حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا»:

پزشکیان سعی می‌کند در برابر اصلاح‌طلبان تندرو مقاومت کند

کد خبر: 1306903

یک فعال سیاسی گفت: جریان اصلاحات نتیجه انتخابات را به نفع خود مصادره کرد و اصلاح‌طلبان با القاء اینکه ما پیروز انتخابات شدیم، می‌خواهند سهمی از دولت بگیرند.

پزشکیان سعی می‌کند در برابر اصلاح‌طلبان تندرو مقاومت کند

گروه سیاست سایت فردا: مسعود پزشکیان باتوجه به فشار اصلاح‌طلبان کار سختی را در چیدمان کابینه‌اش در پیش دارد. او هنوز وزرای پیشنهادی‌اش را به مجلس معرفی نکرده و برخی طول کشیدن این امر را ناشی از فشارهای پشت پرده طیف رادیکال اصلاحات می‌دانند.

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در جریان اصلاحات اختلافات کم نیست و یک از احزاب و گروه‌هایشان می‌خواهند نیروهای خودشان را به آقای پزشکیان تحمیل کنند. آقای پزشکیان شعار دولت وفاق ملی را ارائه داد و رهبر انقلاب هم شاخص‌هایی را برای وزرا تعیین کرده‌اند. اگر گروه‌ها بخواهند سهم‌خواهی کنند، جمع سهم‌خواهی با شعار دولت وفاق ملی و شاخص‌های تعیین‌شده از سوی رهبر انقلاب ممکن نیست. همین شرایط هم باعث شده است که کار تعیین کابینه و معرفی وزاری پیشنهادی به مجلس طول بکشد».

او ادامه داد: «تا اینجای کار آقای پزشکیان برخی افراد را در مسئولیت‌هایی که نیاز به رأی مجلس ندارد، گمارده است اما پیداکردن افرادی کارآمد با این شرایطی که پیرامون دولت ایجاد شده، کار سختی است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای پزشکیان خودش را در اختیار نیروهای اصلاح‌طلب قرار نداده است و سعی می‌کند دربرابر طیف تندروی اصلاحات مقاومت کند اما به هر حال جریان اصلاحات نتیجه انتخابات را به نفع خود مصادره کرد؛ در صورتی که خیلی از اصولگرایان هم به آقای پزشکیان رأی دادند اما به هر حال اصلاح‌طلبان و به ویژه تندروهای آنها چنین القاء می‌کنند که اصلاحات پیروز انتخابات شده تا بتوانند سهمی از دولت را برای خود بگیرند».

ترقی در پایان گفت: «تا اینجای کار آقای پزشکیان سعی می‌کند اسیر سهم‌خواهی‌ها نشود اما در ادامه باید دید که آیا فشارهای اصلاح‌طلبان بر او تأثیرگذار خواهد بود یا نه و آیا این فشار به مجلس هم در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی وارد می‌شود یا خیر».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد