«فردا» گزارش می‌دهد:

خاتمی صحنه را برای چه کسی آماده می‌کند؟

کد خبر: 1227955

به نظر می‌رسد خاتمی قصد دارد به نفع نزدیکانش و با هدف انتخابات سرمایه اجتماعی خاموش اصلاح‌طلبان را فعال کند.

خاتمی صحنه را برای چه کسی آماده می‌کند؟

گروه سیاست سایت فردا: سیدمحمد خاتمی به تازگی در پیامی به سومین کنگره سراسری حزب توسعه ملی، نوشته است که اگر از دوسال پیش بازگشت به برجام تحقق می یافت، منافع بیشتری نصیب کشور می‌شد.

او درباره اصلاح قانون انتخابات هم سخن گفته و به شدت به آن انتقاد کرده است و نظارت استصوابی را باعث از کارافتادن مردم‌سالاری دینی معرفی کرده است.

جالب است که همین چندوقت خاتمی درباره موضوع حجاب هم اظهارنظر کرده است و گفته بر اساس آیه لااکراه‌فی‌الدین باید حجاب را اختیاری دانست. او چند وقت پیش هم در بیانیه‌ای درباره اعتراضات سال گذشته نسبت به حاکمیت انتقادهایی کرده بود.

وقتی اظهارنظرهای او در ماه‌های اخیر را بررسی می‌کنیم، یک پرسش مهم در ذهن ایجاد می‌شود؛ اینکه چرا او بعد از مدت‌ها سکوت خود را شکسته و عملا وارد میدان سیاست شده است؟ او تا مدتی پیش هر چندوقت یک‌بار به مناسبت خواندن صیغه عقدی دیده می‌شد اما حالا به صورت مستمر و به بهانه‌های مختلف اظهارنظر می‌کند. به نظر می‌رسد خاتمی قصد دارد به نفع نزدیکانش و با هدف انتخابات سرمایه اجتماعی خاموش اصلاح‌طلبان را فعال کند. تسلسل اظهارنظرهای روحانی-ظریف-خاتمی یک پیام روشن دارد؛ اینکه آنها به نمایندگی از جریان اصلاحات بناست فضا را انتخاباتی کنند. طبیعی است که خاتمی نه امکان عملی‌اش را دارد که در انتخابات شرکت کند و نه انگیزه‌ای برای این کار و حتی ظریف هم شاید در انتخابات نامزد نشود اما دور از ذهن نیست که آنها در وهله اول برای روحانی و در وهله بعد برای نیروهای اصلاح‌طلب فضای انتخاباتی را آماده کنند؛ وگرنه دلیلی وجود ندارد که خاتمی که در بیشتر مواقع و در بزنگاه‌های مهم سیاسی-اجتماعی سکوت کرده‌ بود، حالا در قامت یک فعال سیاسی درباره هر موضوعی اظهار عقیده کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد