معارفه «حسین افشین» به‌عنوان معاون جدید علمی رئیس‌جمهور

کد خبر: 1308283

«حسین افشین» به‌عنوان معاون جدید علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور معارفه شد.

معارفه «حسین افشین» به‌عنوان معاون جدید علمی رئیس‌جمهور

«حسین افشین» طی مراسمی با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور به‌عنوان معاون جدید علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور معارفه شد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در دولت سیزدهم در این مراسم گفت: دو سال در خدمت مهم‌ترین، موثرترین و پیشروترین دستگاه جمهوری اسلامی ایران در توسعه و پیشرفت باشم.

وی افزود: همانگونه که به آقای افشین نیز، عرض کردم معاونت علمی مهم‌ترین دستگاه این کشور است چون چندین ویژگی خاص دارد. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در دولت سیزدهم ادامه داد: اولین ویژگی این است که محدود یا معدود دستگاه‌هایی است که تمام کار آن همان وظیفه این دستگاه است و حاشیه یا مسئله دیگری ندارد بلکه تنها مسئله آن فقط پیشرفت و توسعه کشور است. مخاطب آن نخبگان، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند؛ یعنی در سطح عالی مخاطبین کل کشور.

وی افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در هر کشوری امید و آینده آن کشور است. به همین دلیل؛ بسیار خوشحال هستم که آقای دکتر افشین یک انسان خوب و فرهیخته که ما تعهد داریم همانگونه که دوستان قبلی به ما نهایت کمک را انجام دادند، ما نیز، تمام کمک و مساعدت خود را صرف کنیم تا این دوره معاونت علمی درخشان‌ترین دوره این نهاد باشد. حضور ایشان در این جایگاه بسیار خوشحال کننده است و به ایشان و سایر دوستان تبریک عرض می‌کنیم چون یک شخصیت جوان را در معاونت علمی داریم.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های معاونت علمی که معماری و تدوین آن را مدیون سیاست‌های بلند نظرانه مقام معظم رهبری در بها دادن به توسعه و پیشرفت در علم و فناوری هستیم، اظهار کرد: در هر چهار دوره که برای نهاد گذشته، البته جای آن دارد که از زحمات آقای دکتر واعظ‌زاده در تدوین قانون موسسات دانش بنیان سال ۸۹ یاد کنیم که واقعاً بنای اصلی شکل دهی اکوسیستم شد. همچنین؛ زحمات خانم دکتر سلطان‌خواه که در تصویب قانون و جا انداختن این نهاد در دولت نقش موثری ایفا کردند. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در دولت سیزدهم با اشاره به زحمات سورنا ستاری در این معاونت اظهار کرد: زحمات ۹ ساله مرد بزرگی که زندگی خود و خانواده و آبروی خود را وقف توسعه اکوسیستم کرد و در دوران ایشان توسعه بسیار خوبی در اکوسیستم شکل گرفت. در این دوره شاهد آن بودیم که شرکت‌ها، مجموعه‌ها و هویت‌های متعدد نیز ایجاد شد.

وی افزود: با حمایت‌های رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی قانون جهش تولید دانش بنیان و همت مدیران مجموعه تصویب شد. البته بنده در دوران تصدی خود به عنوان معاون علمی فناوری رئیس جمهور سعی کردم تا این قانون را پیگیری کنم تا به جریان بیفتد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: امروز معاونت علمی فناوری رئیس جمهور دیگر یک معاونت کوچک ستادی رئیس جمهور نیست بلکه امروز معاونت علمی فناوری رئیس جمهور یک قانون جهش تولید دارد که جزو قانون مترقی در دنیاست. اگر ما این قانون را به مدت ۱۰ سال مستمراً اجرا کنیم واقعاً بخش قابل توجهی از GDP ما به GDP دانش بنیان تبدیل می‌شود که با آن می‌توانیم به یکی از کشورهای پیشرو در اجرای اقتصاد دانش بنیان تبدیل شویم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد