جلسه علنی نوبت عصر مجلس/ جزئیات بررسی برنامه‌های دولت چهاردهم در مجلس

کد خبر: 1309150

جلسه علنی نوبت عصر مجلس برای ادامه بررسی برنامه‌های دولت چهاردهم آغاز شد.

جلسه علنی نوبت عصر مجلس/ جزئیات بررسی برنامه‌های دولت چهاردهم در مجلس

نمایندگان مجلس در جلسات علنی نوبت صبح و عصر مجلس کلیات برنامه دولت چهاردهم را بررسی کردند؛ نمایندگان موافق و مخالف و رییس جمهور به ارائه توضیحاتی پرداختند که فرصت ۹۰ دقیقه‌ای از صحبت‌های رییس جمهور باقی ماند و بین نمایندگان متقاضی تقسیم شد تا به دفاع از برنامه دولت بپردازند. با اتمام بررسی کلیات برنامه دولت چهاردهم، رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی طبق حروف الفبای وزارت‌خانه‌ها شروع شد.

ابتدا صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گرفت؛ نماینده‌ای به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت نکرد لذا وزیر پیشنهادی در فرصت ۳۰ دقیقه‌ای به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

سپس نوبت به بررسی صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید؛ بعد از اظهارات دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف، وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح کرد.

با اتمام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه نوبت عصر امروز مجلس به پایان رسید؛ نشست بعدی مجلس فردا (یکشنبه) ساعت ۷:۴۵ صبح برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم و ابتدا با بررسی صلاحیت حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات تشکیل می‌شود.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالاً چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

پایان اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

وی گفت: جلسه علنی بعدی مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم ساعت ۷:۴۵ صبح فردا یکشنبه (۲۸ مرداد ماه) برگزار خواهد شد.

پایان اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان

گفتنی است، در جلسه علنی صبح و عصر امروز مجلس شورای اسلامی ابتدا کلیت برنامه دولت چهاردهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ادامه برنامه‌ها و صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.

هاشمی: تلاش می‌کنیم تا شاهد عدالت اطلاعاتی در کشور باشیم

ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از برنامه‌های خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در سال ۱۳۵۵ در منطقه‌ای متولد شدم که نه وضعیت عمرانی و نه وضعیت بهداشتی و نه امکانات آموزشی مناسبی نداشت. اما با پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج روند پیشرفت و توسعه منطقه آغاز و جبران محرومیت‌ها شروع شد. در این میان نهضت آموزشی در منطقه ما گسترش یافت و جریانی مبارک که در سال‌های قبل با محوریت نظام آموزش عشایر بنیان گذاشته شده بود و پدر، عمو و دایی بنده از اولین معلمان همان نظام شرافتمند بودند.

وی افزود: پس از اخذ دیپلم در حوزه نرم افزار و در نهایت، هوش مصنوعی ادامه تحصیل دادم. رشته‌ای که اگرچه در سه دهه پیش شناخته شده نبود اما افراد مطلع می‌دانستند که آینده کشور و دنیا وابسته به چنین رشته‌ای خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: تجربه ۲۰ ساله تدریس و تحقیق در دانشگاه‌های شیراز و تهران و نیز ۱۴ سال مدیریت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطوح ملی و استانی و نیز تجربه آموزش در مناطق محروم این نکته را با همه وجودم احساس کردم که باید به مناطق مختلف کشور با نگاه عدالت محور خدمت کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: می‌خواهم استواری‌ام را بر عهدی که در همه این سال‌ها با خود داشتم تجدید کنم که برای بهبود وضعیت و پیشرفت همه‌جانبه کشور از هیچ کوششی فروگذار نکنم. در این مسیر و مسیر حرکت به سمت اهداف بلند، تسلیم ناملایمات، کمبودها و دشواری‌ها نشوم. بلکه همه توان و ظرفیتم را برای تحقق بهترین‌ها بسیج نمایم.

وی افزود: بی تردید موفقیت در این مهم به جز فضل الهی و همراهی دولت و مجلس و همه همکاران و نهادهای ذی مدخل میسر نخواهد شد. همکاری و تعامل مهمی که با محوریت ایده رئیس جمهور محترم، تحت عنوان کابینه وفاق ملی امروز رنگ واقعیت به خود گرفته است.

هاشمی: تلاش می‌کنیم تا شاهد عدالت اطلاعاتی در کشور باشیم

هاشمی تاکید کرد: بنده در طول مدت فعالیت و خدمات انجام شده، چه در دانشگاه و چه در مدیریت در قوای مجریه و قضائیه، از سطوح استانی تا سطوح ملی، رویه و دیدگاهم تعامل، اجماع سازی و مفاهمه با ذی نفعان برای حداکثر نمودن منافع ملی بوده و عمیقاً با ایده وفاق ملی خو گرفته‌ام. عمیقاً باور دارم دانایی، مقدمه توانایی و قدرت است. علم و قدرت در همسایگی همدیگر قرار دارند.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بنا بر این دارم که این همراهی صاحبان علم و اندیشه در کشور را به نحو احسن مورد بهره برداری و استفاده قرار دهم که ان شاء الله موجب حکمرانی کارآمد و عزتمندانه در تمام عرصه‌های مدیریتی و اجرایی کشور خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: اگر ما دنبال حکمرانی قدرتمند در فضای مجازی و رسیدن به جایگاه شایسته در دنیا هستیم، راه‌کار آن رسیدن به مرزهای دانش است. بی گمان یکی از وزراتخانه‌هایی که می‌تواند در این راستا پیشرفت کشور را تضمین کند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این وزارتخانه پیشران بسیاری از صنایع مختلف در کشور خواهد بود. همه صنایع عملاً با این حوزه ممزوج شده‌اند. بدون این امکان، استفاده از ظرفیت‌های اثرگذاری در فضای مجازی در دنیای پیرامونی میسر نخواهد بود.

رضایی کوچی: ستار هاشمی بهتر از هر کسی چالش‌های وزارت ارتباطات را می‌شناسد

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «خانواده آقای هاشمی در استان فارس زندگی می‌کنند و جز خانواده‌های خوش‌نام هستند»، اظهار کرد: آقای دکتر ستار هاشمی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت رتبه نخست را کسب کرده و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز است؛ او جوان‌ترین استاد تمام هوش مصنوعی در ایران و یکی از ۱۰ متفکر برتر هوش مصنوعی در کشور و در زمره دو درصد دانشمندان برتر جهانی است.

رضایی کوچی: ستار هاشمی بهتر از هر کسی چالش‌های وزارت ارتباطات را می‌شناسد

وی تاکید کرد: آقای هاشمی کارشناسی، مدیر کلی و نهایتاً معاونت یک وزارتخانه را بر عهده داشته است و اگر به دنبال تحول و حرکت رو به جلو باشیم باید برنامه‌ریزی و مدیریت را به افرادی بسپاریم که از درون همان حوزه هستند. امروز با انتخاب دکتر ستار هاشمی که مورد استقبال بدنه کارشناسی این وزارتخانه قرار گرفته است موجب خوشحالی و اراده بیشتر در بدنه این وزارتخانه خواهیم بود. او بهتر از هر کسی چالش‌های این وزارتخانه را می‌شناسد و راهکارهای حل آنها را می‌داند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دنیا با سرعت بسیاری به سوی آینده پیش می‌رود و امروز دنیای دیجیتال چنان بر ابعاد مختلف زندگی اجتماعی ما عجین شده هست که حتی تصور یک درصد زندگی بدون آن ممکن نیست و اینترنت بخش لاینفک از زندگی بشر شده است، عنوان کرد: با افزایش جمعیت و کمبود منابع نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌های اداره کشور جز در استفاده حداکثری از فضای الکترونیک چاره‌ای نیست؛ هوش مصنوعی پدیده شگفت انگیزی است که همه نظم‌های قبلی را به طور غیر قابل تصوری به هم زده است و آقای هاشمی اشراف کامل به این موضوع مهم و اساسی کشور دارد.

قالیباف: مجلس به کارآمدی رأی می‌دهد

محمدباقر قالیباف در حاشیه صحن علنی روز شنبه ۲۷ مرداد مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی در پاسخ به این سوال مجلس با چه رویکردی به کابینه نگاه می‌کند و رای خواهد داد؟ با بیان اینکه برای مجلس کارآمدی مهم است، گفت: دغدغه ای که مردم دارند این است که مشکلات آنها را حل کنیم و این مهمترین موضوع است و حتماً رویکرد انقلابی و به تعبیر رهبر انقلاب، ایمان داشتن به آرمان‌های انقلاب و اندیشه سیاسی امام (ره) هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

قالیباف: مجلس به کارآمدی رأی می‌دهد

وی بیان کرد: مطمئن هستم، مجلس به این دو عنصر توجه دارد و کار را پیش می‌برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعتاً دستگاه‌های نظارتی موضوع صلاحیت افراد در ابعاد مختلف اعم از بُعد امنیتی، سیاسی و سلامت را انجام می‌دهند.

قالیباف گفت: این بخش هم حتماً مورد توجه مجلس است.

حسین پور: هاشمی با پیچ و خم‌های وزارت ارتباطات به خوبی آشنایی دارد

کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه سید ستار هاشمی فردی متعهد، حرفه‌ای و شناخته شده در عرصه فناوری و نوآوری کشور است عنوان کرد: او استاد تمام هوش مصنوعی و یکی از پژوهشگران برتر این حوزه است که طی سال‌های اخیر اثرات مثبتی از آنچه در مناصب دولتی و چه در مناصب حاکمیتی به جای گذاشته است؛ دکتر هاشمی مراحل پیشرفت کاری خود را به صورت سلسله مراتبی و از مدیر کلی در استان فارس گرفته تا معاونت نوآوری وزارت ارتباط با سخت‌کوشی و پشتکار گذرانده است و با پیچ و خم‌های این وزارت‌خانه به خوبی آشنایی دارد و این مزیت می‌تواند به ایشان در تعامل پویا با بدنه وزارتخانه و چالش‌های آن کمک ارزشمندی نماید.

وی افزود: در برنامه‌های پیشنهادی دکتر هاشمی بر موارد متعددی از جمله توسعه زیرساخت‌های دیجیتال و استفاده از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی برای بهبود دسترسی شهروندان به خدمات دولتی و غیره تاکید شده است.

حسین پور: هاشمی با پیچ و خم‌های وزارت ارتباطات به خوبی آشنایی دارد

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دکتر هاشمی فقط یک فرد نیست بلکه نماد یک جوان نخبه ایرانی است که توانسته است با تلاش و پشتکار در نظام مقدس اسلامی رشد و بالندگی پیدا کند گفت: ما با آرای با رای موافق خود به او می‌توانیم این سیگنال را به جامعه جوان نخبه کشور بدهیم که مجلس ما پشتوانه جوان‌گرایی و شایسته سالاری است؛ بیایید از کاندیدایی حمایت کنیم که آمده است تاثیری مثبت بر جامعه ما به ویژه جوانان نخبه بگذارد. از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم که با حمایت و رای به وزیر جوان راه بلند گام مهم در فراهم‌سازی فرصت‌های رشد نوآورانه بردارید بیایید با هم آینده‌ای بسازیم که در آن فضای مجازی پلی بین دولت و ملت باشد و نه تهدیدی مزمن.

حسین‌پور گفت: جامعیت کارهای علمی وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه امنیت سایبری و فناوری‌های نوین و نیز سوابق مدیریتی ایشان در دو قوه مجریه و قضاییه در طراحی و اجرای پروژه‌های فناورانه در تراز کشوری نشان از کارآمدی اوست؛ او هر دو تخصص سخت‌افزار و نرم‌افزار را دارد؛ این در حالیست که یکی از بزرگترین نقایص در کارآمدی مدیران کشور نداشتن بینش توأمان سخت افزاری و نرم‌افزاری است.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها یک نهاد نیست بلکه این وزارتخانه زمینه‌ساز و محرک راهبردهای اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است و بیش از دیروز نیازمند مدیری راهبردی است. ایشان بر خلاف بسیاری از متخصصین این حوزه قادر به تولید گوشی‌هایی با فناوری ایرانی هستند. دکتر هاشمی از پیشتازان مدیریت در حوزه هوش مصنوعی و آزمون پس داده است و این یعنی بینش توأمان راهبردی و تمدنی. ‌‌‌‌

ذوالنوری: از رئیس جمهور بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات متشکرم

مجتبی ذوالنوری در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: از رئیس جمهور محترم تشکر ویژه دارم بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات؛ نخبه علمی کشوری و جهانی، جناب آقای دکتر ستار هاشمی.

وی افزود: امروز اینترنت نه‌تنها جزو لاینفک زندگی همه مردم است، بلکه در حقیقت اساس زندگی مردم به او وابسته است. ما دولت الکترونیک را داریم ترویج می‌دهیم. امروز حاکمیت ملی کشورها، حاکمیت اقتصاد ریالی، پولی و بانکی، حاکمیت نظامی و امنیتی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی متأثر از فضای مجازی و اینترنت است.

ذوالنوری: از رئیس جمهور بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات متشکرم


ذوالنوری تاکید کرد: در آینده نزدیک این مصاف بسیار عمیق‌تر خواهد شد. با اجرایی شدن پروژه بسیار گسترده استارلینک و فعال شدن ده‌ها هزار ماهواره در مدار لئو، مدار نئو، هئو و ژئو، و ماهواره‌های مختلف پژوهشی، مخابراتی، تجاری و جاسوسی در بالای سر ما، ما شرایط بسیار پیچیده‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز حملات سایبری می‌تواند پدافند غیرعامل ما را تحت تأثیر قرار دهد. امروز باید بپذیریم که اقتصاد مردم ما ارتباط ما با دنیا، تبادل اطلاعات ما، به میزان اقتدار ما در عرصه فضای مجازی بستگی دارد. کسی نمی‌تواند این را انکار کند. امروز ظهور پلتفرم‌ها و پیام رسان‌ها، بدافزارها، نرم‌افزارها، می‌تواند همه ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تشکیل شبکه ملی اینترنت پایه‌ای که در تأمین موتور جست‌وجو، فضای ابری، محتوای لازم، پلتفرم‌های لازم و همه نیازمندی‌ها به شکلی که هم تهدیدات را دفع کند و هم ارتباط دانشمندان ما، پژوهشگران ما، نخبگان ما، تجار ما را با دنیا بتواند تأمین کند؛ امروز یک نیاز و ضرورت جدی است.

وی افزود: خبر دارید که در همه آشوب‌ها آن چیزی که امنیت ملی را تهدید می‌کند، استفاده از فضای مجازی توسط دشمن است. ممکن است گزینه‌های متعددی برای این مسئولیت وجود داشته باشند. اینجا من تشکر جدی از جناب آقای دکتر پزشکیان دارم که یک نخبه جوان را سکاندار این کشتی ترقی و تعالی قرار داده. جناب آقای دکتر ستار هاشمی از ۲ درصد نخبگان برتر دنیا در این عرصه است. شما نمی‌توانید عرصه‌ای را در کشور در زمینه آی تی، دولت الکترونیک، ایجاد پلتفرم‌ها، گسترش فضای الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی و فضای سایبر و محیط اینترنت به نظر آورید که آنجا جای پای تأثیرگذاری آقای ستاد هاشمی مشهود نباشد.

وی در پایان گفت: عزیزانی هم که به‌عنوان مخالف صحبت کردند، ضمن احترام به فرمایشاتشان، نکته جان‌داری نگفتند که رد مسئولیت ایشان باشد.

نقدعلی : مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی نوبت عصر امروز شنبه (۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی، گفت: مخالفی برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ثبت نام نکرد و برنامه‌های وی مورد قبول نمایندگان بود، با وجود این بنده تذکری درباره ضرورت رفع تبعیض می‌دهم.

نقدعلی : مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از رئیس جمهور و وزیر بعدی آموزش و پرورش درخواست می‌کنم که حل مشکلات بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و همچنین پرسنل اداری سازمان نوسازی را که مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان نشدند، در اولویت قرار دهند.

داداشی: برنامه وزیر ارتباطات برای عدم آنتن‌دهی چیست؟

داداشی: برنامه وزیر ارتباطات برای عدم آنتن‌دهی چیست؟

نماینده آستارا در بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم به عنوان نماینده مخالف در صحن علنی مجلس در نوبت بعد از ظهر، اظهار کرد: آقای هاشمی! شما انسان شایسته‌ای هستید. من از سر دلسوزی با شما صحبت‌هایی دارم و خدای ناکرده این حس در شما به وجود نیاید که از سر عداوت حرف می‌زنند ما در کشورمان مشکلات عدیده‌ای در حوزه وزارت ارتباطات داریم و سایر نمایندگان در هر روستایی که می‌رویم مشکل آنتن دهی دارند.

 

وی افزود: ما مورد گلایه و سوال مردم هستیم مردم به شما دسترسی ندارند و نمی‌توانند شما را پیدا کنند و نمی‌توانند معاونین شما را پیدا کنند و بعداً مردم نمی‌توانند مدیران ارشد شما را در استان‌ها پیدا کنند و به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند. از عدم آنتن دهی در روستاها مردم عصبانی هستند و در اماکن گردشگری نیز پوشش آنتن‌های مختلف وجود ندارد.

فاطمی: اولین وظیفه وزیر ارتباطات افزایش سرعت اینترنت است

داوود فاطمی نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز رقابت بر سر توسعه هوش مصنوعی است، گفت: تحول در حوزره‌های مربوط به وزارت ارتباطات ساده نیست و این تحول شئون زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. در دهه شصت زندگی نمی‌کنیم بلکه در دهکده جهانی شبکه اطلاعات زندگی می‌کنیم.

وی افزود: وزیری می‌خواهیم که مسائل روز را به خوبی بفهمد و بتوانند تیمی از برترین نخبگان را در این عرصه دور هم جمع کند و او کسی نیست جز دکتر ستار هاشمی.

فاطمی: اولین وظیفه وزیر ارتباطات افزایش سرعت اینترنت است

فاطمی با تاکید بر اینکه باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و بروی این تمرکز کنیم که وزارت ارتباطات امنیت اطلاعات ما را تضمین و برای پیچیده‌ترین حوزه‌های فناورانه سیاستگذاری کند، گفت: ستار هاشمی مرد زمانه خود است و بر حوزه هوش مصنوعی مسلط است و در پست‌های قبلی خود با چالش‌هایی که درباره آن سخن گفته‌ایم دست و پنجه نرم کرده است. ستار هاشمی می‌تواند بخش دولتی و حاکمیتی و خصوصی را به هم پیوند دهد و ارتباط را با دانشگاه و بخش خصوصی و دولتی برقرار کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: وزارت ارتباطات سازمانی است که باید در آن تصمیماتی سخت گرفت و ستار هاشمی مرد میدان‌های سخت و پیچیده است و می‌تواند در زمان مناسب تصمیمات حیاتی بگیرد.

وی افزود: در زمانه‌ای که غرب و شرق بر روی آخرین فناوری‌های اطلاعاتی در حال نبرد هستند و نبردهای میدانی جای خود را به نبردهای سایبری داده و شرکت‌های دانش بنیان در حال سبقت گرفتن از هم هستند، نمی‌توانیم مثل گذشته فکر کنیم.

فاطمی تصریح کرد: نباید از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار معجزه داشت چون چالش‌های اساسی پیش پایش خواهد بود ولی اولین وظیفه افزایش سرعت اینترنت است و دومین برنامه توجیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رفع فیلتر است.

رسایی: سیاست شترمرغی حاکم است/ باید یقه فیلترشکن فروشان گرفته شود

حمید رسایی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی هیچ راهکاری برای اجرایی کردن وظایف قانونی خود ارائه نداده است.

وی ادامه داد: سیاست شترمرغی در کشور حاکم است. باید یقه فیلتر شکن فروشان گرفته شود.

رسایی: سیاست شترمرغی حاکم است/ باید یقه فیلترشکن فروشان گرفته شود

 

مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

در جلسه نوبت عصر شنبه (۲۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از رسیدگی به کلیات برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، بررسی برنامه‌های «ستار هاشمی» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که کمیسیون فرهنگی مجلس با آن مخالفت کرد.

مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

 

صالحی: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

مسلم صالحی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

وی ادامه داد: هاشمی جوان‌ترین عضو کابینه است اما آیا تجربه و اشراف کافی بر این وزارتخانه کلیدی را دارد.

صالحی: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

 

حاجی‌دلیگانی در تذکر شفاهی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به موضوع آموزش رایگان توجه داشته باشد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دفاع از عملکرد دولت و به جای رئیس جمهور سخن گفتند، اما بخشی از صحبت‌های آنان عملاً پاسخ به سوالات ما نمایندگان نبود و لازم دانستم که این موضوع را متذکر شوم.

حاجی‌دلیگانی در تذکر شفاهی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به موضوع آموزش رایگان توجه داشته باشد

وی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی، باید لوازم آموزش و پرورش رایگان برای همه اقشار کشور فراهم شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مطالبی که کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ارائه کرد، مباحث خوبی مطرح شد و تاکید کرد تربیت نسل باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و افکار و دیدگاه‌های خوبی بود، اما وی درباره اصل ۳۰ قانون اساسی و آموزش رایگان صحبت نکرد که باید این موضوع مدنظر وی باشد.

راستینه خبر داد؛ مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پس از بررسی‌های متعدد پیرامون برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، صلاحیت وی مورد تایید اعضای این کمیسیون قرار نگرفت.

راستینه خبر داد؛ مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات

 

سعیدی اعلام کرد: موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت و تاکید کرد که برنامه‌های وی مورد تایید اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

سعیدی اعلام کرد:  موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

 

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات در مجلس آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

کاظمی: مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم

علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به بیان سخن پرداخت و ادامه داد: با درود بر روان پاک شهدای دفاع مقدس و شهدای مظلوم سرزمین‌های مقاومت و شهید خدمت آیت الله رئیسی و شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین شهدای بالا قدر تعلیم و تربیت شهیدان با هنر و رجایی و ۴۱ هزار دانش آموز و معلم شهید که در راه استقلال این سرزمین گام‌های بلندی برداشتند و نامشان جاودانه خواهد ماند، صحبت خود را آغاز می‌کنم.

وی افزود: خدای بزرگ را شاکرم که امروز به عنوان یک معلم در محضر شما هستم تا برنامه دولت چهاردهم در خصوص وزارت مهم آموزش و پرورش را ارائه دهم و نقطه نظرات خود را به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه بیان کنم.

کاظمی: مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم

کاظمی با طرح این موضوع که من با افتخار مسیر حرفه‌ای خود را در مدارس نقطه صفر مرزی آغاز کردم، گفت: تمامی سطوح وزارت آموزش و پرورش تا سرپرستی این وزارتخانه را طی کردند و فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالش‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش کشور آشنا هستم و مدد به تجربه طولانی مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم.

هاشمی‌نیا: حضور همه سلایق در کابینه چهاردهم به معنای «وفاق ملی» است

هادی هاشمی‌نیا در جلسه علنی عصر شنبه -۲۷ مردادماه- مجلس شورای اسلامی با استفاده از بخشی از زمانی که رئیس جمهور در اختیار نمایندگان گذاشت در موافقت با کلیات بررسی برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم خطاب به نمایندگان گفت: منش و رفتار رئیس جمهور در شعارهای انتخاباتی و عمل که کابینه را معرفی کرد نشان داد که صادق و منصف و عادل است.

هاشمی‌نیا: حضور هم سلایق در کابینه چهاردهم به معنای «وفاق ملی» است

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به دنبال حلقه مفقوده‌ای می‌گردیم که وفاق ملی را به هم پیوند بزنیم؛ به‌دنبال همصدایی، همگرایی برای پیشبرد اهداف جامعه هستیم، ما نماینده مردم هستیم و تلاش می‌کنیم که مشکلات مردم رفع و حل و فصل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد: رئیس جمهور گشایشی نو در سیاست و اخلاق بنا نهاد که در کابینه‌های قبلی این طریق و روش نبود، ما باید این روز را مبارک بدانیم زیرا در این روز مبارک به فرموده رهبر فرزانه انقلاب بین مجلس و دولت اتحادی شکل گرفت تا وفاق ملی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به تاسی از مولی‌یمان علی (ع) در پی رضایت خدا و خلق خداست و باید تلاش کنیم موفق شود زیرا موفقیت او موفقیت ملت ایران است.

هاشمی‌نیا ادامه داد: معرفی بانوی ارزشمند برای تصدی وزارتخانه نشانه این است که به توانمندی بانوان اعتقاد دارد و این کار ارزشمندی است؛ خانم صادق فردی پاکدست و فرزند شهید است و تجربه کافی را در این زمینه دارد. آقای پاکنژاد از دل وزارت نفت آمده و در این کار متخصص است و می‌تواند در تولید، فروش و توزیع ناترازی موجود را رفع کند.

عضو کمیسیون کشاورزی افزود: آقای کاظمی از بدنه آموزش و پرورش است چم و خم این وزارتخانه بزرگ را می‌شناسد و می‌داند چه کاری باید انجام دهد. شناخت دارد که نهضتی‌ها، خرید خدمت‌ها، پیش دبستانی‌ها و تمام نیروهایی که رسمی و غیر رسمی هستند چگونه کار می‌کنند و چگونه باید این امور را این امور را حل و فصل کند.

هاشمی‌نیا بیان کرد: سردار مومنی فردی متدین و متعادل است رابطه حسنه‌ای با نمایندگان دولت دارد و ما باور داریم که در تعامل خواهد بود و این خود خصیصه خوبی برای وزارت کشور است.

وی گفت: عبدالناصر ناصر همتی در اقتصاد خبره است اجازه دهیم که شورای هماهنگی اقتصادی را فعال کند و ارزش پول ملی را ارتقا بدهد. آقای نوری که از بدو تولد تا به امروز در حوزه کشاورزی بوده یعنی کشاورزاده است و در این کار تخصص دارد.

هاشمی‌نیا با تاکید بر اینکه باید از پیش‌داوری و قضاوت عجولانه بپرهیزیم، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری از همه سلایق در کابینه استفاده کرده که به معنای وفاق ملی است، با این وسعت دید یعنی اینکه رئیس جمهوری قصد دارد از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای حل و فصل امور استفاده کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نباید کاسه داغ‌تر از آش باشیم مگر رهبر فرزانه انقلاب نفرمودند که دولت را همراهی کنید. بنابراین کسانی که معرفی کردند حتماً شاخصه‌ها و توانمندی‌هایی دارند که می‌توانند مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس مخالف نداشت  

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اینکه در بررسی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نماینده مخالفی ثبت نام نکرده است، وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه‌ها و دفاع از خود می‌پردازد.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس و با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفی نداشت، نمایندگان موافق هم صحبت نکردند و بلافاصله بعد از قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

 

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

وی بیان کرد: علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از جامعه بزرگ معلمان کشور است و سال‌ها در مدارس مختلف تدریس کرده و تجربه مدیریت در وزارت آموزش و پرورش را دارد.

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاظمی بسیاری از چالش‌های وزارت آموزش و پرورش را می‌شناسد، اما برنامه تحولی خاصی برای حل آنها در جلسه کمیسیون آموزش مجلس ارائه نداد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد و قول وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات، کمیسیون آموزش مجلس با پیشنهاد تصدی وی برای پست آموزش و پرورش با اکثریت آرا موافقت کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد