکلی ندارند و احتمالا رأی اعتماد می‌گیرند».

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد