ناصر ایمانی در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد:

رفتار دوگانه رادیکال‌های اصلاحات؛ از ژست اپوزیسیون تا نیم‌نگاهی به قدرت سیاسی

کد خبر: 1270447

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: طیف‌های رادیکال اصلاحات رویکردی به کلی بیگانه با انتخابات نخواهند داشت زیرا می‌خواهند از امکان ورود به قدرت هم استفاده کنند.

رفتار دوگانه رادیکال‌های اصلاحات؛ از ژست اپوزیسیون تا نیم‌نگاهی به قدرت سیاسی

گروه سیاست سایت فردا: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خود را آماده انتخابات می‌کنند و گفته می‌شود هر دوی این جناح‌های سیاسی مترصد رسیدن به لیست واحد هستند. از سویی البته هنوز طیف‌های محدودی از اصلاح‌طلبان بر طبل عدم مشارکت می‌کوبند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در تحلیل شرایط کنونی انتخاباتی به «فردا» گفت: «اینکه اصولگرایان باتوجه به تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان بتوانند به لیست واحد برسند شاید کمی سخت باشد. از سوی دیگر اساسا اگر هم در شرایطی نتوانند به لیست واحد برسند، اتفاق بسیار بدی رقم نمی‌خورد زیرا به هر قیمتی نباید لیست واحد به دست آید که اگر قرار باشد چنین شود، ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد که از هزینه‌های به دست نیامدن لیست واحد هم بیشتر باشد. بنابراین لیست واحد یک امر مطلق نیست».

او ادامه داد: «درباره اصلاح‌طلبان هم باید گفت که برخی جریان‌های آنها پیش از این هم گفته بودند که در انتخابات شرکت می‌کنیم. آنها حتما وارد انتخابات می‌شوند، لیست می‌دهند و رسما اعلام می‌کنند که می‌آییم؛ مانند حزب کارگزاران».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «برخی طیف‌های اصلاح‌طلبان رفتار دوگانه‌ای را در پیش خواهند گرفت؛ به این معنی که شاید لیست ندهند و اعلام نکنند که در انتخابات شرکت می‌کنیم و حتی بعضی از آنها ژست تحریم هم به خود بگیرند اما تلاش خواهند کرد تا نیروهایشان وارد مجلس شوند؛ یعنی رویکردی به کلی بیگانه با انتخابات نخواهند داشت زیرا می‌خواهند از امکان ورود به قدرت هم استفاده کنند».

ایمانی در پایان گفت: «به نظرم طیف‌هایی که گفته می‌شود به سمت اپوزیسیون‌شدن حرکت می‌کنند رفتاری پر تناقض دارند. از یک سمت نمی‌خواهند به طور کامل ضدنظام شوند، از سوی دیگر در عمل پشت به نظام می‌کنند و از آن سو می‌خواهند وارد قدرت سیاسی شوند. طبیعی است که این رفتارها با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست و رفتاری کاملا غیرمتمدنانه در عالم سیاست است و در هیچ کشوری هم جز ایران دیده نمی‌شود. بنابراین طیف‌های محدودی از اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند رسما در زمره اپوزیسیون قلمداد شوند اما ژست آن را می‌گیرند و هم‌زمان می‌خواهند از قدرت سیاسی هم بی‌بهره نمانند».

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد