برنامه‌ها و اولویت‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی چیست؟

کد خبر: 1308574

سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» برنامه‌ها و اولویت‌های خود در این وزارتخانه را منتشر کرد.

برنامه‌ها و اولویت‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی چیست؟

اهمیت حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تعیین وضع موجود و شناسایی ظرفیت های آن و تحلیل نقاط قوت و ضعف و راهبردها و رسیدن به اهداف، مهمترین نکات در برنامه پیشنهادی سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» است.

در برنامه وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» تلاش شده مطابق برنامه هفتم توسعه کشور نکات مورد توجه قرار گیرد.

در بخش ابتدایی این برنامه آمده است: ایران سرزمین فرهنگ و تمدن با ریشه های بسیار کهن و تنومند و با میراث فرهنگی متنوع، غنی و استوار جزو معدود کشورهایی است که چنین جایگاه رفیعی در فرهنگ و تمدن جهانی دارد. میراث فرهنگی ایران منحصر به فرد، غیر قابل جایگزینی و در میان همه ایرانیان دارای ارزش فراوان است. این میراث حاصل تعامل و اندیشه مردمان این سرزمین است که طی هزاران سال شکل گرفته و هویت و اصالت مردم ایران را به جهان ارایه می کند و به همه اقوام و مردمان حوزه فرهنگی ایران تعلق دارد.

حفظ این میراث برای نسل حاضر و آینده و توسعه پایدار این سرزمین با مشارکت ایرانیان اصلی ترین وظیفه دولت است. از سوی دیگر ظرفیت بی نظیر گردشگری در جمهوری اسلامی ایران نیاز به حمایت متعهدانه و پایدار از

سوی همه ذینفعان، به ویژه از طرف دولت و بخش خصوصی دارد.

دستیابی به این مهم مستلزم راهبری هوشمندانه، اجماع گسترده در میان بازیگران مختلف و داشتن یک طرح تحول مشارکتی است که با همکاری کامل بخش خصوصی و دولتی، تدوین و در دستور کار قرار می گیرد.

اینها بخشی از مقدمه برنامه سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» بود.

متن کامل برنامه های وزیر پیشنهادی را اینجا بخوانید.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه -۲۱ مرداد- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، و در میان ۱۹ وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهاد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

ایرنا
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد