شهر موشکی بیخ گوش اسرائیل

کد خبر: 1309031

حزب‌ا... لبنان تصاویری از تأسیسات نظامی وشهر موشکی عظیمی به‌نام «عماد ۴» منتشر کرد که در آن سکوهای بزرگ پرتاب موشک در دل کوه‌ها قرار دارد

شهر موشکی بیخ گوش اسرائیل

ارتش های مدرن به ندرت مجهز به شهرهای موشکی هستند اما حزب ا... لبنان تبدیل به اولین بازیگر غیردولتی در این کره خاکی شده که مجهز به شهرهای زیرزمینی موشکی با قابلیت سیلوهای پرتاب موشک شده است.جنبش مقاومت اسلامی لبنان تصاویری از تاسیسات نظامی عظیمی به‌نام عماد۴ را تحت عنوان «کوه‌های ما، زرادخانه‌های ماست» منتشر کرد که در آن سکوهای بزرگ پرتاب موشک وجود دارد.برای اولین بار است که این شهر موشکی حزب ا... به نمایش گذاشته می شود. زرادخانه ای که موشک های سنگین با برد ۱۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را در خود جای داده است.به نوشته المیادین ، کلیپی که از تاسیسات «عماد ۴» منتشر شد، صرفاً نمونه‌ کوچکی از نیروی بزرگ موشکی حزب‌ا... لبنان است.

این مرکز توسط شهید عماد مغنیه با تیم ویژه‌ای که مستقیماً با دبیرکل حزب ا...، سید حسن نصرا... مرتبط است، مدیریت می‌شود. این تاسیسات به ده‌ها مکانیسم برای پرتاب موشک‌های سنگین کالیبر ۲۲۰ و ۳۰۳ و انواع مهم دیگر موشک‌ها مجهز است. این تاسیسات دارای زاغه‌های ذخیره موشک برای مهمات پرتاب‌کننده‌ها پس از شلیک اول، با تعدادی جایگاه پرتاب از چندین زاویه است. این مرکز دارای یک سامانه فنی یکپارچه با یک سامانه ارتباطی در داخل و خارج از آن است. سامانه فنی تاسیسات «عماد ۴» دارای رمزگذاری ویژه با فرمان دریافت فرمان شلیک در چند دقیقه است. مقاومت امکانات دیگری نیز دارد که گسترده‌تر و مهم‌تر است؛ موشک‌هایی بزرگ‌تر و سنگین‌تر و موشک‌هایی دقیق‌تر و مهم‌تر. این مرکز مجهز به یک بیمارستان صحرایی و نیازهای مختلف زندگی است که برای مدت کمتر از ۸ ماه و حداکثر تا یک سال کامل، پاسخگوی کارکنان آن است.

به نوشته المیادین،این مرکز، شامل یک تیم لجستیک یکپارچه و تیم‌های ساخت‌وساز، حفاظت، ذخیره و تیراندازی است که دستورات تیراندازی را بر اساس مختصات آماده دریافت می‌کنند..کانال اخبار سوریه نوشت:عظمت این پایگاه به گونه‌ای است که تمام محاسبات دشمن را به هم ریخته است. در طول ۱۵ سال گذشته رژیم صهیونیستی بارها ادعا کرده بود که می‌خواهد از انتقال سلاح و تجهیزات به حزب ا... جلوگیری کند اما حالا در برابر چشم همه مهندسی رزمی مقاومت این بار در لبنان خودش را نشان می‌دهد. شهری موشکی که در آن موشک‌هایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر وجود دارند و بسیاری از لانچرهای آن ساخت یگان مهندسی رزمی حزب ا... است.

انتشار این ویدئو برای برهم زدن تمام محاسبات رژیم صهیونیستی که  فکر می‌کرد همه جا غزه است و می‌تواند بمباران کند و خودش آسیبی نبیند، کافی است. در واقع فرماندهی مقاومت در لبنان با انتشار این ویدئو به سرکرده‌های صهیونیست یادآور شدند که آن چه از حزب‌ا... می‌دانند با آن چه که نمی‌دانند قطره در برابر دریاست . در واقع آن چه از این شهر موشکی مشاهده کردید، شاید ۱۰ درصد از چیزی باشد که در طول ۱۵ سال گذشته با تلاش شبانه روزی یگان مهندسی محور مقاومت بر اساس نیازمندی‌های مبارزه به جنگ با دشمن صهیونیستی ساخته شده است. شاید اگر روزی آن هایی که در ساخت این تاسیسات مشارکت داشته و متاسفانه برخی از آن ها نیز در طول سال‌های گذشته به شهادت رسیدند به زبان درآیند، تازه متوجه می‌شوید که با چه عظمت و با چه دنیایی روبه رو هستید.

در واقع با انتشار این ویدئو حزب ا... به رژیم هشدار داد که کدام طرف زودتر به عصر حجر برمی‌گردد. حال و روز شهرک نشینان چند ملیتی با دیدن این ویدئو بیش از همه تماشایی خواهد بود. آن ها تازه فهمیدند که آن چه رژیم تروریست آن ها در طول این سال‌ها با تبلیغات درباره جلوگیری از رسیدن تسلیحات به حزب ا... گفته دروغی بیش نبوده است. دروغی که نتانیاهو در طول ۱۷ سال گذشته با تکیه بر آن کلاه شهرک نشینان چند ملیتی مهاجر را برداشت و هر بار توانست رای بیاورد،  فکر می‌کرد با حمله به چند نقطه در سوریه یا ترور چند تن از فرماندهان ایرانی، لبنانی و سوری برگ برنده را در اختیار دارد اما برگ برنده جایی در زیر زمین قرار دارد که حالا فقط گوشه کوچکی از دنیای پیچیده ایجاد شده توسط مقاومت به نمایش درآمده است.

این که حزب ا... چند شهر موشکی مانند آن چه در این ویدئو منتشر شد، دارد حالا به سوالی مکرر و پیچیده برای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم تبدیل شده است. صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که اگر جنوب لیتانی را به صورت شبانه روزی بمباران کنند می‌توانند قدرت موشکی و رزمی مقاومت را مختل کنند اما امروز و با این ویدئو فهمیدند آن چه را تا امروز می‌دانستند باید از نو و دوباره بازنویسی کنند که در برابر چنین قدرتی که می‌تواند در یک لحظه بیش از چند صد موشک به مرکز سرزمین‌های اشغالی شلیک کند دشمن هیچ قدرتی برای مقابله ندارد.

خراسان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد